این زنگ هشدار به نظر می رسد زیرا ابزارهای دیجیتالی منسوخ مانع پتانسیل کامل AI – گزارش Lenovo


سازندگان بازی خلاقانه چند قومی در هنگام کار با دارایی های سه بعدی در میز کار با نمایش های متعدد.
تصویر: dc_photo از طریق Envato

یک گزارش Lenovo نشان می دهد که پتانسیل محل کار هوش مصنوعی توسط ابزارهای منسوخ و نگرانی های کارمندان مانع می شود. در حالی که 79 ٪ از رهبران فناوری اطلاعات ، ژنرال AI را افزایش می دهند ، تنها 36 ٪ می گویند که این امر به طور مؤثر از تعامل پشتیبانی می کند.

با 42 ٪ کارمندان از ترس این امر ، سهم خود را کاهش می دهد و 89 ٪ از رهبران فناوری اطلاعات خواستار تعمیرات اساسی در محل کار دیجیتال هستند ، مشاغل باید فراتر از اتوماسیون باشند تا مزایای هوش مصنوعی را به طور کامل باز کنند.

ابزارهای دیجیتال در محل کار در پشتیبانی از بهره وری ناکام هستند

وقتی محققان برای این گزارش Lenovo 600 رهبر فناوری اطلاعات در سراسر جهان را مورد بررسی قرار دادآنها دریافتند که در حالی که 79 ٪ از پاسخ دهندگان معتقدند که ژنرال هوش مصنوعی به کارکنان اجازه می دهد تا با اتوماسیون فرآیندهای عملیاتی روی کار تأثیرگذارتر تمرکز کنند ، کمتر از نیمی گفتند که ابزارهای فعلی کار دیجیتال خود از بهره وری ، تعامل و نوآوری به طور مؤثر پشتیبانی می کنند.

مانع اصلی ممکن است ظهور مدلهای بزرگ زبان (LLMS) باشد که به سرعت سرعت و پیچیدگی اتوماسیون را تسریع کرده اند. در ظهور Gen Ai در این گزارش ، به عنوان یک مؤلفه اصلی محل کار دیجیتال نیز چالش های جدیدی را ایجاد کرده است.

مشاغل برای باز کردن تمام پتانسیل های ژنرال AI تلاش می کنند

با وجود فرصت های گسترده ژنرال Ai – از جمله همکاری های پیشرفته ، خلاقیت ، نوآوری ، تعامل و بهره وری – رهبران تجارت برای اجرای مؤثر و دستیابی به سودهای معنی دار تلاش می کنند.

تنها 36 ٪ معتقدند سیستم های هوش مصنوعی آنها از تعامل کارمندان “بسیار مؤثر” پشتیبانی می کنند ، در حالی که 89 ٪ حیرت انگیز می گویند سازمان ها ابتدا باید محل کار دیجیتالی خود را بازنگری کنند تا تمام پتانسیل های ژنرال AI را باز کنند.

یکی دیگر از چالش های مهم نگرانی کارکنان در مورد حریم خصوصی ، امنیت و اخلاق با 35 ٪ استناد به این موانع اصلی در فرزندخواندگی است.

لیندا یائو ، معاون رئیس جمهور گروه راه حل های هوش مصنوعی و خدمات ، در این گزارش گفت: “به همین دلیل به تحول در محل کار دیجیتال نیاز است.” “این در مورد درک چگونگی تولید مردم ، ترجیحات آنها است و آن را به همه می چرخاند.”

با وجود موانع ، رهبران فناوری اطلاعات انگیزه باقی می مانند – تقریبا نیمی (49 ٪) می گویند ایجاد یک تجربه کارکنان پربارتر و جذاب ، اولویت اصلی آنها برای سال آینده است.

ارائه بهره وری تحول نیاز به نوآوری دارد

برای تحقق کامل پتانسیل ژنرال هوش مصنوعی ، سازمان ها باید بیش از اتوماسیون فرآیندهای موجود انجام دهند. این گزارش سه استراتژی برای بهبود محل کار دیجیتال را تشریح می کند:

  • بازده و تعامل را باز کنید: با استفاده از پیکربندی مبتنی بر شخصیت ، تجربه کارمند را به نقش ، الزامات و سبک کار هر کاربر متناسب کنید. یک تجربه پشتیبانی از فناوری اطلاعات Gen AI ، اختلال در گردش کار آنها را به حداقل می رساند.
  • روند شخصی سازی را با Gen AI ساده کنید: Personas ایجاد کنید ، سپس دستگاه ها ، نرم افزار را پیکربندی کنید و سطح آن را برای آنها پشتیبانی کنید. از اتوماسیون Gen AI می توان برای اطمینان از پیش بینی ، شناسایی یا حل و فصل در اسرع وقت استفاده کرد.
  • اختراع مجدد از قابلیت های مردم: تعیین کنید که چگونه Gen AI می تواند اهداف ایجاد ارزش سازمان و تمایز رقابتی را تقویت و تقویت کند. پیش بینی و مدیریت تغییر فناوری را به وجود آورد و اطمینان حاصل کنید که کارکنان از مهارت و انگیزه لازم برای سازگاری برخوردار هستند.

این گزارش تأکید می کند که برای دستیابی به بهره وری محور AI ، مشاغل باید در مورد رویکرد خود تجدید نظر کنند ، ابزارهای دیجیتالی خود را مدرن کنند و به طور فعال به نگرانی های کارمندان بپردازند.



منبع: https://www.techrepublic.com/article/news-it-ai-adoption-lenovo-report/