کمیسیون تجارت فدرال (FTC) طرحهایی را برای معرفی قانونی که پلتفرمهای آنلاین را از ارسال بررسیهای جعلی و گواهیهای محصول، از جمله مواردی که توسط هوش مصنوعی تولید میشوند، منع میکند، نهایی کرده است.
قانون نهایی برای رسیدگی به بررسیهای جعلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی طراحی شده است و کسبوکارها را از ایجاد یا فروش محصولاتی با چنین نظراتی منع میکند.
کسبوکارهایی که گواهینامههای مارکهای تجارت الکترونیک را میفروشند با سرکوب مواجه خواهند شد و پلتفرمها از خرید نقدهای جعلی و ایجاد آنها منع میشوند.
این قوانین همچنین خرید یا فروش معیارهای جعلی رسانه های اجتماعی، از جمله لایک، فالو یا بازدید، ایجاد شده توسط حساب های ربات را ممنوع می کند.
با این حال، قوانین حاکم بر رسانههای اجتماعی محدود به مواردی است که خریدار «میدانست یا باید میدانست» که تعامل توسط حسابهای ربات جعلی میشود.
لینا ام. خان، رئیس FTC گفت: «بررسیهای جعلی نه تنها زمان و پول مردم را هدر میدهند، بلکه بازار را آلوده میکنند و کسبوکار را از رقبای صادق منحرف میکنند». با تقویت ابزار FTC برای مبارزه با تبلیغات فریبنده، قانون نهایی از آمریکاییها در برابر فریب خوردن محافظت میکند، کسبوکارهایی را که به طور غیرقانونی با سیستم بازی میکنند در معرض خطر قرار میدهد و بازارهایی را ارتقا میدهد که منصفانه، صادقانه و رقابتی هستند.
از آن زمان FTC روی قوانینی برای مبارزه با بررسی های جعلی کار می کند نوامبر 2022، با معرفی چندین نسخه تصفیه شده قبل از اینکه بر روی نسخه منتشر شده این هفته ثابت شود.
در میان افزایش فناوریهای هوش مصنوعی مولد در چند سال گذشته، FTC ابراز نگرانی کرد که بررسیهای جعلی اکنون میتواند «حتی آسانتر» از قبل ایجاد شود.
قانون نهایی 60 روز پس از انتشار در فدرال رجیستر و پس از تصویب به اتفاق آرا کمیسیون اجرایی خواهد شد.
منبع: https://aibusiness.com/verticals/ftc-takes-on-fake-ai-generated-online-product-reviews