27 پرامپت قدرتمند برای توسعه بازی (به روز شده)


توسعه بازی یک معمای خلاق عظیم است. شما باید قطعات بی شماری از جمله یک مفهوم عالی ، کد جامد ، یک داستان قانع کننده و بازاریابی هوشمند را در کنار هم قرار دهید. بعضی اوقات ، شما فقط نمی توانید قطعه مناسب را پیدا کنید.

این راهنما جعبه ابزار شماست. ما این پرامپت ها را برای کمک به شما در استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار قدرتمند برای هر کار نوشتیم. برای استفاده از آنها ، به سادگی یک سریع کپی کرده و آن را جایگزین کنید (placeholders) با جزئیات پروژه خاص خود

ما آنها را از ابتدا تا انتها سازماندهی کرده ایم ، بنابراین می توانید دقیقاً آنچه را که لازم دارید پیدا کنید ، درست در صورت نیاز. آنها همه چیز را از طراحی شخصیت اصلی شما و اشکال زدایی خطای مزاحم برای نوشتن توضیحات صفحه فروشگاه خود پوشش می دهند.

بیایید ساختمان کنیم.

1. ایده و توسعه مفهوم

این موارد به شما کمک می کند تا طوفان مغزی و ایده اصلی خود را محکم کنید.

  1. تولید مفاهیم اصلی:
    به عنوان یک طراح بازی خلاق عمل کنید. طوفان مغزی (شماره) مفاهیم بازی منحصر به فرد که ژانرهای آن را می آمیزد (genre A) وت (genre B)بشر هر مفهوم باید یک قلاب گیم پلی منحصر به فرد ، مخاطب هدف و یک سبک بالقوه هنری داشته باشد. موضوع اصلی است (central theme, e.g., "cyberpunk decay," "magical realism")بشر
  2. توسعه یک سند طراحی بازی (GDD) طرح کلی:
    به عنوان تولید کننده بازی اصلی عمل کنید. یک طرح جامع GDD برای a ایجاد کنید (genre) بازی (Game Title)بشر طرح کلی باید شامل بخش هایی برای: نمای کلی بازی ، حلقه گیم پلی اصلی ، ویژگی های کلیدی ، مخاطب هدف ، مدل کسب درآمد ((e.g., premium, free-to-play with IAPs)) ، سبک هنری و مشخصات فنی ((Engine, Platform)).
  3. ایجاد یک حلقه گیم پلی اصلی:
    حلقه گیم پلی اصلی را برای a شرح دهید (game genre) جایی که بازیکن یک است (player role, e.g., "a time-traveling detective")بشر آن را به یک دنباله ساده و قابل تکرار از اقداماتی که بازیکن انجام خواهد داد ، با تمرکز بر افعال اصلی بازی (به عنوان مثال ، “کشف -> یافتن سرنخ -> تجزیه و تحلیل -> CACRONT MUCKECT -> تکرار” را تقسیم کنید).
  4. مکانیک منحصر به فرد طوفان مغزی:
    من در حال طراحی یک (game genre) برای (platform, e.g., "PC")بشر مکانیک اصلی من است (existing mechanic, e.g., "crafting")بشر (تعداد) پیچ و تاب های نوآورانه یا مکانیک های پشتیبانی را که باعث می شود این سیستم تازه و جذاب باشد ، پیشنهاد دهید. به عنوان مثال ، مکانیک مربوط به (a specific theme, e.g., "elemental magic," "resource scarcity")بشر

2. پیش تولید و طراحی سیستم

در اینجا ، قبل از شروع برنامه نویسی سنگین ، معماری و جزئیات فنی را برنامه ریزی خواهید کرد.

  1. طراحی یک معماری سیستم مقیاس پذیر:
    به عنوان یک معمار ارشد نرم افزار عمل کنید. یک معماری قوی و مقیاس پذیر برای یک (type of system, e.g., "inventory system," "quest system," "skill tree") در (Engine)بشر بازی یک است (game genre)بشر این طرح باید ساختار داده ، پتانسیل برای گسترش آینده (مانند DLC) و نحوه ارتباط آن با سایر سیستم ها مانند (other system, e.g., "player stats system")بشر
  2. برنامه ریزی یک ساختار کلاس:
    به عنوان یک ارشد عمل کنید (Language, e.g., C#) توسعه دهنده من نیاز به پیاده سازی دارم (feature, e.g., "character ability system") در (Engine)بشر با استفاده از ساختار کلاس پیشنهاد دهید (design pattern, e.g., "Strategy Pattern," "State Pattern")بشر مسئولیت های کلاس های کلیدی مانند “توانایی Manager” ، “Baseability” و اجرای توانایی خاص (به عنوان مثال ، “آتش سوزی”) را تعریف کنید.
  3. انتخاب ساختار داده مناسب:
    برای (game genre) ساخته شده (Engine)، من باید ذخیره کنم (type of data, e.g., "all items in a level," "player high scores," "dialogue trees")بشر کدام ساختار داده ((e.g., Dictionary, List, Array, Custom ScriptableObject)) از نظر این کار برای این کار کارآمدترین خواهد بود (performance metric, e.g., "lookup speed," "memory usage," "iteration")؟ جوانب مثبت و منفی ساختار انتخاب شده خود را توضیح دهید.
  4. نمونه سازی یک مکانیک هسته:
    یک اسکریپت ساده و دارای خود را بنویسید (Language) برای (Engine) به نمونه اولیه a (core mechanic, e.g., "grappling hook," "time rewind," "dialogue choice")بشر فیلمنامه باید برای یک باشد (2D/3D) محیط زیست و فقط منطق اساسی را اداره کنید. نظرات را در مورد مراحل کلیدی اضافه کنید.
  5. طراحی طرح سطح:
    به عنوان یک طراح سطح ارشد عمل کنید. من به یک طرح طراحی برای یک سطح در خودم نیاز دارم (game genre) بازی ، (Game Title)بشر سطح نامیده می شود (Level Name) و موضوع آن است (level theme, e.g., "an abandoned space station overgrown with alien flora")بشر بازیکن باید به اهداف زیر برسد: (List 2-3 key objectives, e.g., "1. Find the security keycard. 2. Reach the control room. 3. Activate the station's emergency broadcast.")بشر طرح طراحی باید شامل موارد زیر باشد: جریان و سرعت ، مناطق کلیدی ، قرار دادن دشمن و خطر ، قرار دادن منابع و پاداش و نقاط/نقاط دیدنی.

3. تولید – برنامه نویسی و مهندسی

این قلب توسعه است – نوشتن ، اشکال زدایی و بهینه سازی کد.

  1. نوشتن منطق بازی خاص:
    به عنوان یک عمل کنید (Engine) متخصص با استفاده از (Language)بشر یک اسکریپت بنویسید که رفتار زیر را پیاده سازی کند: (describe the specific behavior clearly, e.g., "An enemy that patrols between three waypoints. If it sees the player within a 10-unit cone of vision, it should chase the player. If it loses sight for 5 seconds, it should return to its patrol route.")
  2. اشکال زدایی و وضوح خطا:
    به عنوان یک برنامه نویس ارشد عمل کنید. من در حال خطا هستم (Engine): (paste the full error message here)بشر این خطا وقتی اتفاق می افتد (describe the action that triggers the error)بشر در اینجا قطعه کد مربوطه است که به اعتقاد من باعث ایجاد مشکل می شود:
    (paste your code snippet here)
    علت احتمالی این خطا چیست و مؤثرترین راه های رفع آن چیست؟
  3. بهینه سازی کد:
    این را تجزیه و تحلیل کنید (Language) قطعه کد از من (Engine) پروژه در آن اجرا می شود (method name, e.g., "Update()", "Tick()") حلقه و باعث ایجاد مشکلات عملکرد می شود.
    (paste your inefficient code here)
    تنگناهای عملکرد را مشخص کرده و کد را اصلاح کنید تا کارآمدتر باشد. تغییراتی را که ایجاد کرده اید توضیح دهید ، مانند (e.g., "caching component references," "reducing garbage collection," "using a more efficient algorithm")بشر
  4. توسعه سایه بان:
    یک سایه بان بنویسید (Engine/Shader Language, e.g., "Unity URP (HLSL)", "Godot Shading Language")بشر سایه بان باید ایجاد کند (describe the visual effect, e.g., "force field ripple effect on impact," "2D water distortion," "holographic glitch effect")بشر باید یک باشد (lit/unlit) سایه بان و باید پارامترهای زیر را در معرض بازرس مواد قرار دهد: (list parameters, e.g., "_Color", "_RippleSpeed", "_DistortionAmount")بشر
  5. اجرای رفتار هوش مصنوعی:
    یک طرح یا مثال کد را در (Engine/Language) برای یک دشمن AI در (game genre)بشر یک دستگاه محدود (FSM) را با حالت های زیر پیاده سازی کنید: (list of states, e.g., "IDLE," "PATROL," "CHASE," "ATTACK")بشر جزئیات شرایط انتقال بین این حالتها را شرح می دهد.

