را گزارش سالانه ابری دیتاکام 2024که با همکاری شرکت تحلیلگر Tech Research Asia تولید شده است، برخی تغییرات قابل توجه در نحوه رویکرد شرکت های استرالیایی به سرمایه گذاری های فناوری را برجسته می کند.
در مواجهه با عدم قطعیت های اقتصادی و فشارهای عملیاتی، سازمان ها به طور فزاینده ای با هزینه های فناوری خود محافظه کار می شوند – اگرچه هنوز در حال سرمایه گذاری هستند. تحقیق IDC این پروژه نشان می دهد که بازار فناوری اطلاعات ANZ از 75.7 میلیارد دلار در سال 2023 به 106.4 میلیارد دلار تا سال 2028 خواهد رسید.
با این حال، اولویتهای هزینهها بر یافتن مسیرهایی با کمترین مقاومت در برابر رشد سوخت متمرکز میشوند. هدف شرکتها بهجای سرمایهگذاری در نوآوریهای پیچیده یا فناوریهای پیشرفته مانند هوش مصنوعی، دستیابی به رشد از طریق تحولات بنیادیتر و حوزههایی مانند ابر هستند.
مخارج محافظه کارانه و تغییر اولویت ها
تحقیقات Datacom نشان میدهد که کسبوکارهای استرالیایی رویکرد گزینشیتری را برای هزینههای فناوری در پیش میگیرند که منعکسکننده طرز فکر «دایره کردن واگنها» است. با تمرکز بر مدیریت ریسک و انعطافپذیری عملیاتی، تاکید به سمت یافتن فرصتهای رشد کم هزینه تغییر میکند.
Mike Walls، مدیر Datacom برای Cloud برای ANZ، در مصاحبه با TechRepublic گفت که ابر به عنوان بخش کلیدی این استراتژی در حال ظهور است.
او گفت: «مدرنسازی فناوری که از ابر استفاده میکند، استراتژیای است که سازمانها برای افزایش کارایی هزینه و در عین حال امکان رشد تجربیات دیجیتال جدید از آن استفاده میکنند.
تحقیقات Datacom نشان میدهد که فقط 33 درصد از سازمانهای استرالیایی دارای یک استراتژی رسمی ابر ترکیبی هستند، که نشان میدهد بخشی از تمرکز روی ابر نیز به «پیشرفتن» به بهترین شیوهها مربوط میشود.
والز گفت: «محیطهای ابری چالشهای پیچیدهای را از نظر مهاجرت، حاکمیت، تدارک، انطباق و در نهایت هزینه ایجاد میکنند. “به همین دلیل است که ما مشتریان خود را می بینیم که به دنبال رویکردی ظریف تر برای مدیریت بارهای کاری در پلت فرم های ابری هستند. در حالی که سازمان های آنها با رفتار برنامه ها و داده ها در محیط های ابری بیشتر آشنا می شوند.
ببینید: الگوی بودجه فناوری اطلاعات در تمام طول سال (TechRepublic Premium)
هزینه های ابری در داخل، نوآوری بیرون
در حالی که هزینهها و علاقه به فناوریهای ابری نشاندهنده تلاشها برای مدیریت هزینهها است، به نظر میرسد این تمرکز نوآوری را خفه میکند و کسبوکارهای استرالیایی روندهای دلسردکنندهای را نشان میدهند. در اوایل سال جاری، تحقیقات اداره آمار استرالیا نشان داد که یک سوم از مشاغل استرالیایی روی نوآوری سرمایه گذاری نمی کنند. این امر عمدتاً به فقدان بودجه در دسترس برای اختصاص به آن هزینه ها و همچنین کمبود مهارت نسبت داده می شود.
این یافتهها در ماه اکتبر بیشتر مورد حمایت قرار گرفت، زمانی که اد هوسیک، وزیر علوم و صنعت دولت استرالیا، گفت تحقیق و توسعه استرالیا – یک شاخص کلیدی برای نوآوری – در یک “حالت متاسفم” او به گزارشی در مورد هزینه های نوآوری اشاره کرد وزارت صنعت، علوم و منابع نشان می دهد که “دسترسی به منابع مالی بر هزینه ها و عدم دسترسی به مهارت ها به عنوان مانع اصلی برای سرمایه گذاری تجاری پیشی گرفته است.”
خطر جا ماندن
خطر احتمالی این تغییر اولویت ها این است که سازمان های استرالیایی در زمانی که در بیشتر نقاط جهان تمرکز بر نوآوری است، عقب بمانند.
همانطور که گزارش Datacom نشان میدهد، سرمایهگذاریهایی که سازمانها انجام میدهند به شرکتها کمک میکند تا به پلتفرمهایی دست یابند که میتوانند از نوآوری پشتیبانی کنند، که میتواند در را برای سرمایهگذاری در هوش مصنوعی باز کند.
والز گفت: «دادههای ما به سرمایهگذاری در نوسازی پلتفرمهای فناوری اطلاعات اشاره میکند تا امکان رشد، تجارب و امنیت بهتر را فراهم کند. در این محیط، درها برای نوآوری و راههای جدید برای ایجاد کارایی که به بهترین وجه با سرمایهگذاری فناوری آگاهانه ارائه میشوند، باز است.»
امنیت سایبری نیز در دستور کار قرار دارد و شرکت ها سرمایه گذاری زیادی در خدمات امنیتی مدیریت شده انجام می دهند. با این حال، این گزارش نشان میدهد که در حالی که امنیت به عنوان یک اولویت شناخته میشود، بودجهها و استراتژیها همچنان در زمینه نوآوری در امنیت سایبری – به ویژه در زمینههایی مانند امنیت هوش مصنوعی و چارچوبهای امنیتی ابری، عقب هستند. این شکاف آسیبپذیریهای بالقوهای را برجسته میکند که اگر از طریق برنامهریزی جامع برطرف نشود، میتوان از آنها بهرهبرداری کرد.
به طور کلی، نگرانی بزرگ این است که در حالی که سازمانهای استرالیایی در حال سرمایهگذاری یا پتانسیل پذیرش نوآوری هستند، عدم تمایل یا کمبود منابع برای برداشتن این گام، شرکتها، بهویژه شرکتهای کوچکتر را پشت سر گذاشته است.
شاخص آمادگی هوش مصنوعی سیسکوکه در اوایل سال 2024 منتشر شد، نشان داد که تنها 5 درصد از مشاغل استرالیایی برای استفاده از هوش مصنوعی کاملاً آماده و مجهز هستند، در حالی که میانگین منطقه ای 17 درصد است. دادههای Datacom نشان میدهد که شهرتی که بسیاری از سازمانهای استرالیایی در زمینه نوآوری «عقبمانده» دارند، با مجموعه اولویتهای کنونی درست نمیشود.
برخی از پیشرفت ها در چالش مهارت ها
از جنبه مثبت، کاهش نگرانی در مورد کمبود مهارت در میان سازمانهای استرالیایی دلگرمکننده است، زیرا این شکافها برای مدت طولانی مانعی برای نوآوری بودهاند.
همانطور که والز اشاره کرد، آخرین داده ها از مشاغل و مهارت های استرالیا نشان می دهد که 33 درصد از کل مشاغل در سال 2024 با کمبود مهارت مواجه بوده اند که نسبت به سال 2023 کاهش داشته است (36 درصد). این یافتهها به توضیح اینکه چرا دادههای Datacom کاهش نگرانی در مورد استخدام و مهارتها را در بین سازمانها نشان میدهد کمک میکند.
والز افزود، با این حال، این بدان معنا نیست که چالش نیز کاهش یافته است.
او گفت: «دادهها نشاندهنده یک حرکت تعریفشدهتر از تأثیرات عملیاتی سالهای کووید است، جایی که تمرکز درونی برای پیمایش در چنین محیط عملیاتی چالشبرانگیزی حیاتی بود. این واقعیت که سازمانهای استرالیایی جذب و حفظ کارکنان ماهر را به عنوان پنج چالش اصلی در گزارش امسال شناسایی کردهاند، نشان میدهد که کمبود مهارت در حوزههای کلیدی همچنان ادامه دارد، حتی اگر روند کلی در حال کاهش باشد.
چگونه بدون غفلت از نوآوری به رشد دست یابیم
برای موفقیت بلندمدت، کسب و کارهای استرالیایی نباید از نوآوری غافل شوند، حتی اگر فرصت هایی برای دستیابی به رشد با سرمایه گذاری نسبتا محافظه کارانه وجود داشته باشد. این را می توان از چند طریق به دست آورد:
1. از تصمیم گیری داده محور استفاده کنید
یکی از مزایای انتقال به فضای ابری، افزایش توانایی در استفاده از داده ها برای تجزیه و تحلیل است. این قابلیت باید برای شناسایی مناطقی از کسبوکار که از سرمایهگذاری اساسیتر در نوآوری سود بیشتری میبرد، استفاده شود.
2. یک مدل نوآوری ترکیبی را اتخاذ کنید
سرمایه گذاری در نوآوری لازم نیست همه یا هیچ باشد. درصدی از بودجه را به پروژه های نوآوری کوچک و تجربی اختصاص دهید. و هنگامی که برخی از آنها شروع به اثبات خود می کنند، در نوع خود مقیاس کنید
3. در ابتکارات دولتی و صنعتی شرکت کنید
دولت استرالیا به شدت به نوآوری انگیزه می دهد، بنابراین از این فرصت برای شرکت در برنامه های کمک هزینه تحقیق و توسعه یا مشارکت صنعتی دولت برای جبران هزینه های نوآوری استفاده کنید.
4. تمرکز بر ارتقای مهارت نیروی کار برای نوآوری
در حالی که «کارکنان» ممکن است کمتر اولویت مهمی باشد، همچنان مطمئن شوید که در حال توسعه تیمهای نوآوری هستید تا تلاشها را برای کشف و ادغام فناوریهای جدید رهبری کنند.
با پیروی از این استراتژیها، کسبوکارها میتوانند انعطافپذیری ایجاد کنند و در عین حال در موقعیتی برای نوآوریهای آینده باقی بمانند.
منبع: https://www.techrepublic.com/article/australian-tech-spending-growth-innovation-2024/