عملیات های خودران که می توانند تیم های پرمشغله IT را آزاد کنند نزدیک هستند


متخصصان فناوری اطلاعات که سیستم‌هایی را مدیریت می‌کنند که به دنیای دیجیتال ما قدرت می‌دهند، با هوش مصنوعی (AI) غریبه نیستند. در حالی که بیشتر مردم اکنون شگفتی‌های ChatGPT و دیگر مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را کشف می‌کنند، متخصصان فناوری اطلاعات سال‌هاست که از هوش مصنوعی برای تامین انرژی اینترنت مصرف‌کننده استفاده می‌کنند.

تماس گرفت AIOps، این رویکردی است که تیم های فناوری اطلاعات را قادر می سازد از عملکرد بهتر وب سایت ها، برنامه های کاربردی، پایگاه های داده و زیرساخت اطمینان حاصل کنند. از هوش مصنوعی برای مشخص کردن دلایل قطعی یا مشکلات عملکرد استفاده می کند تا تیم های فناوری اطلاعات بتوانند مداخله کنند و اقدامات مناسب را انجام دهند.

تا همین اواخر، این ابزارها بر اساس مدل‌های زبانی کوچک ساخته شده بودند که برای رفع نیازهای تخصصی مانند شناسایی و اصلاح مسائل فناوری اطلاعات آموزش دیده بودند.

عملیات IT خودران در دسترس ما هستند

اما اکنون، با ظهور مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند GPT4، ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هوش مصنوعی می‌تواند عملیات خودرانی با قدرت کامل را ارائه دهد. اینجاست که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) می‌توانند به طور کامل پیش‌بینی و تصمیم‌گیری را برای تیم‌های فناوری اطلاعات به دست بگیرند. و اکنون بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است.

این، بدون شک، تغییر پارادایم این صنعت است که منتظر آن بوده است. عملیات های خودران تیم های انسانی IT را از بار فزاینده مدیریت و مدیریت فناوری اطلاعات رها می کند.

مرتبط:چگونه هوش مصنوعی را در مرکز عملیات امنیتی کار کنیم

در حالی که می تواند چندین مشکل ناشی از کمبود مهارت های IT را حل کند، برخی نگران هستند که امنیت شغلی در آینده را تهدید کند. این واکنش کاملا قابل درک است. با این حال، به دو دلیل نابجاست.

راه حلی برای یک مشکل مدرن

اولاً، شرکت‌ها در حال تلاش برای استخدام افراد کافی برای مدیریت محیط‌های پیچیده فناوری اطلاعات هستند. دوم، برای تیم‌های IT که به سختی تحت فشار هستند، عملیات خودران فقط برای جایگزینی کارهای روزمره و تکراری طراحی شده‌اند.

به عنوان مثال، تیم های فناوری اطلاعات و ابر در اطراف خرج می کنند 44 درصد از وقت خود را در کار معمولی برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی اجرا می شود. دستاوردهای بالقوه بهره‌وری که می‌توان با آزاد کردن این زمان از دست کارمندان فناوری اطلاعات بازگشایی کرد، بازی را تغییر می‌دهد. نوآوری هایی را تصور کنید که می توانند با این زمان جدید اتفاق بیفتند.

علاوه بر این، ما در حال حاضر اجمالی از این رویکرد جدید را دریافت کرده ایم. امسال، SolarWinds AgentAssist را در SolarWinds Service Desk راه‌اندازی کرد، که نوید آن را می‌دهد که زمان حل و فصل حوادث فناوری اطلاعات را به‌طور اساسی بهبود بخشد.

این یک تغییر عظیم در امنیت سایبری است که در آن هوش مصنوعی پاسخ ها و وضوح را در کل محیط شناسایی و هدایت می کند. اما این تازه شروع است. ظهور عملیات مبتنی بر هوش مصنوعی فصل جدیدی را در مدیریت سیستم های فناوری اطلاعات باز می کند. این می‌تواند متخصصان فناوری اطلاعات را از کارهای پیش پا افتاده – اما ضروری – رها کند تا بتوانند روی چیزهایی تمرکز کنند که اهمیت بیشتری دارند. واقعیت سیستم‌های فناوری اطلاعات خودران و خودران اکنون در فاصله نزدیکی قرار دارد.

مرتبط:کپی‌های دیجیتال، چنگ آهنین کار را در زندگی شخصی ما شل می‌کنند





منبع: https://aibusiness.com/language-models/self-driving-operations-that-can-free-up-busy-it-teams-are-close

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *