ایجاد برای TikTok می تواند مانند یک مسابقه دائمی برای ایده عالی بعدی باشد. شما علاقه زیادی به جایگاه خود دارید، اما تبدیل آن به یک جریان ثابت از ویدیوهای جذاب می تواند خسته کننده باشد. چگونه می توانید آنچه را که مخاطب شما واقعاً می خواهد پیدا کنید؟ چگونه فیلمنامه ای بنویسید که در سه ثانیه اول توجه را حفظ کند؟ و چگونه فردا همه چیز را دوباره انجام می دهید؟
ChatGPT سلاح مخفی شماست: یک دستیار خلاق اختصاصی که آماده کمک به شما در طوفان فکری، نوشتن و برنامه ریزی است.
در این راهنما، پیامهای قدرتمندی برای چالشهای واقعی که سازندگان با آن مواجه هستند، پیدا خواهید کرد، مانند پیدا کردن زاویه منحصر به فرد خود در یک فضای شلوغ یا برنامهریزی برای کسب اولین دلار.
برای استفاده از این دستورات، به سادگی متن را کپی کنید، اطلاعات داخل پرانتز را جایگزین کنید (like this) با جزئیات خود، و آن را در ChatGPT قرار دهید.
I. استراتژی و برندسازی بنیادی
قبل از ایجاد یک ویدیو، به یک پایه محکم نیاز دارید. از این دستورات برای تعریف هدف و مخاطب خود استفاده کنید.
1. تعریف شخصیت مخاطب و طاقچه
به جای حدس زدن با چه کسی صحبت می کنید، یک شخصیت دقیق بسازید. این به شما کمک میکند محتوایی بسازید که واقعاً طنینانداز باشد.
- به عنوان یک استراتژیست رسانه های اجتماعی عمل کنید. من در حال راه اندازی یک حساب TikTok در طاقچه هستم
(e.g., sustainable home cooking). هدف من این است که(e.g., teach busy professionals how to cook low-waste meals).
برای دنبال کننده ایده آل من یک “شخصیت مخاطب” دقیق ایجاد کنید. آنها را شامل شود:- جمعیت شناسی (سن، موقعیت مکانی، شغل)
- اهداف و آرزوهای مربوط به جایگاه من
- نقاط دردناک و چالش ها
- نوع محتوایی که در TikTok به دنبال آن هستند
2. توسعه ستون های محتوای اصلی شما
یک پونی تک ترفند نباشید. ستونهای محتوا به شما کمک میکنند تا در عین برند بودن، تنوع ایجاد کنید.
- بر اساس جایگاه TikTok من
(Your Niche)و مخاطبان هدف من از(Your Target Audience, e.g., college students on a budget)، به من کمک کنید 3-5 ستون محتوای اصلی را توسعه دهم.
برای هر ستون، ارائه دهید:- نامی برای ستون (به عنوان مثال، “Budget Bites”، “Study Hacks”).
- توضیح مختصری در مورد نوع محتوا.
- 3 مثال ایده ویدیویی که در آن ستون قرار می گیرد.
3. تجزیه و تحلیل رقبا و یافتن شکاف خود
درک کنید که چه چیزی برای دیگران در فضای شما مفید است و مهمتر از آن، چه چیزی را از دست می دهند.
- استراتژی بالقوه TikTok را برای این 3 حساب در سایت تحلیل کنید
(Your Niche)فضا: @(Competitor1)، @(Competitor2)، و @(Competitor3).
بر اساس محتوای عمومی آنها، شناسایی کنید:- ستون محتوای احتمالی آنها.
- موفق ترین فرمت های ویدیویی آنها (به عنوان مثال، آموزش، اسکیت، سر صحبت).
- یک «شکاف» محتوایی قابل توجه یا موضوعی که من نمی توانم روی آن تمرکز کنم تا برجسته باشم.
II. ایده پردازی و تولید محتوا
اکنون که استراتژی شما تنظیم شده است، زمان تولید و ایجاد محتوای جذاب است.
4. ایجاد ایده های ویدئویی ساختاریافته
فراتر از لیست های ساده حرکت کنید. ایده های کاملاً شکل گرفته ای را دریافت کنید که برای الگوریتم آماده شده اند.
- 10 ایده ویدیوی TikTok برای حساب من در مورد ایجاد کنید
(Your Topic). مخاطب هدف من است(Your Target Audience).
برای هر ایده، لطفاً موارد زیر را در نظر بگیرید:- یک قلاب ویروسی: 3 ثانیه اول برای جلب توجه
- مفهوم ویدیو: توضیح مختصری در مورد ویدیو.
- پیشنهاد قالب: (به عنوان مثال، «آموزش سریع»، «سر حرف زدن با پوشش متن»، «دوئت با این نوع ویدیو»).
- یک فراخوان برای اقدام (CTA): کاری که باید از بیننده بخواهم انجام دهد.
5. نوشتن یک اسکریپت دقیق TikTok
یک اسکریپت خوب تضمین می کند که ویدیوی شما مختصر، جذاب است و از ابتدا تا انتها ارزش ارائه می دهد.
- یک اسکریپت برای a بنویسید
(length, e.g., 45-second)ویدیوی TikTok در مورد(Video Topic). لحن باید باشد(e.g., energetic and motivational).
اسکریپت را با این عناصر ساختار دهید:- هوک (0-3 ثانیه): یک جمله تکان دهنده یا یک سوال مرتبط.
- بدنه اصلی (4-35 ثانیه): ارزش اصلی را با 3 نکته کلیدی ارائه دهید.
