شرط بزرگ دیزنی بر روی هوش مصنوعی: آیا این می تواند آینده سرگرمی باشد؟


دیزنی همیشه در خط مقدم نوآوری بوده است. از فیلم‌های متحرک پیشگامانه مانند سفید برفی و هفت کوتوله گرفته تا ایجاد تجربه‌های غوطه‌وری در پارک موضوعی که شما را به داستان‌های مورد علاقه‌تان منتقل می‌کند، دیزنی در فراتر گذاشتن مرزهای ممکن در سرگرمی مهارت دارد. اکنون، با توجه به تمرکز بر فناوری هوش مصنوعی دیزنی و واقعیت ترکیبی (XR)، این شرکت دوباره در حال ایجاد موج است. اما آیا این حرکت جسورانه به سوی آینده دیجیتال فصل بعدی تاریخ داستانی دیزنی است؟

تولد بخش هوش مصنوعی دیزنی

تیم خلاقی که در طراحی شخصیت‌های دیزنی با هوش مصنوعی با صفحه نمایش مفاهیم و صحنه‌های متحرک همکاری می‌کنند.
تصویر تولید شده با هوش مصنوعی

در نوامبر 2024، دیزنی اعلام کرد که یک واحد تجاری جدید اختصاص داده شده است هوش مصنوعی فناوری های (AI) و XR. این واحد که Office of Technology Enablement نامیده می‌شود، تماماً در مورد آوردن این فناوری‌های پیشرفته به هر بخش از امپراتوری دیزنی است – از فیلم‌ها گرفته تا پارک‌های موضوعی و حتی سرویس‌های پخش. جیمی ووریس که قبلا مدیر ارشد فناوری استودیو دیزنی بود، رهبری این اتهام هیجان انگیز را برعهده داشت. اکنون، او مردی است که وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که هوش مصنوعی دیزنی بخشی جدایی ناپذیر از همه کارهای دیزنی است.1.

تشکیل این بخش سیگنال واضح و بلندی است مبنی بر اینکه دیزنی روی هوش مصنوعی و واقعیت مختلط به عنوان کلیدی برای ماندن در اوج بازی خود شرط بندی می کند. هر چند آنها تنها نیستند. غول های فناوری دوست دارند متا، اپلو نتفلیکس نیز در حال ریختن منابع به هوش مصنوعی و فناوری همهجانبه هستند، اما ترکیب منحصربه‌فرد دیزنی از قدرت داستان‌گویی و نوآوری‌های تکنولوژیکی می‌تواند به آنها برتری دهد.

چگونه هوش مصنوعی دیزنی انقلابی در تولید فیلم و تلویزیون ایجاد می کند؟

تیم هوش مصنوعی دیزنی در حال کار بر روی پروژه های انیمیشن در یک استودیوی پیشرفته با صفحه نمایش های بزرگ صحنه های شخصیت ها
تصویر تولید شده با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در دیزنی فقط یک کلمه کلیدی نیست. در حال حاضر تاثیر زیادی در تولید فیلم و تلویزیون ایجاد کرده است. به عنوان مثال، Mandalorian را در نظر بگیرید. از هوش مصنوعی دیزنی برای بازگرداندن لوک اسکای واکر جوان به روشی استفاده شد که چند سال پیش غیرقابل تصور بود.1. و در Pixar’s Elemental، هوش مصنوعی به زنده شدن آتش و آب کمک کرد به گونه‌ای که ذهن‌ها را منفجر کرد.2.

اما ما فقط سطح را در اینجا خراش می دهیم. هوش مصنوعی دیزنی همه چیز در مورد سوق دادن تولید فیلم و تلویزیون به ارتفاعات جدید است. در پیش‌تولید، هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل آنچه که مخاطبان واقعاً می‌خواهند و پیشنهاد پیچش‌های داستانی یا قوس‌های شخصیتی که به نقطه‌نظر می‌رسند، به فیلمنامه‌نویسی کمک کند. وقتی نوبت به تصویربرداری واقعی می‌رسد، هوش مصنوعی می‌تواند جلوه‌های بصری را ساده‌تر کند و کارهای وقت‌گیر مانند روتوسکوپی یا ترکیب کردن یک نسیم را انجام دهد. و در مرحله پس از تولید، هوش مصنوعی می تواند طراحی صدا یا درجه بندی رنگ را به خوبی تنظیم کند، و هر صحنه را کامل به نظر برساند و به نظر برسد.