4. تولید – ایجاد هنر ، صوتی و دارایی

برای هدایت جهت خلاق و اجرای فنی دارایی ها تلاش می کند.

  1. تولید مفاهیم سبک هنری:
    به عنوان مدیر هنری عمل کنید. من در حال ایجاد یک (game genre) بازی در یک (setting, e.g., "bioluminescent alien jungle")بشر توصیفات سبک هنری متمایز را تولید کنید. برای هر یک ، پالت رنگ ، نقوش کلیدی بصری ، فلسفه طراحی شخصیت را شرح دهید و کلمات کلیدی الهام بخش یا نام هنرمندان را ارائه دهید.
  2. نوشتن خلاصه دارایی برای هنرمندان:
    برای یک هنرمند سه بعدی یک خلاصه دارایی مفصل ایجاد کنید. دارایی یک است (asset name, e.g., "Legendary Sword of Ash")بشر مختصر باید شامل موارد زیر باشد:
    – ** توضیحات: ** (Detailed visual and narrative description)
    – ** سبک هنری: ** (e.g., "Stylized PBR, similar to Sea of Thieves")
    – ** محدودیت های فنی: ** (e.g., "Under 5,000 triangles," "Uses a single 2048x2048 texture map (Albedo, Normal, Metallic/Smoothness)")
    – ** تصاویر مرجع/کلمات کلیدی: ** (Provide concepts or descriptive keywords)
  3. ایده های طراحی صدا:
    طوفان مغزی لیستی از جلوه های صوتی اساسی برای (player action or event, e.g., "player casting a fire spell," "a futuristic door opening") در الف (game genre) بازی. برای هر صدا ، لایه ها و شخصیت های خود را توصیف کنید (به عنوان مثال ، “طلسم آتش: یک شکاف تیز * برای بازیگران ، و به دنبال آن یک هوا کم * از هوا ، و یک کرک پایانی * * * * * *).
  4. آهنگ موسیقی مختصر:
    به عنوان مدیر صوتی عمل کنید. برای آهنگساز یک آهنگ کوتاه بنویسید (level or situation, e.g., "main menu," "tense stealth section," "final boss battle") از بازی من ، (Game Title)بشر
    – ** خلق و خو و احساسات: ** (e.g., "Epic and triumphant, but with a hint of melancholy")
    – ** سرعت: ** (e.g., "Slow and atmospheric, around 60 BPM")
    – ** ابزار دقیق: ** (e.g., "Orchestral strings, heavy brass, and a subtle electronic synth pad")
    – ** آهنگ های الهام بخش: ** (List 2-3 examples from other games or movies)

5. تولید-روایت و جهانی سازی

برای ساختن داستان های قانع کننده ، شخصیت ها و دنیای همهجانبه.

  1. شخصیت پشت پرده شخصیت:
    یک پشت پرده قانع کننده برای شخصیتی به نام ایجاد کنید (Character Name)، کیست (role, e.g., "antagonist," "wise mentor") در من (game genre) بازی. انگیزه اصلی آنها است (character motivation, e.g., "to protect their family at any cost")، اما نقص کشنده آنها است (character flaw, e.g., "their overwhelming pride")بشر پشت پرده خود را به رویداد اصلی طرح وصل کنید: (main plot event)بشر
  2. نوشتن توضیحات تلاش و گفتگو:
    ورودی ژورنال بازیکن را برای تلاش به نام بنویسید (Quest Name)بشر تلاش توسط (NPC Name) و به بازیکن نیاز دارد (quest objective)بشر سپس ، یک قطعه گفتگوی کوتاه و شخصیت را بنویسید که در آن NPC این تلاش را به بازیکن می دهد. شخصیت NPC است (e.g., "gruff and impatient," "nervous but hopeful")بشر
  3. تولید جهانی و نسل LORE:
    من در حال ساختن دنیایی به نام هستم (World Name)بشر جزئیات لور راجع به (a specific topic, e.g., "a fallen ancient civilization," "the magic system and its origins," "the political conflict between two major factions")بشر لور باید توضیح دهد (a key world element, e.g., "why ancient ruins are full of dangerous robots")بشر

6. تضمین کیفیت و تولید پس از

پرامپت های آزمایش ، پرداخت و آماده سازی برای راه اندازی.