- اوج / سود (36-40 ثانیه): افشای نهایی یا خلاصه قدرتمند.
- تماس برای اقدام (41-45 ثانیه): به بیننده بگویید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهد.
همچنین، پیشنهادهایی برای پوشش متن روی صفحه و نشانه های بصری (مثلاً،
(Visual: Point to text on screen)).
6. استفاده مجدد از محتوای موجود
هوشمندانهتر کار کنید، نه سختتر. محتوای موجود خود را از سایر سیستم عامل ها به طلای TikTok تبدیل کنید.
- من یک
(blog post/YouTube video/podcast)با عنوان “(Title of Your Content)” در مورد(Topic of Your Content).
5 نکته کلیدی با ارزش را استخراج کنید و آنها را به 3 مفهوم ویدیویی متمایز TikTok تبدیل کنید. برای هر مفهوم، یک قلاب، یک طرح کلی و یک پیشنهاد برای فرمت ویدیو ارائه دهید.
III. بهینه سازی و تعامل
یک ویدیوی عالی فقط نیمی از نبرد است. شما باید آن را برای کشف و تعامل با جامعه خود بهینه کنید.
7. ایجاد زیرنویسها و CTA با تاثیر بالا
عنوان شما املاک و مستغلات ارزشمندی است. از آن برای ارائه زمینه، جرقه گفتگو، و ایجاد کنش استفاده کنید.
- من یک ویدیوی TikTok ایجاد کرده ام که نشان می دهد
(briefly describe your video, e.g., me sharing 3 tips for better sleep).
برای این ویدیو 5 زیرنویس مختلف بنویسید. هر عنوان باید:- کوتاه و جذاب باشید.
- یک Call-to-Action (CTA) قوی با یک هدف خاص (مثلاً تشویق به نظرات، افزایش کلیک روی نمایه، دریافت ذخیره) در نظر بگیرید.
- برای شروع گفتگو در نظرات سوالی بپرسید.
8. توسعه یک استراتژی هشتگ ردیفی
فقط هشتگ های محبوب را کپی و پیست نکنید. از یک ترکیب استراتژیک برای به حداکثر رساندن دسترسی خود استفاده کنید.
- برای ویدیوی TikTok من در مورد یک استراتژی هشتگ سطحی ایجاد کنید
(Your Video Topic).
3 مجموعه هشتگ ارائه دهید:- دسترسی گسترده (3-4 هشتگ): برچسب های پرطرفدار مرتبط با موضوع کلی (به عنوان مثال، #نکات بازاریابی).
- Niche Specific (3-4 هشتگ): برچسبهایی که به مخاطب ایدهآل من میرسند (به عنوان مثال، #smallbusinesstiktok).
- Community/Ultra-Niche (2-3 هشتگ): برچسب هایی که جامعه را می سازند و یک گروه فوق خاص را هدف قرار می دهند (به عنوان مثال، #etsysellerhacks).
9. پاسخ به نظرات
درگیر شدن با نظرات یکی از بهترین راه ها برای افزایش عملکرد ویدیوی شما و ایجاد یک دنبال کننده وفادار است.
- ویدیوی TikTok من در مورد
(Video Topic)در حال دریافت نظرات است من به کمک نیاز دارم تا به روشی مبتنی بر برند پاسخ دهم. صدای برند من است(e.g., witty, supportive, professional).
پیش نویس 2 گزینه پاسخ مختلف برای هر یک از این انواع نظرات رایج:- یک تعریف مثبت: به عنوان مثال، “این بسیار مفید است، متشکرم!”
- یک سوال خاص: به عنوان مثال، “از چه ابزاری برای این کار استفاده کردید؟”
- یک نظر کمی منفی یا چالش برانگیز: به عنوان مثال، “فکر نمی کنم این برای من کار کند.”
IV. رشد و کسب درآمد
خروجی خلاقیت خود را به یک کانال استراتژیک برای رشد و درآمد تبدیل کنید.
10. ساخت تقویم محتوا
با یک تقویم محتوایی که با ستون های شما همسو می شود، سازگار و منظم بمانید.
- یک نمونه تقویم محتوای 1 هفته ای TikTok برای حساب من در این سایت ایجاد کنید
(Your Niche)طاقچه ارکان محتوای من هستند(Pillar 1)،(Pillar 2)، و(Pillar 3).
برای هر روز هفته پیشنهاد دهید:- یک ایده ویدیویی که متناسب با یکی از ارکان است.
- قالب محتوای توصیه شده (به عنوان مثال، آموزش، روند، پرسش و پاسخ).
- زمانی از روز برای پست بر اساس مخاطبان هدف من
(Your Target Audience).
11. طوفان فکری استراتژی های کسب درآمد
برنامه ریزی کنید که چگونه می توانید نفوذ خود را به درآمد تبدیل کنید.
- حساب TikTok من روی
(Your Niche)، دارد(Your Follower Count)دنبال کنندگان، و مخاطبان من در درجه اول هستند(Describe your audience).
5 استراتژی بالقوه کسب درآمد را که برای برند و مخاطبان من مناسب هستند، طوفان فکری کنید. برای هر استراتژی، مزایا، معایب و اولین قدم عملی که باید برای کشف آن بردارم توضیح دهید. به عنوان مثال می توان به محصولات دیجیتال، مشارکت با برند، مربیگری، بازاریابی وابسته و غیره اشاره کرد.
همچنین این دستورات را بررسی کنید: