Igor Astrakhovych: از حفاری های نسل بعدی تا آینده ای پایدار برای اقیانوس ها – مجله AI Time


اخیراً ، IEEE انجمن استاندارد جلسه ای را در اجلاس UNGA78 با محوریت پایداری محیط زیست دریایی برگزار کرد – بحث در مورد فناوری های حذف دی اکسید کربن از اقیانوس ها ، برق سازی زیرساخت های بندری و دکربن سازی حمل و نقل. این دستور کار توجه گسترده ای را به خود جلب کرد اقیانوس ها نقش مهمی ایفا می کنند در فرآیندهای آب و هوا و انتقال به راه حل های پایدار به یک اولویت فوری تبدیل شده است.

در دنیایی که علم و فناوری به طور فزاینده ای برای حفظ سیاره انجام می شود ، حضور رهبران که نه تنها پروژه های در مقیاس بزرگ را مدیریت می کنند بلکه مسئولیت آینده جهانی را نیز به اشتراک می گذارند ، به ویژه با ارزش است. از جمله این رهبران ، عضو افتخاری IEEE و مهندس دریایی ایگور آستراکوویچ است. وضعیت او و تخصص عمیق فن آوری ، وزن قابل توجهی به سخنان و پروژه های خود می بخشد و فرصت هایی را برای ادغام راه حل های پیشرفته مهندسی با شیوه های پایدار باز می کند.

سفر ایگور در مهندسی دریایی آغاز شد: داشتن مجوز نامحدود مهندس کلاس اول و صدور گواهینامه PMP ، وی بیش از پانزده سال تجربه در مهندسی دریایی و دریایی جمع کرده است. در هشت سال گذشته ، وی به طور فعال روی کشتی های مجهز به سیستم های موقعیت یابی DP2 و DP3 ، مسئول پشتیبانی فنی ، نگهداری و آموزش کارکنان کار کرده است. تخصص وی شامل بازرسی های بسیار پیچیده ، رعایت استانداردهای بین المللی از جمله DNV ، ABS و لوید و همچنین اجرای پروژه های جامع است.

غرور خاص از کار وی در پروژه های در پایان سال 2024 و آغاز سال 2025 ناشی می شود. وی رهبری اجرای فناوری های حفاری نسل 7 را که قادر به حفاری تا 12،000 پا ، مجهز به سیستم های DP3 ، نظارت بر هوش مصنوعی و سیستم عامل های اتوماسیون بود ، رهبری کرد. این کشتی ها مانند قلعه های فناوری ، مجهز به سیستم های آماده MPD ، مدیریت منطقه قرمز و نظارت از راه دور در زمان واقعی هستند-و ایگور نقش مهمی در تحقق آنها ایفا کرد. وی پروژه هایی را که در هیئت سیاهه اقیانوس به ارزش 40 میلیون دلار ، اقیانوس بلکورنت با 20 میلیون دلار و اقیانوس بلکلیون در کل 4.6 میلیون دلار به پایان رساند ، به اتمام رساند. در آوریل 2025 ، او به روزرسانی های GE Thrusters و سیستم PMS را در سام کرافت نجیب نهایی کرد و با بودجه بیش از 3 میلیون دلار بیش از 800،000 دلار پس انداز کرد. در حال حاضر ، وی در حال مدیریت پروژه Noble Venturer (2 میلیون دلار) و آماده سازی برای پروژه توسعه دهنده نجیب ، با ارزش بیش از 15 میلیون دلار است.

یکی دیگر از برجسته های کار وی ، مشارکت وی در سال 2023 در بسیج یکی از بزرگترین کشتی های نصب بادی جهان ، اوریون بود. در حین بسیج در هالیفاکس ، تیم وی مسئولیت آزمایش تجهیزات و به روزرسانی زیرساخت های بندری را بر عهده داشت و امکان تکمیل موفقیت این پروژه در آبهای ایالات متحده را فراهم می آورد. پیش از این ، از سال 2017 تا 2022 در خارج از کشور Solstad ، ایگور پروژه های بلند مدت را در دریای شمال اجرا کرد ، از جمله کار در Mariner Alpha ، یکی از بزرگترین میادین نفتی Equinor. کمک های وی به تأمین چندین قرارداد چندین قرارداد کمک کرد ، با راه حل های مهندسی و مدیریت پروژه ، کلید موفقیت پایدار را اثبات کرد.

