
دیجیتال مارکتینگ یک زمینه در حال توسعه است که فرصت های زیادی را برای شلوغی های جانبی ارائه می دهد. کسب و کارهای کوچک، معمولا با بودجه محدود، دائماً به دنبال راه حل های بازاریابی مقرون به صرفه هستند. بنابراین، برای افرادی که دانش اولیه بازاریابی دیجیتال را دارند، گزینه بسیار مناسبی است که خدمات خود را ارائه دهد. شروع کار جانبی نیاز به برنامه ریزی روشن، ابزارهای مناسب و استراتژی های موثر دارد. در زیر مراحلی در مورد چگونگی راه اندازی و در نهایت ایجاد یک چالش جانبی دیجیتال مارکتینگ که برای شما سودآور و برای مشتری شما ارزش دارد، آورده شده است.
درک نیازهای کسب و کارهای کوچک
شرکت های کوچک همیشه نمی توانند از عهده کمپین های بازاریابی بزرگ برآیند. خدماتی مانند مدیریت شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، و تولید محتوا، در میان سایر موارد، معمولاً مورد نیاز هستند. ابتدا، با توجه به مهارت های خود، آنچه را که می توانید بفروشید، مشخص کنید. تحقیق در مورد صنایع مختلف ایده های جانبی برای کسب درآمد در منطقه شما
به این ترتیب شما قادر خواهید بود هاست جانبی خود را بر اساس نیازهای بسیار خاص قرار دهید. شناخت بازار شما همچنین به طراحی پیشنهاد کمک می کند تا آن را برای مشتریان بالقوه جذاب تر و مرتبط تر کند.
مهارت در بازاریابی دیجیتال
اگر تازه کار هستید دیجیتال مارکتینگ، برای یادگیری برخی از مهارت های اصلی وقت بگذارید: Google Skillshop و HubSpot Academy دوره های رایگان در زمینه SEO، بازاریابی محتوا و تبلیغات پولی ارائه می دهند. اجرای پروژه های کوچک برای دوستان یا سرمایه گذاری های شخصی را تمرین کنید.
برای تخصص بیشتر می توانید به تسلط بر یک یا دو تخصص، مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سئو، استرس بدهید. این یادگیری مداوم به تنهایی شما را رقابتی می کند و در نهایت کیفیت خدمات مشتری را تضمین می کند.
حضور حرفه ای در یک محیط آنلاین
حضور آنلاین شما نشان دهنده برند شماست. ابتدا یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید که مهارت ها، نمونه کارها و خدماتی که ارائه می دهید را به نمایش بگذارد. تخصص خود را با استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام یا فیس بوک بفروشید.
پورتفولیوی آنلاین با ساختار مناسب باعث ایجاد اعتماد در شما می شود و به مشتریان احتمالی این امکان را می دهد که از پیشنهاد شما آگاهی بیشتری داشته باشند. حضور خود را در پلتفرمهای بازار آزاد مانند Upwork یا Fiverr ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا اولین مشتری را وارد کنید.
از ابزارهای رایگان یا ارزان برای آسانتر کردن کارتان استفاده کنید: میتوانید بدون هیچ هزینهای با Mailchimp کارهای گرافیکی را با Canva و بازاریابی ایمیلی انجام دهید. برای تجزیه و تحلیل، هم Google Analytics و هم Ubersuggest اطلاعاتی را که در مورد وب سایت شما نیاز دارید را بدون پرداخت هزینه ارائه می کنند. به این ترتیب می توانید بدون سرمایه گذاری زیاد، کار باکیفیت ارائه دهید. روند صاف تر می شود. شما می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و در نتیجه از زمان مفید خود نهایت استفاده را ببرید.
تعیین قیمت های رقابتی
قیمت های خود را به صورت رقابتی تنظیم کنید تا کسب و کارهای کوچک را جذب کنید و در عین حال سودآوری را تضمین کنید. بازار را برای همان نوع خدمات بررسی کنید. قیمت خود را متناسب با تجربه خود تنظیم کنید. معاملات بسته، مانند یک برنامه مدیریت ماهانه رسانه های اجتماعی، در جایی که منطقی است، ارائه دهید.
وقتی شروع به کار میکنید، هزینههای پایین را شارژ کنید اشکالی ندارد سبد خود را بسازید اما کار خود را دست کم نگیرید. ادامه دهید و به تدریج قیمت های خود را در طول زمان افزایش دهید و تجربه را جمع آوری کنید و نتایج را نشان دهید.
ارائه ارزش ثابت
ثبات باعث ایجاد اعتماد می شود. اهداف واقع بینانه را از پیش تعریف کنید و عملکرد را از طریق تجزیه و تحلیل برای اطمینان از نتایج ردیابی کنید. به روز رسانی ها و گزارش های منظم به آنها نشان می دهد که چه ارزشی برای آنها ایجاد می کنید.
در صورت امکان، در تحویلی ها بیش از حد تحویل دهید. به آنها مقداری محتوای جایزه یا بینشی بدهید که این مایل بیشتر است. به این ترتیب، میتوانید اعتماد و روابط بهتر و مستحکمتری با مشتریان خود ایجاد کنید و آنها مایل خواهند بود برای مدت طولانیتری با شما ادامه دهند.
شروع یک بازاریابی دیجیتال یکی از بهترین ایده های جانبی برای کسب درآمد است. این نیاز به درک نیازهای کسب و کار کوچک، ایجاد مهارت های مرتبط و دسترسی به ابزارهای ارزان قیمت برای شروع دارد. هرکسی میتواند در این حرفهها یک کار جانبی موفق ایجاد کند: ایجاد حضور آنلاین، قیمتگذاری رقابتی، و ارائه ارزش به طور مداوم برای متمایز شدن در بازار. همانطور که پیشرفت می کنید، این ارجاعات و بررسی های مثبت هستند که اطمینان حاصل می کنند که مشتریان به طور مداوم وارد می شوند، و از این رو، این شلوغی جانبی به یک منبع درآمد عالی تبدیل شده است.