9 پرامپت پیشرفته برای تسلط بر طراحی آرم (به روز شده)


یک آرم عالی چیزی بیش از یک تصویر زیبا است. این چهره برند شماست. ChatGPT می تواند شریک قدرتمند شما برای پیمایش در کل فرآیند طراحی باشد. این می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی برند جامد ، مفاهیم منحصر به فرد طوفان مغزی ، نوشتن مطالب مفصل برای تولید تصویر هوش مصنوعی کمک کند و حتی به شما در اصلاح و استفاده از طراحی نهایی خود کمک کند.

به سادگی پرامپت های زیر را کپی کرده و مکان های مکان را جایگزین کنید (Your Company Name) یا (Key Product/Service) با اطلاعات خاص خود هرچه جزئیات بیشتری ارائه دهید ، خروجی بهتر Chatgpt خواهد بود.

بنیاد و کشف برند

قبل از اینکه بتوانید در مورد تصاویر فکر کنید ، باید هسته این برند را درک کنید. این مرحله در مورد تعریف استراتژی است که هر تصمیم طراحی را آگاه می کند.

سریع 1: نمایه اصلی برند

این مهمترین سریع است. این پایه و اساس همه چیز را ایجاد می کند.

  1. به عنوان یک استراتژیست برند عمل کنید. من باید یک مارک تجاری جامع برای شرکت خود ایجاد کنم ، (Your Company Name)بشر صنعت ما است (Industry)، و محصول/خدمات اصلی ما است (Key Product/Service)بشر
    لطفاً یک پروفایل برند مفصل را پوشش دهید که نکات زیر را پوشش می دهد:
    • مخاطبان هدف: مشتری ایده آل ما را با جزئیات (جمعیتی ، روانشناسی ، نقاط درد و آرزوها) شرح دهید.
    • Archetype برند: یک Archetype برند اصلی (به عنوان مثال ، خالق ، مریم گلی ، قهرمان) را پیشنهاد کنید که متناسب با رسالت ما باشد و دلیل آن را توضیح دهید.
    • مقادیر اصلی: 5 ارزش اصلی را که شخصیت برند ما را تعریف می کند (به عنوان مثال ، “نوآوری” ، “سادگی” ، “اعتماد”) لیست کنید.
    • گزاره فروش منحصر به فرد (USP): چه چیزی ما را از رقبا متفاوت می کند (Competitor 1) وت (Competitor 2)؟
    • پاسخ عاطفی مورد نظر: مشتریان هنگام تعامل با برند ما ، چه احساسی را باید تجربه کنند؟ (به عنوان مثال ، “توانمند” ، “آرام” ، “هیجان زده”).
سریع 2: تجزیه و تحلیل آرم رقیب

یک آرم عالی باید برجسته باشد. این سریع به شما کمک می کند تا منظره بصری صنعت خود را درک کنید.

  1. به عنوان یک تحلیلگر طراحی عمل کنید. آرم های رقبای اصلی من را تجزیه و تحلیل کنید: (Competitor 1)با (Competitor 2)وت (Competitor 3)بشر برای هر یک ، توصیف کنید:
    • سبک آرم (به عنوان مثال ، کلمه کلمه ، علامت گذاری انتزاعی ، طلسم).
    • پالت رنگ و مفهوم روانشناختی آن.
    • تایپوگرافی مورد استفاده (به عنوان مثال ، Sans-Serif مدرن ، Serif کلاسیک).
    • بر اساس این تجزیه و تحلیل ، مضامین بصری مشترک را در (Industry) صنعت و فرصت هایی را برای برند من پیشنهاد دهید ، (Your Company Name)، برای تمایز بصری.

ایده و توسعه مفهوم

با یک استراتژی محکم ، اکنون می توانید ایده های بصری طوفان مغزی را شروع کنید. این جایی است که شما کلمات و احساسات را به مفاهیم طراحی مشخص ترجمه می کنید.

سریع 3: ژنراتور مفهوم استاد

این سریع و قدرتمند جایگزین ده ها مورد تکراری است. می توانید آن را چندین بار با سبک های مختلف اجرا کنید.