دستاوردهای وی صرفاً مجموعه ای از پروژه ها نیست بلکه گواهی بر چگونگی بینش مهندسی ، پیشرفت تکنولوژیکی و پایداری می تواند در راه حل های مشخص متحد شود. در این زمینه ، ارزش ایگور به عنوان یک عضو افتخاری IEEE از اهمیت ویژه ای برخوردار است: تخصص وی عمیقاً با مأموریت IEEE برای پیشبرد فن آوری هایی که در خدمت بشریت و سیاره هستند ، ارتباط دارد.

به نظر شما ایگور ، چالش اصلی هنگام اجرای پروژه های حفاری نسل هفتم چیست و چه چیزی بیشترین احساس غرور را به شما می دهد؟

این ترکیبی از عمق حفاری ، اتوماسیون پیچیده و ملاحظات ایمنی است – همه چیز باید بی عیب و نقص کار کند ، و جو مسئولیت و انسجام تیمی به یک عامل تعیین کننده تبدیل می شود.

تجربه شما هم ناوگان بازرگان و هم کشتی های دریایی را با سیستم های مدرن DP2-3 پوشش می دهد. چه تفاوت ها و چالش های اساسی بین این جهت ها مشاهده می کنید؟

در واقع ، من این فرصت را داشتم که در هر دو ناوگان تجاری سنتی و کشتی های دریایی بسیار پیشرفته کار کنم – از جمله حفاری های کلاس DP2/DP3 و نیمه زیربشر در حالی که هر دو نیاز به درک عمیقی از مهندسی دریایی دارند ، پیچیدگی فنی ، خطر عملیاتی و الزامات نظارتی در پروژه های دریایی به طور قابل توجهی بیشتر است.

در ناوگان بازرگان ، عملیات به طور کلی خطی است: پیشرانه ، ناوبری و نگهداری روتین ساختار یافته است. تمرکز مهندسی روشن است کارآیی ، قابلیت اطمینان و بهینه سازی سوخت بیش از سفرهای طولانی.

با این حال ، کشتی های دریایی ، به ویژه واحدهای با موقعیت پویا ، تحت شرایط بسیار پیچیده تر و غالباً افراطی-از جمله حفاری های آب های عمیق ، عملیات زیر آب و موقعیت واقعی در مناطق پرخطر فعالیت می کنند. سیستم های مهندسی در این کشتی ها باید ادغام شوند افزونگی ، تشخیص در زمان واقعی و پاسخ های ایمنی خودمختاربشر

به عنوان مثال ، در پروژه های خارج از کشور ، من نظارت بر ارتقاء درایوهای محرکبا سیستم های مدیریت برق، و ادغام ابزارهای ایمنی مبتنی بر هوش مصنوعی، جایی که حتی میلی ثانیه از تأخیر یا سوء استفاده از سنسور جزئی می تواند خطرات مهمی یا خطرات ایمنی را ایجاد کند.

تفاوت عمده دیگر این است ماهیت پروژه محور مهندسی دریایی. نیاز دارد رهبری بین رشته ای، هماهنگی با تیم های بین المللی ، پیروی از غضببا DNV ، IMO، و استانداردهای خاص مشتری و توانایی تطبیق سریع با شرایط و فن آوری های در حال تحول.

به طور خلاصه ، میدان خارج از کشور خواستار a سطح بالاتری از دقت ، نوآوری و پیش بینی مهندسی – و این جایی است که من در سالهای اخیر تلاش های خود را متمرکز کرده ام. همچنین جایی است که من بیشترین فرصت را برای هدایت برنامه های مهندسی با تأثیر بالا و با ارزش بالا داشتم که مستقیماً به ایمنی ، کارآیی و عملکرد محیطی کمک می کنند.

چه چیزی باعث صرفه جویی در هزینه قابل توجه در هنگام به روزرسانی در سام کرافت نجیب شد؟

بهینه سازی فرآیند ، دانش عمیق در مورد سیستم ها و مدیریت مؤثر منابع به ما امکان می دهد تا به مراتب کارآمدتر از آنچه انتظار می رفت دست یابیم.

تجربه شما در زمینه Orion و بخش انرژی باد چگونه بر رویکرد شما به پروژه های دریایی تأثیر گذاشته است؟

این دیدگاه مهندسی را گسترده تر می کند – با تأکید بر تعامل اکوسیستم و طراحی پایدار ، که به ویژه در دوره امروز چالش های آب و هوایی بسیار مهم است.

آیا می توانید در مورد چالش برانگیزترین پروژه خود به عنوان مهندس ارشد و نحوه مدیریت موضوعاتی که بوجود آمده است برای ما بگویید؟

در حالی که به عنوان یک مهندس ارشد دریایی در Solstad Offshore ASA خدمت می کردم ، با یک اورژانس بحرانی روبرو شدم که می تواند منجر به از بین رفتن قرارداد چند میلیون دلاری با مشتری نفت و گاز شود. ما هنگامی که شروع به تجربه بی ثباتی در سیستم تقسیم بار بین ژنراتورها و درایوهای محرک کردیم ، یک کشتی پشتیبانی مدرن DP2 کلاس DP2 را در یک مأموریت پشتیبانی حفر حساس به زمان کار می کردیم.

اشتراک بار در حالت DP به طور نامنظم رفتار می کرد ، که نوسان خطرناکی را در کنترل رانش ایجاد می کرد. این توانایی کشتی در حفظ موقعیت را به خطر انداخت – خطر مستقیم برای ایمنی پرسنل و عملیات خارج از کشور. من بلافاصله یک روش تشخیصی زنده را آغاز کردم ، که در طی آن من یک رمزگذار درایو موتور الکتریکی Thruster را که در یکی از واحدهای مهم و مهم در محفظه تحمل NDE قرار دارد ، شناسایی کردم.

من با فشار شدید زمان ، من جداسازی و مجدداً سیستم رمزگذار را هدایت کردم ، نظارت موقت از سیستم یاتاقان را تحت نظارت قرار دادم و نرم افزار تقسیم بار را به صورت دستی-با استفاده از یک راه حل سفارشی که به ما امکان می داد بارهای الکتریکی را دوباره در زمان واقعی تنظیم کنیم.

با تشکر از این اقدامات ، ایستگاه نگهدارنده کشتی ، تکالیف را تکمیل کرد و از هرگونه خرابی یا مجازات منشور جلوگیری کرد. مشتری این موفقیت را تصدیق کرد و شرکت بدون تأخیر قرارداد را حفظ کرد.

این حادثه بیانگر توانایی من در اعمال قضاوت پیچیده مهندسی تحت فشار ، حل خرابی های پرخطر در مورد سیستم های اتوماسیون و پیشرانش و محافظت از منافع عملیاتی و مالی شرکت است-خصوصیاتی که برای پیشبرد مهندسی دریایی و زیرساخت های انرژی ایالات متحده ضروری است.

عضویت و مشارکت IEEE شما در رویدادهای آن چگونه به رشد حرفه ای شما کمک می کند؟

عضویت در IEEE بسیار بیشتر از یک شناخت معتبر است. این یک جامعه فعال است که به تبادل ایده ها و دانش اختصاص داده شده است. این امکان دسترسی به تحقیقات برجسته ، بینش صنعت و فن آوری های نوظهور را فراهم می کند که مرا در صدر نوآوری نگه می دارد.

شرکت در رویدادهای IEEE به من این امکان را می دهد تا با متخصصان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنم ، همکاری و فرصت های افتتاحیه برای کمک به توسعه استانداردهای آینده را تقویت کنم. این درگیری نه تنها تخصص فنی من را تقویت می کند بلکه دیدگاه من را در مورد چگونگی استفاده از فناوری برای حل چالش های دنیای واقعی ، از رشد حرفه ای من و پیشرفت شیوه های مهندسی پایدار ، گسترش می دهد.



منبع: https://www.aitimejournal.com/igor-astrakhovych-from-next-generation-drillships-to-a-sustainable-future-for-the-oceans/53565/