گروه موتور هیوندای ایده خود را از الف ارائه کرده است شهر هوشمند آینده در کره جنوبی
چشم انداز رادیکال این خودروساز در نمایشگاه جهانی شهر هوشمند 2024 (WSCE) که در مرکز نمایشگاهی KINTEX در Ilsanseo-gu، در شهر Goyang برگزار شد، به نمایش گذاشته شد.
WSCE برای اولین بار در سال 2017 برگزار شد و توسط وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره و وزارت علوم و ICT حمایت می شود.
این رویداد به عنوان یک نمایشگاه پیشرو برای آخرین ایدهها در مورد فناوریها، سیاستها و راهحلهای شهرهای هوشمند تکامل یافته است، اما سال 2024 اولین سالی است که غول خودروسازی کشور در آن شرکت کرده است.
و هیوندای مطمئناً با تفسیر خود از شهر آینده که در آن فناوری به طور یکپارچه سه عنصر اصلی را ادغام می کند، تأثیر گذاشت: فضا، تحرک و انرژی.
این نمایش فیزیکی با عنوان “پیشرفت انسانی الهام بخش” یک سالن نمایشگاهی به مساحت 9600 فوت مربع را اشغال کرد که به سه موضوع تقسیم شده است: حمل و نقل، لجستیک و رباتیک و انرژی و زیرساخت.
با انتشار فیلمی همراه شد که مقیاس عظیم جاهطلبی شرکت و اندازه عملیات آن را نشان میداد، که شامل مجموعهای از فنآوریها در چندین حوزه مختلف است که با گروه بزرگی از شرکا توسعه یافته است.
https://www.youtube.com/watch?v=JQPdoq96mPE
از جمله راه حل هایی که هیوندای در خود سالن تبلیغ کرد، DICE بود، یک پلتفرم تحرک شخصی که خدمات سفارشی شده ای را برای افراد از طریق هوش مصنوعی ارائه می دهد. گفته می شود نمایشگر سه وجهی آن “تجربه سفری فراگیرتر” را امکان پذیر می کند.
همچنین اولین بار SA-2 eVTOL در منطقه حمل و نقل به نمایش گذاشته شد در CES فاش شد در ژانویه، که توسط بخش پیشرفته حمل و نقل هوایی هیوندای، سوپرنال در حال توسعه است. SA-2 با قابلیت پرواز تا سرعت 124 مایل در ساعت و در ارتفاع تا 1600 فوت در شهرها، برای تجاری سازی در سال 2028 آماده می شود.
سومین ویژگی برجسته منطقه حمل و نقل، سیستم حمل و نقل عمومی SPACE-Mobility هیوندای بود که به افرادی که محدودیت حرکت دارند، این امکان را می دهد تا از تحرک آسان تر از طریق استفاده هوشمندانه از فضا، صندلی های سفارشی شده و سوار شدن و پیاده شدن آسان لذت ببرند.
در منطقه لجستیک و رباتیک، تماشاگران این فرصت را داشتند تا City Pod را ببینند، یک دستگاه تدارکاتی بدون سرنشین و هیدروژنی که برای حمل و نقل کالا یا انتقال زباله در سایتهای صنعتی طراحی شده است.
با راه حل ربات پارکینگ همراه بود، یک جفت ربات نازک و پهن که برای رفتن به زیر وسیله نقلیه و بلند کردن چرخها طراحی شدهاند و به آن اجازه میدهند در هر مکانی پارک شوند.
همچنین Easy Swap به نمایش گذاشته شد، فناوری ای که به ماژول های مختلف اجازه می دهد تا به یک پلت فرم ثابت «راننده» متصل شوند و به عنوان مثال، آن را قادر می سازد به راحتی از یک دفتر به یک لیموزین به یک ون کمپر تبدیل شود.
و همچنین ظاهری از ربات سگ اسپات – توسعه یافته توسط Boston Dynamics که متعلق به هیوندای است – و ربات تحویل DAL-eکه دارای فناوری تشخیص چهره و تحرک مستقل است.
در همین حال، منطقه انرژی و زیرساخت نشان می دهد که یک شهر هوشمند نیازی به دوری از طبیعت ندارد، دارای پارکی است که مردم می توانند در میان فضای سبز آرام قدم بزنند، در حالی که در زیر آن فضایی زیرزمینی وجود دارد که بر ارائه زیرساخت هایی متمرکز است که به ارائه راه حل های پیشرفته هیوندای کمک می کند. .
به دنبال WSCE، هیوندای میگوید گام بعدی خود ساختن پلتفرم شهری هوشمند خواهد بود، اگرچه چارچوب زمانی مشخص نکرده است که چه زمانی میتوانیم انتظار این را داشته باشیم.
این مقاله برای اولین بار در نشریه خواهر AI Business ظاهر شد دنیای اینترنت اشیا امروز.
منبع: https://aibusiness.com/verticals/hyundai-unveils-ai-driven-vision-for-smart-city-of-the-future