این را تصور کنید: شما در حال تماشای یک فیلم و می توانید نحوه پایان آن را انتخاب کنید یا حتی با شخصیت ها تعامل کنید. این همان نوع داستان سرایی تعاملی است که هوش مصنوعی دیزنی در حال بررسی است و خطوط بین فیلم و بازی های ویدیویی را محو می کند. هنوز زود است، اما دیزنی به وضوح در مورد امکاناتی که هوش مصنوعی برای داستان سرایی باز می کند هیجان زده است.

شخصی سازی مبتنی بر هوش مصنوعی: روشی جدید برای تماشا

نماد لوگوی Disney+ با طراحی شیک و مدرن در پس‌زمینه‌ای تیره، نشان‌دهنده نوآوری‌های پخش جریانی هوش مصنوعی Disney
عکس از BoliviaInteligente

دیزنی در تولید متوقف نمی شود. هوش مصنوعی همچنین نحوه مصرف محتوا را متحول می کند. دیزنی + در حال حاضر استفاده می کند الگوریتم های هوش مصنوعی بر اساس آنچه قبلاً از آن لذت برده اید، آنچه را که باید بعداً تماشا کنید توصیه کنید. اما هوش مصنوعی دیزنی می‌خواهد شخصی‌سازی را حتی فراتر بگذارد2.

این را تصور کنید: شما به تماشای شیر شاه نشسته اید، اما به جای همان نسخه قدیمی که دیگران می بینند، هوش مصنوعی دیزنی آن را فقط برای شما طراحی کرده است. شاید شما در حال فعالیت بیشتری هستید، یا شاید شما عاشق شماره های موسیقی هستید. هوش مصنوعی می‌تواند فیلم را تغییر دهد تا آنچه را که بیشتر از همه لذت می‌برید برجسته کند، بدون اینکه متوجه شوید3.

این سطح از شخصی‌سازی می‌تواند فراتر از فیلم‌ها یا نمایش‌ها به کل پلتفرم باشد. با تجزیه و تحلیل عادات تماشای شما در زمان واقعی، هوش مصنوعی دیزنی می‌تواند نه تنها آنچه را که باید تماشا کنید، بلکه زمانی را که باید تماشا کنید، پیشنهاد دهد و تجربه شما را بی‌نظیر و جذاب کند. این یک راه هوشمندانه برای دیزنی است که ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در بازار پخش همیشه شلوغ بازگرداند.

تم پارک جادویی هوش مصنوعی دیزنی

میهمانانی که در یک وسیله نقلیه سواری دیزنی آینده‌نگر نشسته‌اند، با طراحی داخلی پرجنب‌وجوش و با تکنولوژی بالا احاطه شده‌اند.
منبع: نگهبانان کهکشان

پارک های موضوعی دیزنی همیشه در مورد تحقق رویاها بوده اند، اما اکنون هوش مصنوعی دیزنی قرار است این رویاها را شخصی تر و تعاملی تر کند.

یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند از طریق مدیریت جمعیت است. با هوش مصنوعی دیزنی، آن‌ها می‌توانند نحوه حرکت جمعیت را پیش‌بینی کنند و زمان‌های انتظار سواری را تنظیم کنند یا برنامه‌هایی را نشان دهند تا جادو به آرامی جریان داشته باشد.4.

اما تغییر دهنده واقعی بازی؟ جاذبه های تطبیقی تصور کنید که وارد سفری می شوید که در آن داستان بر اساس تعاملات گذشته شما با شخصیت ها یا علایق شما تغییر می کند. اگر از طرفداران مارول هستید، ممکن است صحنه‌های بیشتری با مرد آهنی یا کاپیتان آمریکا داشته باشید. اگر عاشق کلاسیک هستید، شاید برای شما میکی و گوفی بیشتر باشد.

