Cloud Spending مدیران مالی گیج کننده است


من به عنوان “CFO” خانواده ام، یک شب دیروقت قبوض آب و برق خود را با دقت اسکن کردم. همانطور که خط به خط آنها را مرور می کردم، گیج و ناامید بودم – نمی توانستم جهش هزینه ها و آنچه آنها را هدایت می کرد را درک کنم. این ترکیب گیج کننده ای از کیلووات ساعت، هزینه های تامین و انتقال و هزینه های محلی بود. من یک پدیده بسیار مشابه را در مورد هزینه های ابری می بینم.

کار روزانه من در IBM ایجاد راه حل های اتوماسیون برای کمک به حل مسائل مربوط به کارایی و مشاهده پذیری سازمان ها در صنعت IT است. به عنوان پایه ای برای تحول دیجیتال امروزی، ابر و ابر ترکیبی فن‌آوری‌ها مزایای زیادی از صرفه‌جویی در هزینه‌ها گرفته تا انعطاف‌پذیری، امنیت و به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار را ارائه می‌کنند. با این حال، تمام مزایا با هزینه های مختلفی همراه است که اندازه گیری و مدیریت آن دشوار است.

چه چیزی هزینه های ابری را دشوار می کند؟

بخش سخت در مورد هزینه های ابری این است که برای درک کامل هزینه های ابری بسیار پیچیده است. ردیابی هزینه‌های ابری سطح سطحی نسبتاً آسان است، اما وقتی به مواردی مانند بارهای کاری Kubernetes می‌رسیم – نحوه استقرار، مقیاس‌بندی و مدیریت نرم‌افزار در داخل و بین ابرها – استنباط و تهیه مدل‌های هوش مصنوعی، پیش‌بینی هزینه‌ها بسیار دشوار و اغلب عجیب است. نادرست است زیرا شکاف های زیادی وجود دارد که در نظر گرفته نشده است.

برخی از شکاف ها به اندازه دره ها هستند و برخی دیگر به سختی قابل تشخیص هستند. به یاد داشته باشید، این اوج پیچیدگی ابر نیز نیست. فقط بدتر خواهد شد

به این وضعیت با روحیه به راه انداختن ابتکارات هوش مصنوعی فکر کنید. سازمان‌ها برای ایجاد درآمد و سود بیشتر، با هزینه‌های ابری مرتبط اولیه مشکلی ندارند. با این حال، این روش هزینه کردن پایدار نیست.

دانلود رایگان: 5 نکته برای کنترل بودجه فناوری اطلاعات (TechRepublic Premium)

FinOps چیست و چگونه می تواند به مدیریت هزینه های ابری کمک کند؟

مدیریت هزینه های ابری آنقدر مهم است که صنعت فناوری اطلاعات روشی را برای مدیریت آن ایجاد کرد. FinOps، همانطور که در صنعت من شناخته می شود، یک چارچوب عملیاتی برای مدیریت هزینه های ابری از مهندسی تا عملیات است. در واقع، با توجه به Civo’s The Cost of Cloud Report 202460 درصد از سازمان‌ها شاهد افزایش هزینه‌های ابری در سال گذشته بوده‌اند و 40 درصد از آن‌هایی که گفته‌اند هزینه‌ها بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

اگر عوامل کلان بزرگتر شرکت هایی را وارد کنید که منابع را برای کارایی، افزایش قیمت تورمی و هزینه های فناوری جدید کاهش می دهند، مدیران مالی به حمایت و دیده شدن بیشتری نیاز دارند.

شراکت با مدیران ارشد فناوری و استفاده از اتوماسیون چگونه می تواند به مدیران ارشد مالی در مقابله با هزینه های ابری کمک کند؟

مدیران ارشد فناوری می‌توانند با اتخاذ روش‌های FinOps با فناوری‌های هوش مصنوعی که بار ردیابی، برچسب‌گذاری و تعقیب مداوم تیم عملیاتی شما را کاهش می‌دهد، به همکاران مدیر مالی خود کمک کنند تا بفهمند بودجه‌ها چگونه خرج می‌شوند، و قابلیت دید در زمان واقعی و پشتیبانی تصمیم‌گیری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ابر در زمان واقعی کار می کند، اما می توان آن را به گونه ای پیش بینی و پیش بینی کرد که دید را بهبود می بخشد و مدیریت منابع، مشاهده پذیری و شفافیت هزینه را خودکار می کند.