  1. بر اساس مشخصات برند ما ایجاد کردیم (مخاطب هدف: (e.g., Tech-savvy millennials)، مقادیر: (e.g., Simplicity, Innovation, Trust)، احساسات مورد نظر: (e.g., Empowerment)) ، 3 مفهوم آرم مجزا را برای (Your Company Name)بشر
    برای هر مفهوم ، ارائه دهید:
    • نام مفهومی: یک نام کوتاه و به یاد ماندنی (به عنوان مثال ، “قطب نما دیجیتال”).
    • سبک آرم: انتخاب کردن (e.g., Minimalist Abstract Mark, Modern Wordmark, Geometric Mascot, Negative Space, Emblem)بشر
    • نمادگرایی اصلی: استعاره بصری یا عناصر کلیدی و نحوه ارتباط آنها با ارزش های برند ما را توضیح دهید.
    • نظریه پالت رنگ: یک پالت رنگی اولیه و ثانویه (به عنوان مثال ، “آبی عمیق برای اعتماد ، با لهجه مرجانی پر جنب و جوش برای خلاقیت” را پیشنهاد کنید و استدلال را توضیح دهید.
    • سبک تایپوگرافی: نوع قلم را که به خوبی جفت می شود ، توصیف کنید (به عنوان مثال ، “یک سری Sans Sans برای یک احساس مدرن” یا “یک سری زیبا برای لمس لوکس”).
سریع 4: کاوش در نمادگرایی انتزاعی

این سریع با جستجوی استعاره های بصری عمیق تر و منحصر به فرد تر ، خلاقیت را تحت فشار قرار می دهد.

  1. بیایید نمادگرایی غیر لیتری را برای برند من کشف کنیم ، (Your Company Name)بشر مقادیر اصلی ما هستند (Value 1)با (Value 2)وت (Value 3)بشر 5 نماد انتزاعی یا نقوش از طبیعت ، اساطیر یا هندسه را پیشنهاد دهید که می تواند این مقادیر را در یک آرم نشان دهد. برای هر پیشنهاد ، ارتباط و چگونگی تفسیر بصری را توضیح دهید.

ساخت و سازها برای ژنراتورهای تصویر هوش مصنوعی

این پل از ایده گرفته تا تصویری ملموس است. ChatGPT می تواند در نوشتن مطالب بسیار دقیق برای ابزارهای AI مانند Midjourney ، Dall-E 3 (ChatGPT) یا انتشار پایدار برتری داشته باشد.

سریع 5: مهندس سریع ژنراتور تصویر AI

این سریع مفهوم انتخاب شده شما را به پرامپت های آماده برای استفاده از ابزارهای بصری AI تبدیل می کند.

  1. به عنوان یک مهندس فوری ژنراتور تصویر AI متخصص عمل کنید. مفهوم آرم زیر را بگیرید و آن را به 3 ارسال متناسب و دقیق متن به تصویر تبدیل کنید.
    مفهوم انتخاب شده ما:
    • شرکت: (Your Company Name)
    • سبک: (e.g., Minimalist negative space logo)
    • موضوع/نمادگرایی: (e.g., A stylized falcon's head integrated with the letter 'F')
    • پالت رنگ: (e.g., Dark charcoal gray and electric orange)

    دستورالعمل های مربوط به خروجی:

    • هر سریع را با “طراحی آرم” شروع کنید.
    • بر اصطلاحات کلیدی با وزن بالا تأکید کنید.
    • شامل توصیف کننده های سبک مانند “آرم وکتور” ، “طراحی مسطح” ، “مینیمالیستی” ، “در پس زمینه سفید” است.
    • به شدت متن یا نامه را حذف کنید مگر اینکه یک مفهوم کلمه ای باشد.
    • برای کپی کردن آسان خروجی را قالب بندی کنید.

پالایش و تکرار

طرح های اول به ندرت کامل هستند. این مرحله در مورد استفاده از بازخورد انتقادی برای بهبود مفاهیم بصری شماست.

