بررسی های اجمالی هوش مصنوعی گوگل به بیش از 100 کشور و منطقه گسترش می یابد


از 28 اکتبر، کاربران در بیش از 100 کشور و منطقه می توانند به AI Overviews، ویجت توضیحی و مولد Google که در بالای برخی از نتایج موتور جستجو ظاهر می شود، دسترسی داشته باشند.

این غول فناوری ابتدا این ویژگی را در ایالات متحده راه اندازی کرد و سپس به تدریج در مناطق دیگر گسترش یافت. با آخرین گسترش خود، اکنون می توان به مرورهای هوش مصنوعی در کانادا، آفریقا و … دسترسی داشت منطقه آسیا و اقیانوسیه، اروپا، خاورمیانه، کلمبیا، شیلی، و بسیاری از مکان های دیگر.

Srinivasan معاون Google در بخش کیفیت جستجو نوشت: «با مرورهای هوش مصنوعی در جستجو، پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز و کشف سایت‌های مرتبط در سراسر وب برای افراد آسان‌تر از همیشه است، که فرصت‌های بیشتری را برای ارتباط با ناشران، کسب‌وکارها و سازندگان باز می‌کند. Cheenu) Venkatachary در a بیانیه مطبوعاتی.

مرورهای هوش مصنوعی در جستجو به گسترش جهانی ادامه می‌دهد

هنگامی که AI Overviews در ماه مه راه اندازی شد، در ابتدا فقط برای کاربران در ایالات متحده در دسترس بود تا ماه اوت، دسترسی به این موارد گسترش یافته بود انگلستانهند، ژاپن، اندونزی، مکزیک و برزیل.

سپس، در ماه اکتبر، گوگل به پیشنهادات زبان AI Overviews اضافه کرد: اکنون می تواند به سوالات در موارد زیر تجزیه و پاسخ دهد:

  • انگلیسی
  • هندی
  • اندونزیایی
  • ژاپنی
  • پرتغالی
  • اسپانیایی

همانطور که گوگل اشاره کرد، زبان به یک موقعیت جغرافیایی گره خورده نیست. گوگل اکنون می تواند ادعا کند که ۱ میلیارد کاربر جهانی از محصولات هوش مصنوعی آن استفاده می کنند، زیرا AI Overviews به طور پیش فرض در جستجو ظاهر می شود.

ببینید: Google Chrome: نکات امنیتی و رابط کاربری که باید بدانید (TechRepublic Premium)

رقبا و خطرات هوش مصنوعی در جستجو

از زمانی که هوش مصنوعی مولد به جریان اصلی تبدیل شد، پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی به پرسش‌های موتورهای جستجو موضوع داغ بوده است. مایکروسافت آن را گنجانده است کمک خلبان ربات چت به جستجوی بینگ. هوش مصنوعی Perplexity یک ربات مکالمه و اولین ربات جستجوی هوش مصنوعی ساخت که اطلاعات را از گوگل و بینگ می گیرد. مرورگر Arc برای پاسخ به سوالات در جستجوی Arc، تارهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را ارائه می دهد.

با این حال، موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی نقاط ضعف هوش مصنوعی مولد را در محیطی نشان می‌دهند که اطلاعات دقیق در درجه اول اهمیت قرار دارد. مرورهای هوش مصنوعی گوگل به طرز بدنامی ساخته شده است پاسخ های مزخرف یا خطرناک زمانی که برای اولین بار راه اندازی شد. توابع جستجوی هوش مصنوعی مولد گاهی اوقات برای تمایز دقیق بین رویدادهای فعلی و رخدادهای گذشته یا پاسخ به سؤالات نسبتاً غیر معمول تلاش می کنند.

من متوجه شده ام که Google AI Overviews تمایل دارد به سؤالات «چگونه» یا «چه» پاسخ دهد، حتی اگر سؤال «چرا» را تایپ کنم. گاهی اوقات ممکن است بین سوال اولیه من و پاسخی که گوگل یک بار در یک نگاه ارائه می داد، به نظر برسد. مرورهای هوش مصنوعی ممکن است زمینه و اقتدار را قربانی کند و کاربران را به سمت موتورهای جستجوی جایگزین یا انجمن هایی مانند Reddit سوق دهد.

“[T]با توجه به Venkatachary، او بازخوردی که ما برای مرورهای هوش مصنوعی دریافت کرده‌ایم بسیار مثبت بوده است. «افراد ترجیح می‌دهند از «جستجو» با مرورهای هوش مصنوعی استفاده کنند و نتایج جستجوی خود را مفیدتر می‌دانند.»

AI Overviews بحث برانگیز بوده است ناشران رسانه، که نگران این هستند که بازدیدها را از وب سایت ها دور کند. در پاسخ، گوگل لینک‌های منبع را در سمت راست پنل اضافه کرده است تا کاربران بتوانند روی منابع اصلی اطلاعات کلیک کنند. در ماه اکتبر، گوگل لینک های درون خطی را به دلایل مشابه اضافه کرد.

Venkatachary نوشت: “در آزمایش ما، این به روز رسانی ها باعث افزایش ترافیک به وب سایت های پشتیبانی در مقایسه با طراحی های قبلی شد.”

در حالی که مشخص نیست که AI Overviews برای مدت طولانی باقی بماند یا خیر، گسترش گسترده گوگل نشان دهنده تعهد فعلی قوی به این ویژگی است.



منبع: https://www.techrepublic.com/article/google-search-ai-overviews-expands-100-countries/