شرکت ها می توانند حساس تر و انعطاف پذیرتر شوند


به گفته یک متخصص برجسته در این فناوری، اگر سازمان‌های استرالیایی و تیم‌های فناوری اطلاعات آنها صرفاً بر روی استفاده از هوش مصنوعی مولد برای افزایش بهره‌وری و سرعت بخشیدن به برنامه‌های موجود تمرکز کنند، ممکن است «نقطه» هوش مصنوعی را از دست بدهند.

مارتین دی. آدامز، کارآفرین اخلاقی هوش مصنوعی و مشاور تجاری، در جشنواره SXSW سیدنی در ماه اکتبر به مخاطبان گفت که برخی از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی که توسط شرکت های مشاوره مانند McKinsey & Company، Accenture، و Deloitte تبلیغ می شوند، در واقع می توانند برای سازمان ها خطرناک باشند و ارزش واقعی را از دست بدهند. هوش مصنوعی

آدامز گفت: «آنطور که من می‌دانم دیدگاه آن‌ها کمک به پیشبرد ایده هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا موارد تجاری را که قبلاً تأیید شده‌اند، انجام دهیم، کارهایی را که قبلاً انجام می‌دهیم، اما سریع‌تر و ارزان‌تر انجام دهیم».

صدا زدن این چارچوب بهره وری از پتانسیل هوش مصنوعی او گفت که با «دیدگاه دیوانه‌وار هوش مصنوعی» و «کوته‌اندیشی»، اگرچه سریع‌تر و ارزان‌تر مشکلی وجود ندارد، اما انجام این کار بدون در نظر گرفتن زمینه‌های تجاری و اجتماعی گسترده‌تر ممکن است باعث شود که شرکت‌ها روابط با مشتریان و جوامع را به خطر بیندازند.

جذابیت هوش مصنوعی مولد می تواند باعث شود کسب و کارها هدف واقعی خود را از دست بدهند

آدامز توضیح داد که هوش مصنوعی مولد شکاف بین یک ایده و اجرای آن را از بین می برد و بسیاری از زمان، هزینه و تلاشی که به طور سنتی برای ایجاد نیاز است را حذف می کند.

او هشدار داد: “هوش مصنوعی مولد با دیدگاه دیوانه وار هوش مصنوعی واقعاً اغوا کننده و خطرناک است، اگر مراقب نباشیم.”

جذابیت هوش مصنوعی مولد می تواند کسب و کارها را به سمت سرمایه گذاری های جدید سوق دهد، اما آدامز به آن هشدار داد این همیشه در عصر دیجیتال یا هوش مصنوعی مفید نیست. به عنوان مثال، در صنعت بازاریابی، هوش مصنوعی رقابت AdTech و رسانه های اجتماعی را برای بازدید محتوا، اغلب با فشار دادن یک دکمه، افزایش می دهد.

ببینید: Organisatinos برای تولید هوش مصنوعی با موانعی روبرو هستند

آدامز خاطرنشان کرد: “شما افرادی را دارید که بر اساس تعداد بازدیدها به طور سرسام آوری ارتقا پیدا می کنند.” در همین حال، ارزش ویژه برند و وفاداری‌ها همگی کاملاً از بین می‌روند، زیرا ما تولید را مکانیزه کرده‌ایم، و این واقعاً بسیار خطرناک است. این در واقع به روابط ما کمک نمی کند.»

بزرگترین مشکلی که شرکت‌ها در هر صنعتی ممکن است داشته باشند، چیزی است که آدامز آن را «سوگیری شرکت آگاهانه» می‌نامد. این مشکلی است که در آن، به دلیل موقعیت خود، شرکت‌ها فکر می‌کنند که بیشتر از آنچه هستند مطلع هستند و در نهایت کمتر از آنچه که نیاز دارند مطلع می‌شوند.

او توضیح داد: «آنها در سیستم‌ها، ذهنیت‌ها، مردم و فناوری برای درک روندهای بازار، ترجیحات مصرف‌کننده، و دانش لازم برای انطباق و پاسخ به آن‌ها سرمایه‌گذاری کمتری می‌کنند».

سازمان‌ها و فناوری اطلاعات می‌توانند از هوش مصنوعی برای «حساس شدن» استفاده کنند

در مقابل، مؤثرترین سازمان‌ها – که آدامز آن‌ها را «سازمان‌های حساس» می‌نامد – در عوض از هوش مصنوعی مولد در کنار فناوری‌های مختلف، از جمله هوش مصنوعی باریک، هوش مصنوعی کاربردی و تجزیه و تحلیل. دارند این کار را می کنند تا شناسایی جامع تری از نیازهای برآورده نشده جوامع و مشتریان به دست آورید.

آنها [sensitive organisations] مردم را همانطور که آن افراد خودشان را توصیف می کنند، درک کنید. با تمام ابعاد و پیچیدگی کامل آنها و هر چیز دیگری، به جای اینکه آنها را به عنوان یک موجود تجاری صرف ببینیم.»