سریع 6: منتقد طراحی

پس از تولید برخی از تصاویر ، از این سریع استفاده کنید تا بازخورد عینی را بر اساس استراتژی اولیه خود بدست آورید.

  1. به عنوان منتقد طراحی عمل کنید. من یک مفهوم آرم دارم که فکر می کنم.
    (مفهوم آرم خود را توصیف کنید ، یا در صورت امکان پیوندی را به یک تصویر بچسبانید).
    لطفاً این آرم را بر اساس مشخصات اصلی برند که ما ایجاد کردیم انتقاد کنید:
    • مقادیر برند: (e.g., Simplicity, Innovation, Trust)
    • مخاطبان هدف: (e.g., Tech-savvy millennials)
    • احساسات مورد نظر: (e.g., Empowerment)

    بازخورد سازنده ای در مورد نقاط قوت ، ضعف آن و 3 روش خاص برای بهبود تراز آن با استراتژی برند ما ارائه دهید.

سریع 7: ایجاد تغییرات

این سریع برای کاوش در مورد تغییرات ظریف اما مهم در مفهومی که قبلاً دوست دارید مناسب است.

  1. من یک مفهوم آرم دارم که دوست دارم (Your Company Name): (Describe the logo, e.g., "A minimalist geometric fox head")بشر
    لطفاً 5 تغییر در این ایده اصلی پیشنهاد دهید. برای هر تغییر ، فقط یکی از عناصر زیر را تغییر دهید:
    • پالت رنگ
    • وزن خط (به عنوان مثال ، نازک و ظریف در مقابل جسورانه و قوی).
    • جهت گیری یا ترکیب.
    • تایپوگرافی همراه برای نام شرکت.
    • سطح انتزاع (به عنوان مثال ، واقع بینانه تر در مقابل نمادین تر).

کاربرد و دستورالعمل های تجاری

یک آرم باید در دنیای واقعی کار کند. این مرحله نهایی تضمین می کند که طراحی شما همه کاره است و توسط یک هویت برند سازگار پشتیبانی می شود.

سریع 8: راهنمای سبک برند

پس از داشتن یک آرم نهایی ، این سریع به شما کمک می کند تا قوانینی را برای استفاده از آن بنا کنید.

  1. بر اساس طراحی آرم نهایی من برای (Your Company Name) کدام است (Describe your final logo in detail, including colors and font)، یک راهنمای کوچک به سبک برند ایجاد کنید.
    بخش های زیر را درج کنید:
    • استفاده از آرم: قوانین برای فضای پاک (بالشتک) ، حداقل اندازه و نمونه های استفاده نادرست (به عنوان مثال ، “کشش نکنید” ، “رنگ ها را تغییر ندهید”).
    • پالت رنگ: یک پالت اولیه و ثانویه. کدهای هگز را برای رنگهای اصلی تهیه کنید: (e.g., Main Blue: #0A2E46, Accent Orange: #FF4D00)بشر
    • تایپوگرافی: یک قلم اصلی اصلی و یک فونت متن بدنه ثانویه را پیشنهاد کنید که تایپوگرافی آرم را تکمیل می کند. توضیح دهید که چرا آنها با هم کار می کنند.
سریع 9: سناریوهای Mockup در دنیای واقعی

این به شما کمک می کند تا نحوه نگاه آرم در زمینه های مختلف را تجسم کنید.

  1. برای شرکت من ، (Your Company Name)، 10 سناریو Mockup متنوع و خلاق را برای آزمایش آرم جدید ما پیشنهاد دهید: (Briefly describe the logo)بشر
    ترکیبی از برنامه های دیجیتالی و فیزیکی مانند:
    • یک هدر وب سایت.
    • یک عکس پروفایل رسانه های اجتماعی.
    • یک نماد برنامه تلفن همراه.
    • کارت ویزیت
    • کالاهای مارک دار مانند تی شرت یا لیوان قهوه.
    • علامت گذاری برای یک فروشگاه فیزیکی یا دفتر.

همچنین ، این موارد را بررسی کنید:



منبع: https://www.learnprompt.org/prompts-for-logo-design/