در یک محل کار دارای AI عادلانه چیست؟ رهبران در حال تلاش برای پاسخ به این سوال هستند


ربات و زنی که در لپ تاپ کار می کنند

یک بررسی جدید نشان داد که بیش از نیمی (56 ٪) از پاسخ دهندگان می گویند که به اشتراک گذاشتن پاداش هایی که AI با کارگران ایجاد می کند ، بسیار یا بسیار مهم است ، اما بیشتر سازمان ها (77 ٪) در مورد آن کاری معنی دار ندارند. براساس گزارش روند جهانی سرمایه جهانی Deloitte ، رهبران هنوز در حال فهمیدن “عادلانه” در یک محل کار با قابلیت AI هستند.

جبران کارگران یا هوش مصنوعی؟

فقط 23 ٪ از سازمان ها برای به اشتراک گذاشتن پاداش های AI با کارگران ، کار معنادار انجام می دهند. گزارش Deloitte گفت

رهبران معضل در حال دست و پنجه نرم هستند که شامل سؤالاتی از جمله می شود: “آیا یک کارمند پس از تعبیه تخصص خود در یک عامل دیجیتال ، باید پاداش خود را ادامه دهد؟ کایل فارست ، آینده رهبر منابع انسانی در مشاوره Deloitte ، به TechRepublic گفت.

وی گفت که برخی از سازمان ها از طریق مشوق های مالی ، سودهای بهره وری را با کارگران خط مقدم به اشتراک می گذارند. “برخی از کارآیی هوش مصنوعی برای پشتیبانی از هفته های کاری چهار روزه استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر در مربیگری شخصی ، بازارهای استعدادی و تکالیف کششی که هر کارگر را به عنوان” پتانسیل بالا “رفتار می کند ، سرمایه گذاری می کند.”

آیا کارکنان از هوش مصنوعی به عنوان یک همکار فکر می کنند؟

تحقیقات Deloitte “دوران ممکن از همگرایی” بین انسان و ماشین ها را پیدا کرد. به عنوان مثال ، شش از 10 کارگر قبلاً از هوش مصنوعی به عنوان همکار فکر می کنند. این گزارش به علائم این امر اشاره شده است ، از جمله:

  • فناوری با رابط های بیشتر انسانی مانند انسان تر می شود.
  • روبات ها به طور فزاینده ای شبیه و تقلید از انسانها هستند.
  • عوامل دیجیتال از طرف مردم عمل می کنند.
  • انسانها در حال تدریس هوش مصنوعی هستند و هوش مصنوعی به انسان آموزش می دهد.

این بدان معناست که سازمانها باید تجدید نظر کنند که چگونه می توانند به کارمندان خود کمک کنند تا در دنیایی که هوش مصنوعی در حال تغییر شکل کار و نحوه انجام آن است ، پیشرفت کنند. Deloitte توصیه کرد که سازمان ها تجدید نظر کنند گزاره ارزش کارکنان (EVP) برای تحقق نتایج انسانی و تجاری “زیرا هوش مصنوعی به طور فزاینده ای با کارگران در هم تنیده می شود.”

این گزارش ، بر اساس ورودی نزدیک به 10،000 رهبر مشاغل و منابع انسانی در 93 کشور ، تأکید می کند که “ارزش فناوری ناشی از جایگزینی کار انسانی نیست ؛ این کار با انسانها بیشتر از همیشه کار می کند و توانایی آنها در کشف و ضبط فرصت های نوآوری و رشد را تقویت می کند.”

تقریباً سه چهارم کارگران و رهبران موافق هستند که اولویت بندی توانایی های انسانی بسیار مهم است و تعداد مشابهی معتقدند که سازمان ها باید کارهای بیشتری را برای ارتباط با فرصت ها با فرصت ها برای ایجاد تجربه انجام دهند. فارست گفت: “این یک پایه قدرتمند برای تغییر است.”

نگرانی های برتر در مورد “تأثیرات خاموش” هوش مصنوعی

براساس این گزارش ، در حالی که AI اغلب کار ساده ای را انجام می دهد ، کار را نیز انجام می دهد ، همچنین ممکن است تعامل یک به یک را کاهش دهد و به تنهایی و انزوا کمک کند. همچنین می تواند به فرسودگی شغلی کمک کند.

گزارش Deloitte توصیه می کند که EVP های سازمان ها “درک روشنی از تأثیر هوش مصنوعی بر کار ، کارگران و روابط مردم با کارفرمایان داشته باشند.”

فارست گفت ، “فرصت اصلی” در چگونگی تصور مجدد شرکت ها می تواند گزاره ارزش کارکنان را در عصر هوش مصنوعی مجدداً تصور کند.

وی گفت: “بیش از 70 ٪ از کارگران و مدیران می گویند که آنها به احتمال زیاد در سازمانی باقی می مانند که به آنها کمک می کند تا در دنیای قدرتمند پیشرفت کنند.”



منبع: https://www.techrepublic.com/article/news-deloitte-human-capital-trends-ai/