12 گام برای رفع کمبود مهارت در استرالیا


از آنجایی که استرالیا با چالش‌های مداوم در تامین نیازهای مهارت‌ها و قابلیت‌های فناوری اطلاعات خود مواجه است، انجمن کامپیوتر استرالیا اخیرا گزارش پالس دیجیتال 2024 خود را با همکاری دیلویت منتشر کرده است. این گزارش یک پروژه تحقیقاتی بزرگ است که دامنه کامل محیط فناوری در سراسر کشور را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

استرالیا تا سال 2030 به 312000 کارگر فناوری اضافی نیاز دارد تا تقاضا را برآورده کند یا سالانه بیش از 60000 نفر دیگر وارد نیروی کار فناوری می شوند. این یک مشکل است زیرا فقط 10٪ از دانش آموزان در سن مدرسه به مشاغل فناوری علاقه مند هستند و فقط 52٪ از والدین خارج از فناوری فناوری را یک شغل مناسب برای فرزندان خود می دانند.

مقابله با استرالیا کمبود مهارت های فنی نیازمند اقدام هم از سوی دولت و هم از سوی بخش خصوصی است.

فرصتی قابل توجه برای رشد استعداد در فناوری

گزارش ACS همچنین انگیزه قابل توجهی برای ایجاد یک بخش فناوری قوی و اطمینان از در دسترس بودن مهارت ها پیدا کرد. فناوری در حال حاضر بخش مهمی از اقتصاد استرالیا است، اما پتانسیل رشد قابل توجهی است.

تنها در سال مالی 23، فناوری 124 میلیارد دلار به فعالیت اقتصادی کمک کرد. صادرات فناوری نیز در دهه گذشته 400 درصد رشد داشته است. در همین حال، افزایش 40 درصدی هزینه‌های ICT و تحقیق و توسعه نشان می‌دهد که استرالیا اشتهای بیشتری برای استفاده از فناوری با وجود محدودیت‌های ناشی از کمبود مهارت دارد.

به طور کلی، کشور در موقعیت خوبی برای رفع شکاف های مهارتی با توسعه خطوط لوله مناسبی است که سواد فناوری را به مشاغل تبدیل می کند. آزمون‌های سالانه مهارت‌های سواد ICT که برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود، نشان داد که استرالیا از سطح سواد پایداری برخوردار است – در بالای 50٪ دانش‌آموزان.

ببینید: آیا استرالیا هرگز خود را از کمبود مهارت های امنیت سایبری نجات خواهد داد؟

12 گام برای جلوگیری از کمبود مهارت در استرالیا

گزارش ACS 12 توصیه کلیدی را برای کمک به استرالیا برای توسعه مسیرهایی برای پاسخگویی به تقاضای مهارت در بخش فناوری شناسایی کرد. این اقدامات حول چهار ستون متمرکز هستند: مهارت‌های مجدد، پرورش تنوع، درگیر کردن جوانان و ارتقای قابلیت‌های هوش مصنوعی.

مهارت مجدد

  1. در حالی که یاد می گیرید درآمد کسب کنید: برای حمایت از انتقال فناوری، ACS به این کشور توصیه می‌کند که یارانه دستمزد 24000 دلاری را برای مهارت‌های مجدد در فناوری ارائه کند. این امر موانع مالی برای آموزش فناوری اطلاعات را کاهش می‌دهد و به 1.1 میلیون کارگر «تکنولوژی نزدیک» در زمینه‌های مجاور مانند ریاضیات و بازاریابی کمک می‌کند تا وارد بخش فناوری شوند.
  2. محل کار با حقوق برای دانش آموزان: با کارآموزی بیشتر، دانشجویان فناوری اطلاعات فرصت های بیشتری برای توسعه تجربه عملی و کسب اعتبارات علمی دارند. این امر مشاغل فنی را جذاب تر می کند و فارغ التحصیلان را برای برآوردن نیازهای نیروی کار آماده می کند.
  3. گواهینامه مهارت برای مهاجران: طرح های شناخت بهتر برای تأیید مهارت های موجود به کاهش موانع و ارتباط کارفرمایان با استعداد کمک می کند.

