دولت بریتانیا مجموعهای از طرحهای دیجیتالیسازی در بخش دولتی را برای صرفهجویی 45 میلیارد پوندی هر سال در بهرهوری معرفی کرده است. عنوان اعلامیه “هامفری” است، مجموعه ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فعالیت های سیاست گذاری.
اکثر ابزارهای همفری دادههای دولتی را خلاصه میکنند، از جمله بحثها، جلسات، سیاستها، قوانین و پاسخها به مشاورهها، بنابراین کارمندان دولت میتوانند هنگام تصمیمگیری سریعتر آن را جستجو کنند. قبل از این، مجموعه پاسخهای مشاوره به پیمانکاران برون سپاری میشد که برای مالیاتدهندگان 100000 پوند هزینه داشت.
طرح دیگر ایجاد یک تیم جدید در وزارت علوم، فناوری و نوآوری است که مسئول شناسایی چگونگی استفاده از فناوری برای بهبود کارایی خدمات عمومی خواهد بود. سیستمهای کنونی منجر به این میشود که سازمان مالیاتی بریتانیا روزانه 100000 تماس تلفنی گرفته و آژانس گواهینامه رانندگی 45000 نامه فیزیکی را پردازش میکند و زمان پاسخگویی را بیرویه طولانی میکند.
این تیم با توسعه راهحلهایی برای کمک به افراد دارای معلولیت یا بیماریهای طولانیمدت شروع به دسترسی سریعتر به خدمات مورد نیاز خود، مانند حمایت مالی یا مراقبتهای بهداشتی خواهد کرد. این فناوری ادارات دولتی یا مقامات محلی مربوطه را به هم وصل میکند، بنابراین لازم نیست افراد در یک سری تماسهای تلفنی بین 40 نفر از آنها ارسال شوند.
ابتکارات دیگر، در 21 ژانویه اعلام شد، شامل:
نقشه راه کامل این برنامه ها در مورد چگونگی تمدید 23 میلیارد پوندی هزینه های فنی سالانه دولت در تابستان ارائه خواهد شد.
ببینید: بریتانیا در مهارت های فنی پشت سر اروپا است
خدمات عمومی بریتانیا گرفتار فناوری قدیمی است
شرکت های اروپایی تمایل دارند در فن آوری های بالغ تخصص دارند، به این معنی که منطقه اغلب از نظر فناوری عقب مانده است، به ویژه در مقایسه با ایالات متحده، بریتانیا مقصر اصلی است، به ویژه در زیرساخت های حیاتی ملی، که به روز رسانی آن بدون خرابی دشوار و پرهزینه است.
ببینید: 99 درصد از مشاغل بریتانیا در سال گذشته با حملات سایبری مواجه شدند
یک گزارش دولتی که این هفته منتشر شد نشان داد که تقریباً نیمی از خدمات عمومی، مانند خدمات ارائه شده توسط NHS و شوراهای محلی، قابل دسترسی به صورت آنلاین نیستند. به عنوان مثال، ثبت فوت باید شخصاً انجام شود و کسب و کارها باید هنگام خرید کامیون، آگهی روزنامه را درج کنند.
این گزارش نشان داد که یک چهارم تمام سیستمهای دیجیتالی که توسط دولت مرکزی استفاده میشود قدیمی هستند، که منجر به هزینههای بالای تعمیر و نگهداری و افزایش خطر حملات سایبری میشود. NHS انگلستان به تنهایی شاهد 123 قطع خدمات حیاتی در سال گذشته بود که منجر به از دست دادن قرار ملاقات ها و اختلالات مربوط به کارکنان مجبور به استفاده از سیستم های مبتنی بر کاغذ شد.
اختلال در جرایم سایبری می تواند عواقب شدیدتری داشته باشد. در ماه ژوئن، یک حمله باج افزار به شرکت پاتولوژی Synnovis منجر به ماهها اختلال NHS شد و با توجه به بلومبرگ. این منجر به صدمه به ده ها بیمار شد که حداقل در دو مورد آسیب طولانی مدت یا دائمی داشت.
دولت متعهد شده است تا بریتانیا را به یک رهبر هوش مصنوعی تبدیل کند و رشد اقتصادی را درو کند
این اعلامیه تنها چند روز پس از اعلام دولت منتشر شده است “برنامه اقدام فرصت های هوش مصنوعی” تشریح 50 روشی که می تواند بخش هوش مصنوعی را بسازد و بریتانیا را به یک “رهبر جهانی” تبدیل کند. این استراتژی شامل افزایش بیست برابر ظرفیت محاسبات عمومی، ایجاد یک کتابخانه داده های آموزشی و ایجاد هاب های هوش مصنوعی در مناطق غیرصنعتی شده است.
سال گذشته، بریتانیا قراردادی را امضا کرد که متعهد به اکتشاف است چگونه هوش مصنوعی می تواند خدمات عمومی را بهبود بخشد و رشد اقتصادی را همراه با سایر کشورهای گروه هفت افزایش دهد.
ببینید: دولت بریتانیا پروژه های 32 میلیون پوندی هوش مصنوعی را اعلام کرد
وزیر علوم پیتر کایل در یک بیانیه مطبوعاتیما از فناوری استفاده خواهیم کرد تا رویکرد مزخرفی را که بخش عمومی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و همکاری با هم برای کمک به افرادی که به آنها خدمت می کند، اتخاذ کنیم. ما همچنین به تأخیرهایی که کسبوکارها هنگام درخواست مجوزها یا مجوزها با آن مواجه میشوند، پایان میدهیم، زمانی که آنها فقط میخواهند به وظیفه خود ادامه دهند – رشد.
یک “مرکز تعالی تجاری دیجیتال” نیز به عنوان بخشی از این بازنگری ایجاد خواهد شد که به نحوه سرمایه گذاری شرکت های بخش دولتی در استارت آپ ها و استارت آپ های فناوری بریتانیا و افزایش کارایی و ایجاد شغل به طور همزمان نگاه می کند.
منبع: https://www.techrepublic.com/article/uk-government-ai-overhaul/