حق بیمه: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در تجارت

آدامز افزود که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به جای رکود، این حساسیت را به سازمان ها ارائه دهد. «در تجارت و زندگی، نقطه مقابل حساس، قوی، انعطاف‌پذیر و قوی نیست. در واقع مرگ است این در واقع باید از واقعیت چیزی که در آنجا در حال وقوع است قطع شود.» او گفت.

چگونه شرکت خود را به یک سازمان حساس تبدیل کنیم؟

آدامز توضیح داد که سازمان‌های حساس اغلب از هوش مصنوعی برای پردازش، ادغام و پاسخگویی به اطلاعات به روش‌هایی استفاده می‌کنند که قابلیت‌ها و رقابت را افزایش می‌دهند، نه صرفاً افزایش بهره‌وری.

نمودار نشان می دهد که فناوری هوش مصنوعی برای افزایش درک در سازمان های حساس استفاده خواهد شد.
فناوری هوش مصنوعی برای افزایش درک در سازمان‌های حساس استفاده خواهد شد. تصویر: مارتین دی آدامز

گرفتن اطلاعات

آدامز گفت فناوری‌های هوش مصنوعی اکنون به سازمان‌ها اجازه می‌دهند تا اطلاعات را از دنیای بیرون در مقیاس، عمق و سرعت به دست آورند. این به آنها اجازه می دهد تا به جای تمرکز بر بازارها به عنوان مصرف کننده، تقاضا، علایق و جوامع واقعی را بهتر درک کنند.

او به مثال مؤسسه بانکی UBS اشاره کرد که از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل محتوا برای کشف اینکه مشتریان با ارزش خالص آنها مقدار قابل توجهی از محتوای مربوط به انزوا، تنهایی و مبارزه با سلامت روان را مصرف می‌کنند، استفاده کرد. این به آنها بینشی در مورد نیازهای برآورده نشده این جامعه داد.

یکپارچه سازی اطلاعات

سازمان‌های حساس تمایل دارند اطلاعات و بینش‌های جمع‌آوری‌شده از طریق هوش مصنوعی را در سازمان‌های گسترده‌تر ادغام کنند. این می تواند به آنها اجازه دهد تا شکل و عملکرد شرکت را از طریق ذینفعان در سراسر تجارت تغییر دهند، بنابراین می توانند با محیط سازگار شوند.

آدامز گفت، برای مثال، برند L’Oreal NYX، قادر به استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل محتوا برای شناسایی جوامع و علایق طبیعی پیرامون «عاشقانه، ترسناک گوت، و کمدی گوت» است. آنها سپس از این اطلاعات برای طراحی یک خط محصول جدید همسو با منافع جامعه استفاده کردند.

پاسخگویی به اطلاعات

آدامز گفت که سازمان های حساس از اطلاعات یکپارچه استفاده می کنند توانایی “حس و پاسخ” قوی را ایجاد کنید، جایی که آنها بازتر، پذیراتر و پاسخگوتر به تغییرات هستند. برای مثال، او گفت که سازمان‌های حساس بعید است از هوش مصنوعی صرفاً برای تولید بیشتر آن با سرعت بالاتر استفاده کنند. در عوض، آنها احتمالاً از آن برای بازتعریف مشکلاتی که با آن روبرو هستند و ایجاد بیانیه‌های دقیق‌تر مشکل استفاده می‌کنند.

رهبران فناوری اطلاعات باید بر ایمنی روانی تمرکز کنند

آدامز به سازمان‌ها توصیه کرد که از هوش مصنوعی باریک «بالادست» استفاده کنند، نه به عنوان یک فناوری تولید، بلکه به عنوان ابزاری برای درک تقاضا، علاقه، جامعه و نیازهای برآورده نشده. سپس، هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای پخش آن اطلاعات در سراسر سازمان‌ها و واکنش حساس به محیط استفاده شود.

او همچنین از رهبران فناوری اطلاعات خواست که این موضوع را فراموش نکنند تیم ها و کارمندانی که با آنها برای استقرار هوش مصنوعی کار خواهند کرد.

“اگر شما یک رهبر از هر نوع هستید، و در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنید که برای ایجاد این کارایی ها، برای خودکارسازی فرآیندها وجود دارد، باید بدانید که این ممکن است برای افراد سازمان شما بسیار بسیار ترسناک باشد. ; هوش مصنوعی یک سیستم است، اما شما آن را به یک سیستم نیز وارد می‌کنید.» او هشدار داد.

او گفت که ایجاد امنیت روانی در تیم ها در واقع از نقش هوش مصنوعی در سازمان حمایت می کند.

آدامز تاکید کرد: “به این واقعیت تاکید کنید که هوش مصنوعی می تواند کارهایی را که ما قادر به انجام آنها نیستیم به جز وجود هوش مصنوعی باز کند، و می تواند آنها را قادر سازد بهترین کار خود را انجام دهند.” «داشتن این دیدگاه امری دیپلماتیک نیست و مانعی برای پذیرش نمی‌شود. در واقع برای ایجاد ایمنی روانی، چرخ‌ها را روغن کاری می‌کند.



منبع: https://www.techrepublic.com/article/rethinking-ai-sensitive-resilient-organizations/