هوش مصنوعی با ایجاد ارتباط بین کارگزاران و اپراتورها به روشهای بیسابقه، ایجاد کارایی بینظیر و متحول کردن عملیات تجاری، صنعت هوانوردی خصوصی را متحول میکند. این پیشرفت ناشی از تلاشها برای دسترسی بیشتر و راحتتر کردن هوانوردی خصوصی برای مصرفکنندگان و در عین حال افزایش سودآوری برای مالکان و اپراتورهای هواپیما است. فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی با ایفای نقش به عنوان پیوندی حیاتی بین اپراتورها و کارگزاران، سادهسازی عملیات و افزایش تجارب مشتری، شکافهای طولانیمدت در صنعت را پر میکند.
طبق گزارش Fortune Business Insights، با ادامه رشد بخش خصوصی هوانوردی، و انتظار میرود که بازار جهانی جتهای تجاری به 45.9 میلیارد دلار در سال جاری و نزدیک به 67 میلیارد دلار تا سال 2032 برسد، پلتفرمهای مبتنی بر هوش مصنوعی نقش مهمی را ایفا میکنند. این پلتفرمها بینشهای جامعی را ارائه میکنند و همکاری یکپارچه را تسهیل میکنند، که به طور بالقوه با افزایش پذیرش هوش مصنوعی به رشد بیشتری دامن میزند.
یک مزیت قابل توجه استفاده از یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد برای کارگزاران هوانوردی خصوصی و آژانس های مسافرتی آنلاین (OTA) به دست آوردن توانایی ساده کردن فرآیند رزرو با جمع آوری و مدیریت داده های قابل جستجو در هزاران هواپیمای خصوصی است. پیش از هوش مصنوعی، کارگزاران و OTA ساعتها با اپراتورهای هواپیما تماس میگرفتند تا پاسخهای سؤالات منحصربهفرد مشتری خود را دنبال کنند، مانند جزئیات خاص در مورد ویژگیهای هواپیما و سیاستهای بینالمللی سفر حیوانات خانگی. با هوش مصنوعی، کارگزاران اکنون می توانند از دستورات زبان طبیعی استفاده کنند و بینش دقیقی در مورد اپراتورها و هواپیماهای درخواستی به دست آورند، به طور چشمگیری زمان و تلاش لازم برای کارگزاران و OTAها برای جمع آوری اطلاعات دقیق و تسریع روند رزرو کاهش می یابد، بنابراین نرخ تبدیل و رضایت مشتری بهبود می یابد.
اپراتورهای هوانوردی خصوصی نیز به طور قابل توجهی از هوش مصنوعی سود می برند. به عنوان مثال، اپراتورها می خواهند استفاده از هواپیما را برای کمک به جبران حق بیمه و هزینه های مالکیت بهینه کنند. پلتفرمهای هوش مصنوعی مشترک بین کارگزاران، OTA و اپراتورها میتوانند پروازهای خالی را شناسایی کرده و به عنوان مجرای تطبیق مشتریان بالقوه با آن پروازها عمل کنند. هوش مصنوعی همچنین می تواند به اختصاص خدمه به پروازها بر اساس مکان، در دسترس بودن، صلاحیت ها و الزامات پرواز کمک کند و از انطباق و کارایی بیشتر اطمینان حاصل کند. با بازاریابی پروازهای خالی و ساده کردن مدیریت هواپیما و خدمه پرواز، اپراتورها متوجه کاهش قابل توجهی در زمان و هزینه و افزایش سودآوری می شوند.
توانایی هوش مصنوعی برای پردازش مجموعه داده های بزرگ و پیچیده همچنین به روز رسانی در زمان واقعی در مورد نیازهای تعمیر و نگهداری را امکان پذیر می کند. با ردیابی دادههای پرواز، عملکرد هواپیما و اعلانهای حسگر، هوش مصنوعی میتواند تعمیر و نگهداری را پیشبینی کند و اپراتورها را قادر میسازد تا به طور استراتژیک تعمیر و نگهداری را برای به حداقل رساندن اختلالات زمانبندی برنامهریزی کنند. این تصمیمات مبتنی بر داده، نتیجه را برای اپراتورها و کیفیت خدمات را برای کارگزاران و مشتریانشان بهبود می بخشد.
پلتفرمهای هوش مصنوعی طراحیشده برای کارگزاران و اپراتورهای خصوصی هوانوردی، اطلاعات را از هزاران منبع، از جمله میلیونها سوابق پرواز، دادههای هواپیما و فرودگاه، دادههای تایید شده خطمشی حیوانات خانگی، جزئیات هزاران اپراتور و موارد دیگر، جمعآوری و مدیریت میکنند. این مجموعه داده گسترده، هوش مصنوعی را قادر میسازد تا اطلاعات دقیق و جامعی را در اختیار اپراتورها و کارگزاران قرار دهد و عملیات سازندهتر و کارآمدتر را تسهیل کند. هوش مصنوعی با حذف سربار و ساده کردن ارتباطات بین اپراتورها و کارگزاران، صنعت هوانوردی خصوصی کارآمدتر، پاسخگو و مشتری محور را شکل می دهد.
منبع: https://aibusiness.com/verticals/how-ai-connects-private-aviation-brokers-and-operators