پرورش تنوع

  1. حمایت از استارت آپ های فناوری تحت رهبری زنان: یک برنامه کمک هزینه به طور خاص از استارت آپ های تحت رهبری زنان حمایت می کند پرورش تنوع جنسیتی در فناوری. از طریق تأمین مالی و راهنمایی هدفمند، چنین سرمایه‌گذاری می‌تواند زنان بیشتری را برای رهبری در نوآوری فناوری توانمند کند. این امر به ویژه مهم است زیرا آزمون های سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانش آموزان نشان می دهد که دختران در سواد فناوری اطلاعات از پسران بهتر عمل می کنند.
  2. افزایش شمول دیجیتال در مناطق منطقه ای: برای گسترش فرصت‌های فناوری فراتر از مراکز شهری، ACS سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دیجیتال و برنامه‌های مهارتی برای مناطق منطقه‌ای را توصیه می‌کند – در درجه اول برای حمایت از جوامع بومی و جزیره‌نشینان تنگه تورس و تقویت یک اکوسیستم دیجیتال در سراسر کشور.
  3. حذف تعصب ناخودآگاه در استخدام و ارتقاء: برای افزایش تنوع، ACS به شرکت‌های فناوری توصیه می‌کند بهترین شیوه‌ها را برای حذف سوگیری ناخودآگاه در استخدام و ارتقاء، از جمله بازنگری در شرح وظایف و پروتکل‌های استخدام، و ارائه آموزش‌های ضد تعصب اتخاذ کنند.

درگیر کردن جوانان

  1. کمپین اطلاع رسانی والدین: ACS یک کمپین ملی را برای آموزش والدین در مورد مشاغل فناوری و مهارت های دیجیتال توصیه می کند و به آنها کمک می کند فرزندان خود را به سمت فرصت های فناوری راهنمایی کنند.
  2. راهنمای استفاده از دستگاه برای یادگیری ایمن: ارائه رهنمودهای واضح و مبتنی بر شواهد برای دانش‌آموزان، یادگیری را افزایش داده و عادات فنی سالم را تشویق می‌کند.
  3. طرح های راهنمایی در مدارس: یک ابتکار مربیگری برای وارد کردن متخصصان فناوری به مدارس می‌تواند به برانگیختن علاقه دانش‌آموزان به فناوری کمک کند، به‌ویژه در میان گروه‌های کم‌نمایش مانند زنان و دانش‌آموزان ملل اول.

پیشرفت قابلیت های هوش مصنوعی

  1. برنامه های آموزشی هوش مصنوعی خاص صنعت: ارائه دوره های تخصصی هوش مصنوعی متناسب با زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی و مالی به متخصصان کمک می کند تا هوش مصنوعی را در صنایع خود به کار گیرند.
  2. مهارت های هوش مصنوعی در برنامه های درسی دوره سوم: دانشگاه‌ها و موسسات حرفه‌ای باید هوش مصنوعی را در برنامه‌های درسی خود ادغام کنند تا به دانش‌آموزان این امکان را بدهد که زودتر با این فناوری آشنا شوند و اطمینان حاصل شود که فارغ‌التحصیلان توسعه و مدیریت راه‌حل‌های هوش مصنوعی را یاد می‌گیرند.
  3. استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی از طریق شبکه های مشاوره کسب و کار: خدمات مشاوره کسب و کار باید راهنمایی هایی در مورد اخلاق و حاکمیت هوش مصنوعی ارائه دهد تا به شرکت ها کمک کند تا به طور مسئولانه و مطابق با استانداردها از هوش مصنوعی استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، پاسخگویی به چالش مهارت‌ها مستلزم رویکردی جامع است که سیاست‌های دولت و بخش خصوصی را گرد هم می‌آورد تا همه چیز را از دانش‌آموزان مدرسه گرفته تا حرفه‌ای‌هایی که به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی خود هستند، هدف قرار دهد: «همه راه‌های ورود به نیروی کار فناوری باید وجود داشته باشد. احیا و در دسترس تر شد. از دانشجویانی که در زمینه فناوری تحصیل می‌کنند و کارگرانی که در میان حرفه‌ای حرکت می‌کنند تا موقعیت استرالیا به عنوان مقصدی پیشرو برای استعدادهای فناوری جهانی.

کمبود مهارت یک چالش شناخته شده است که صنعت فناوری اطلاعات و هر بخش با هدف استفاده از فناوری به طور پیچیده با آن مواجه است. یافتن راه‌حل بلندمدت به معنای ایجاد مسیرهای قوی و فراگیر با چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت برای ایجاد جریانی پایدار از متخصصان فناوری اطلاعات در آینده است.



منبع: https://www.techrepublic.com/article/steps-prevent-australia-skills-shortage/