  1. تولید موارد آزمون:
    به عنوان یک رهبر QA عمل کنید. لیستی از موارد آزمون را برای تأیید اعتبار ایجاد کنید (game feature, e.g., "character customization screen," "in-game store functionality")بشر موارد آزمایش مثبت (استفاده مورد انتظار) ، موارد آزمایش منفی (ورودی غیر منتظره کاربر) و موارد لبه (مقادیر شدید یا سناریوهای نادر) را شامل شود.
  2. قالب بندی گزارش های اشکال:
    یک الگوی گزارش اشکال واضح و حرفه ای ایجاد کنید. این الگوی باید شامل زمینه هایی برای: عنوان ، نسخه ساخت ، مراحل تولید مثل ، نتیجه مورد انتظار و نتیجه واقعی باشد. سپس ، این الگوی را برای یک اشکال نمونه جمع کنید: (describe a sample bug, e.g., "Player gets stuck in a wall after dashing into a corner in the Ice Caverns level")بشر
  3. تعادل مکانیک بازی:
    به عنوان یک طراح سیستم عمل کنید. من (game genre) دارای a (mechanic, e.g., "crafting recipe for a health potion") که احساس می کند (imbalance issue, e.g., "too cheap" or "overpowered")بشر دستور العمل فعلی نیاز دارد (current requirements)بشر سه دستور العمل جایگزین متعادل را پیشنهاد کنید ، توضیح دهید که چگونه هر تغییر بر رفتار بازیکن و اقتصاد بازی تأثیر می گذارد.

7. بازاریابی ، راه اندازی و جامعه

برای کمک به شما در بازاریابی بازی و درگیر شدن با بازیکنان خود کمک می کند.

  1. نوشتن توضیحات صفحه فروشگاه:
    به عنوان نویسنده بازاریابی عمل کنید. یک توضیحات کوتاه قانع کننده (برای سیستم عامل هایی مانند بخش “Elevator Pitch” Steam) و توضیحات مفصل “درباره این بازی” برای بازی من بنویسید ، (Game Title)بشر
    – ** ژانر بازی: ** (Game Genre)
    – ** ویژگی های کلیدی: ** (List 3-5 standout features)
    – ** گزاره فروش منحصر به فرد (USP): ** (What makes your game unique?)
  2. بازاریابی طوفان مغزی و پست های رسانه های اجتماعی:
    تولید کردن (number) ایده هایی برای پست های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ بازی آینده من ، (Game Title)بشر پست ها باید برای (platform, e.g., "Twitter," "TikTok," "Instagram")بشر شامل ایده هایی برای (content type, e.g., "short gameplay clips," "character reveal images," "developer Q&A sessions")بشر یک پست مثال بنویسید.
  3. نوشتن یادداشت های پچ:
    به عنوان مدیر جامعه عمل کنید. مجموعه ای از یادداشت های پچ را برای آن بنویسید (Game Title)، نسخه (version number)بشر لحن باید باشد (tone, e.g., "professional," "fun and informal")بشر به روزرسانی شامل:
    – ** ویژگی های جدید: ** (List of new features)
    – ** تعادل تغییرات: ** (List of balance changes)
    – ** رفع اشکال: ** (List of key bug fixes)
    یادداشت ها را به وضوح با هدرها سازماندهی کنید.
  4. پاسخ به بازخورد بازیکن:
    یک پاسخ حرفه ای و همدلی به بررسی بازیکن منفی پیش نویس کنید. این بررسی شکایت می کند که (player complaint, e.g., "the final boss is unfairly difficult")بشر پاسخ باید ناامیدی بازیکن را تأیید کند ، از آنها برای بازخورد آنها تشکر می کند ، و (state your planned action, e.g., "mention that you are looking into the difficulty curve," "offer a helpful tip")بشر

همچنین ، این موارد را بررسی کنید:

  • توسعه بازی یک چالش برنامه نویسی پیچیده است. با اشکال زدایی و بهینه سازی با ما کمک بگیرید پرامپت کدگذاریبشر
  • روایت بازی شما بسیار مهم است. داستان ها و شخصیت های قانع کننده صنایع دستی با ارائه ما برای نوشتن خلاقبشر
  • هر بازی موفق به یک برنامه بازاریابی عالی نیاز دارد. با لیست نهایی ما شروع کنید ارسال های بازاریابیبشر



منبع: https://www.learnprompt.org/prompts-for-game-development/