در 17 دسامبر، Salesforce از Agentforce 2.0، آخرین نسخه از پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی خود، رونمایی کرد. این به عنوان یک “تیم” قابل تنظیم از عوامل هوش مصنوعی نیمه مستقل طراحی شده است.
Agentforce 2.0 دارای قابلیت های استدلال و بازیابی داده های پیشرفته است که هوش مصنوعی را قادر می سازد به سوالات پیچیده پاسخ دهد. Salesforce Agentforce 2.0 را به عنوان “پلتفرم کار دیجیتالی برای شرکت ها” توصیف می کند که نیروی کار “بی حد و حصر” توسط عوامل هوش مصنوعی را ارائه می دهد. این عوامل می توانند در هر بخش مستقر شوند، مجهز به کتابخانه جدیدی از مهارت های از پیش ساخته شده باشند، و می توانند در سراسر سیستم ها یا جریان های کاری اقدام کنند.
مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce در جریان یک ارائه زنده گفت: “انسان با نمایندگان با هم موفقیت مشتری را هدایت می کنند.”
Agentforce 2.0 به طور کامل در فوریه 2025 منتشر خواهد شد. با این حال، کاربران می توانند Agentforce 2.0 را در ژانویه در Slack استقرار دهند.
چه خبر در مورد Agentforce 2.0؟
از طریق Agentforce 2.0، کاربران میتوانند از کتابخانهای از «مهارتها» – عاملهای هوش مصنوعی طراحیشده برای کارهای خاص – استفاده کنند یا با استفاده از درخواستهای زبان طبیعی، خود را بسازند. این عوامل میتوانند برنامههای چند مرحلهای را اجرا کنند و دستورالعملهای «اگر/آنگاه» را دنبال کنند و در جریانهای کاری مختلف انعطافپذیری ارائه دهند.

مهارت های از پیش ساخته شده و ادغام های گردش کار امکان سفارشی سازی موثرتر را فراهم می کند. عوامل ساخته شده از طریق Agentforce می توانند به طور یکپارچه به ابزارهایی مانند CRM، Slack، Tableau، Mulesoft و Salesforce’s AppExchange متصل شوند.
مهارت های جدید و از پیش ساخته شده عبارتند از:
- توسعه فروش.
- مربیگری فروش.
- کمپین بازاریابی.
- بازرگان بازرگانی.
در Tableau، Skills for Analytics و Insight تصاویری را برای ردیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد عوامل ارائه می دهند.
ادغام Slack یکی دیگر از نکات برجسته است. با Slack Actions، کاربران میتوانند با تنظیم یک نماینده برای ارسال بهروزرسانیهای پروژه از طریق پیام مستقیم، بهروزرسانیها را خودکار کنند.
برخی از این ویژگی ها در حال حاضر در دسترس هستند:
- Tableau Semantic Layer، Skills for Sales Development و Skills for Sales Coaching هم اکنون در دسترس هستند. دو مورد آخر 2 دلار در هر مکالمه به صورت حساب Salesforce شما اضافه می کنند.
- Skills for Tableau در 18 دسامبر راه اندازی می شود.
Agent Builder راه حلی برای مشتریانی ارائه می دهد که آنچه را که نیاز دارند در میان نمایندگان از پیش ساخته شده پیدا نمی کنند. با استفاده از دستورات زبان طبیعی، کاربران می توانند عوامل خود را طراحی کنند. Salesforce «مدیران محصول جدید Onboard» را به عنوان نمونه ای از درخواست سفارشی ارائه کرد. Agent Builder همچنین شامل اکشن های Slack از پیش ساخته شده است.
چگونه Agentforce 2.0 با Slack ادغام می شود؟
در سستی، کارمندان می توانند مانند یک همکار به نمایندگان Agentforce پیام دهند یا نام ببرند. کاربران همچنین یک Agentforce Hub جدید در Slack پیدا خواهند کرد.

هوش مصنوعی تولیدی Slack Enterprise Search را فعال می کند، روشی جدید برای در نظر گرفتن زمینه از Slack DM، کانال ها و بوم ها.
Agentforce در Slack، Slack Actions در Agent Builder، و Slack Enterprise Search همگی در ژانویه در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.
ببینید: سازمانها باید تفاوتهای بین انواع هوش مصنوعی را درک کنند تا از هزینههای غیرضروری جلوگیری کنند – و گاهی اوقات، این کار نیازی به آن ندارد. هوش مصنوعی مولد.
موتور استدلال اطلس چگونه Agentforce 2.0 را تقویت می کند؟
“استدلال” مرز بعدی در هوش مصنوعی مولد است، با مدل هایی مانند آمازون نوا انجام عملیات پیچیده کمی آهسته تر از همتایان خود برای ایجاد پاسخ های عمیق تر. سهم Salesforce استدلال پیشرفته و نسل افزوده شده با بازیابی در موتور استدلال اطلس، مدل پشت Agentforce.
مثال Salesforce از سوالی که ممکن است از استدلال پیشرفته سود ببرد، این بود: “بر اساس درآمد فعلی و ترجیحات ریسک، وسیله سرمایه گذاری مناسب برای صندوق کالج فرزندم چه خواهد بود؟”
با RAG، Agentforce می تواند بدون ساختار عمل کند ابرداده از جاهای دیگر در پلتفرم Salesforce. در اصل، RAG کار هوش مصنوعی را بررسی می کند.
ملیک خوری، رئیس و مدیر عامل دانشگاه محیط زیست یونیتی، در مقاله ای نوشت: “دانشگاه Unity Environmental از Agentforce Salesforce استفاده می کند تا پشتیبانی خود را فراتر از پرس و جوهای معمولی گسترش دهد، و به کارمندان ما اجازه می دهد بر روی یادگیرندگانی تمرکز کنند که به راهنمایی شخصی بیشتری نیاز دارند.” بیانیه مطبوعاتی از Salesforce با ادغام هوش مصنوعی عاملی در جریان کاری خود، میتوانیم به سرعت به سؤالات استاندارد مانند جزئیات کمک مالی یا ثبت نام کلاس بپردازیم و در عین حال تیم خود را آزاد کنیم تا عمیقتر با دانشآموزان تعامل داشته باشند.»
استدلال پیشرفته و RAG در پلتفرم Salesforce در ماه فوریه برای تجارت باز خواهد شد.
Salesforce همهچیز روی هوش مصنوعی میرود
Salesforce به طور قابل توجهی متعهد به ادغام هوش مصنوعی مولد در محصولات خود، از جمله شور و شوق برای Agentforce که در سپتامبر شروع به کار کرد.
کلر چنگ، معاون یادگیری ماشین و مهندسی هوش مصنوعی Salesforce، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «در چند سال آینده، من انتظار دارم که بتوانیم متخصصان بیشتری را ارائه دهیم.» موتور استدلال باید یکی از آنها باشد. اولین عواملی که سازمانهای سازمانی هنگام مقایسه گزینههای نیروی کار دیجیتال در نظر میگیرند.
منبع: https://www.techrepublic.com/article/salesforce-agentforce-2-0-ai-crm-enhancements/