دیزنی همچنین در حال بازی با فناوری XR برای ترکیب عناصر دیجیتال با دنیای واقعی است. با واقعیت افزوده (AR)، میهمانان به زودی می‌توانند در حین قدم زدن در پارک با شخصیت‌های مجازی تعامل داشته باشند یا حتی بازی‌های همه‌جانبه‌ای را انجام دهند که در چندین جاذبه قرار دارند.5.

واقعیت ترکیبی: مرز بعدی در داستان سرایی

دو نفر با استفاده از هدست های VR در یک اتاق نشیمن راحت، محتوای واقعیت مجازی همهجانبه را تجربه می کنند
تصویر تولید شده با هوش مصنوعی

فراتر از پارک‌های موضوعی و استریم، هوش مصنوعی دیزنی در حال بررسی واقعیت ترکیبی (XR) است. این فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را برای ایجاد تجربیاتی در جایی که محتوای دیجیتال با دنیای فیزیکی ملاقات می‌کند، ترکیب می‌کند.

دیزنی در حال حاضر با پروژه هایی مانند Star Wars: Galaxy’s Edge انگشتان پای خود را در XR فرو برده است6، جایی که مهمانان می توانند با درویدها درگیر شوند یا باتو را کاوش کنند مانند قبل. اما ما تازه در ابتدای راه هستیم.

در آینده، ممکن است فیلم‌ها یا نمایش‌های تلویزیونی کاملی را ببینیم که برای پلتفرم‌های XR طراحی شده‌اند، جایی که شما فقط تماشا نمی‌کنید، بلکه بخشی از داستان هستید. تصور کنید که یک هدست واقعیت افزوده را در خانه می‌لیزید و به داخل ماندالوریان منتقل می‌شوید، به دین جارین در مأموریتش کمک می‌کنید یا با گروگو (بیبی یودا) در تعامل هستید. با هوش مصنوعی دیزنی، این داستان سرایی همهجانبه می تواند به یک امر عادی تبدیل شود.

چالش های پیش رو: ایجاد تعادل بین تماس انسان با فناوری

مقیاسی که ابزارهای خلاقانه سنتی مانند قلم موها و قرقره های فیلم را از یک طرف و نمادهای فناوری هوش مصنوعی را در طرف دیگر متعادل می کند و نمادی از ادغام هوش مصنوعی دیزنی در خلاقیت است.
تصویر تولید شده با هوش مصنوعی

در حالی که هوش مصنوعی دیزنی نویدهای باورنکردنی برای سرگرمی دارد، اما بدون موانع نیست. بسیاری از افراد خلاق نگران از دست دادن کنترل بر تصمیمات هنری هستند که هوش مصنوعی شروع به فراخوانی برخی از عکس ها می کند.

همچنین سؤالات اخلاقی در مورد اینکه ما می خواهیم هوش مصنوعی چقدر بر فرآیندهای خلاقانه تأثیر بگذارد، وجود دارد، به خصوص زمانی که شروع به تولید محتوا بدون مشارکت انسانی می کند.1. با این حال، رهبری دیزنی متعهد به نوآوری مسئولانه است و تضمین می کند که فناوری به جای جایگزینی لمس انسان، بهبود می یابد.

نتیجه گیری: آیا هوش مصنوعی دیزنی واقعا آینده است؟

همانطور که به آینده نگاه می کنیم، هوش مصنوعی دیزنی آماده تبدیل شدن به سنگ بنای چشم انداز سرگرمی فردا است. چه از طریق تجربه‌های پخش شخصی‌شده، جاذبه‌های پارک موضوعی تطبیقی ​​یا داستان‌گویی تعاملی، دیزنی روی هوش مصنوعی شرط‌بندی کرده است تا ما را به ماجراجویی‌های جدید ببرد. اما جادوی واقعی در این خواهد بود که چگونه دیزنی بهترین خلاقیت انسان را با پتانسیل هوش مصنوعی ترکیب می‌کند و تضمین می‌کند که داستان‌هایی که دوست داریم ماندگار می‌مانند، حتی در دنیای دیجیتالی فزاینده.6.


پست شرط بزرگ دیزنی بر روی هوش مصنوعی: آیا این می تواند آینده سرگرمی باشد؟ اول ظاهر شد ژورنال AI GPT.



منبع:aigptjournal.com