
Google Cloud ، CloudFlare ، OpenAi و Shopify فقط تعدادی از شرکت هایی هستند که این هفته قطع برق را تجربه کرده اند و بر بهره وری کاربران بی شماری در سراسر جهان تأثیر می گذارد. پس از تلاش برای بازگرداندن سیستم های خود در هر چه سریعتر ، تقریباً همه چیز به نظر می رسد که در زمان این نوشتار در روز جمعه ، 13 ژوئن کار می کند.
در اینجا مختصراً در مورد وقوع قطع و چگونگی پاسخ شرکت اصلی شرکت می کند.
ابر گوگل
مسائل مربوط به Google Cloud از پنجشنبه 12 ژوئن آغاز شد. از آنجا که بسیاری از وب سایت های محبوب به Google Cloud اعتماد دارند ، این باعث ایجاد یک اثر دومینو شد که منجر به خدمات دیگری از جمله GitHub ، Mailchimp و Twitch شد که در نقاط مختلف در طول روز اختلال ایجاد کردند.
به گفته DownDetector ، بیش از 13،000 گزارش قطع جداگانه درگیر Google Cloud در حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر ET. با تشکر از پاسخ سریع تیم در Google ، تمام خدمات آنها تا ساعت 9:35 بعد از ظهر در تاریخ 12 ژوئن ترمیم شد.
Openai
در حالی که Openai دیروز مسائل را تجربه کرد ، مشکلات این شرکت از سه شنبه 10 ژوئن ، تقریباً ساعت 3 صبح ET آغاز شد. هنگامی که مشکلات گسترده ای برای کاربران وب ، دسک تاپ و تلفن همراه وجود داشت. این خاموشی ها نه تنها بر محصول پرچمدار آن ، ابزار تولیدی AI Chatgpt تأثیر گذاشت ، بلکه بر دال ، سورا ، واتس اپ ، سرگیجه و بسیاری از خدمات دیگر که به OpenAi نیز متکی هستند ، تأثیر گذاشت. این شرکت به سرعت حرکت کرد تا مسئله را در پایان خود اصلاح کند.
متأسفانه ، در 12 ژوئن قطع خدمات بیشتری وجود داشت. به گفته DowndeTecter ، Openai نزدیک به 500 گزارش قطع در ساعت 2:30 بعد از ظهر ET داشت. با این حال ، تا بعد از ظهر جمعه ، 13 ژوئن ، این تعداد فقط به دوازده گزارش حل نشده کاهش یافت.
ابری
Cloudflare ، ارائه دهنده اصلی ذخیره سازی ابری ، خدمات شبکه و امنیت سایبری ، روز پنجشنبه 12 ژوئن “قطع خدمات قابل توجهی” را تجربه کرد که چندین سرویس آن را مختل کرد. قطع این قطع کمتر از سه ساعت به طول انجامید و این مسئله در یکی از خدمات ذخیره سازی داده های آن به خرابی زیرساخت ها اشاره شد.
تیم Cloudflare مسئولیت کامل در مورد قطع این کار را به عهده گرفت و در حالی که به مشتریان اطمینان می داد با این جمله: “این نتیجه حمله یا یک رویداد امنیتی دیگر نبود. هیچ داده ای در نتیجه این واقعه از بین نرفت.”
خرید کردن
یکی از بیشترین سیستم عامل های محبوب تجارت الکترونیکی، Shopify ، نیز تحت تأثیر قرار گرفت. این سرویس با بیش از 750 گزارش خاموشی در ساعت 2:44 بعد از ظهر ET در روز پنجشنبه 12 ژوئن به اوج خود رسید.
اندکی پس از ساعت 3 بعد از ظهر ، پشتیبانی Shopify به روزرسانی زیر را در پروفایل X خود ارسال کرد: “ما از موضوعی که در چندین سرویس تأثیر می گذارد آگاه هستیم. ما در حال بررسی هستیم و یک بار در دسترس اطلاعات بیشتری را ارائه می دهیم.”
DownDetector گزارش داد که Spotify کمتر از 20 قطع تا ساعت 12:00 ET در روز جمعه ، 13 ژوئن ، که نشان می دهد مسئله نزدیک به حل است.
بازگرداندن سرویس در سراسر جهان
پاسخ سریع شرکت ها درگیر ، فداکاری توسعه دهندگان و مهندسان فناوری اطلاعات را به ویژه برجسته می کند. نه تنها هر شرکت به محض روشن شدن این مسائل را به این موارد پرداخت و تصدیق کرد ، بلکه بیشتر آنها توانستند طی چند ساعت آنها را حل کنند و خدمات را به کاربران در سراسر جهان بازگردانند. اگرچه Google و OpenAI هنوز هم در حال تجربه مسائل متناوب هستند ، اما در حال حاضر توسط تیم های توسعه مربوطه مورد بررسی قرار می گیرند.
منبع: https://www.techrepublic.com/article/news-outages-google-cloud-openai-shopify-cloudflare/