ببینید: چگونه هوش مصنوعی معادله امنیت و ریسک ابر را تغییر می‌دهد (TechRepublic)

اتوماسیون می تواند با تامین بیش از حد CPU/GPU، حافظه و حافظه ذخیره شود. این می تواند به مشاهده سلامت برنامه کمک کند و به طور فعال مشکلات را برطرف کند. اتوماسیون همچنین می تواند یک تفکیک جامع و کامل از نحوه افزایش هزینه های ابر ارائه دهد.

مشارکت با همتایان CIO و پیاده‌سازی راه‌حل‌های اتوماسیون می‌تواند به خلاص شدن از صندلی مدیر مالی کمک کند. مدیران مالی باید بتوانند انتظارات بودجه را مدیریت کنند و در عین حال کسب و کار را در مسیر نوآوری و هزینه نگه دارند.

مدیران ارشد مالی، مدیران ارشد فناوری اطلاعات، مهندسان، DevOps و مدیران تیم ابر/AI باید با هم این مشکل را حل کنند. هم‌سویی همسویی نتایج تجاری و مالی به کاهش هزینه‌ها و به حداکثر رساندن پتانسیل آن به طور همزمان اجازه می‌دهد. یک وضعیت خوب FinOps به این معنی است که همه افراد دارای دید و مسئولیت پذیری برابر در هزینه هستند.

دانلود: الگوی بودجه فناوری اطلاعات در تمام طول سال (TechRepublic Premium)

آیا سرمایه گذاری در راه حل اتوماسیون FinOps ارزش آن را دارد؟

بله هزینه اولیه اضافی خرید یک راه حل اتوماسیون FinOps در کمتر از دو سال هزینه خواهد شد – شرط می بندم که ممکن است در 12 ماه اتفاق بیفتد.

پیاده سازی راه حل اتوماسیون aa FinOps بسیار مهم است. از همان ابتدا این کار را درست انجام دهید – اتصال، کارایی و همکاری را به حداکثر برسانید – و تماشا کنید که هزینه های ابری و استرس مدیر مالی خود از بین می رود.

برخی از توصیه های مالی قدیمی هرگز به این اندازه رایج نبوده اند: در حد توان خود زندگی کنید. صورت‌حساب‌ها نباید شما را غافلگیر کنند یا عرق کنید، و مدیران مالی نباید بهای هزینه‌های بیش از حد شما را بپردازند.

عکس پروفایل بیل لوبیگ.
بیل لوبیگ، معاون مدیریت محصول، اتوماسیون فناوری اطلاعات آی‌بی‌ام. تصویر: IBM

بیل لابیگ مسئول مدیریت محصول نرم افزار اتوماسیون فناوری اطلاعات آی بی ام است. این شامل طیف وسیعی از فناوری‌ها است که به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد هزینه‌های فناوری خود را بهینه کنند و از سلامت و عملکرد برنامه‌ها اطمینان حاصل کنند.

بیل بیش از 25 سال است که در فضای نرم‌افزار سازمانی فعالیت می‌کند و نقش‌های مختلفی در مهندسی و مدیریت محصول از جمله مدیریت داده‌ها/محتوای ساختار نیافته، مدیریت چرخه عمر اطلاعات، مدیریت فرآیند کسب‌وکار، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، و نوسازی برنامه‌ها، FinOps و IT دارد. عملیات. بیل از Summa Cum Laude از پارک کالج دانشگاه مریلند فارغ التحصیل شد.



منبع: https://www.techrepublic.com/article/cloud-cost-management-finops-automation-cfo-strategies/