Qualtrics Is Betting هوش مصنوعی بازی را در بازار نرم افزار تجربه مشتری در سال 2024 تغییر خواهد داد.


Qualtrics، یک پلتفرم محبوب مدیریت تجربه مشتری، در سال 2024 ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مختلفی را ارائه می‌کند.

Qualtrics با استفاده از آنچه که این شرکت می‌گوید «بزرگ‌ترین پایگاه داده احساسات انسانی در جهان» است که با تعهد سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری در هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، پیشرفت‌های هوش مصنوعی مولد را به قابلیت‌های جدیدی برای بهبود تجربیات مشتریان و کارکنان تبدیل کرده است.

برد اندرسون، رئیس بخش محصولات، تجربه کاربری و مهندسی Qualtrics، در کنفرانسی در سیدنی در ژوئیه 2024 گفت که انتظار دارد هوش مصنوعی ارزشی را که نرم‌افزارش برای مشتریان فراهم می‌کند، تغییر دهد. اندرسون گفت که این نرم افزار این کار را از طریق طیف وسیعی از ویژگی های هوش مصنوعی جدید انجام می دهد که دسترسی به اطلاعات بینش داده های مشتریان یک سازمان را تسریع می بخشد.

Qualtrics ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در سال 2024 منتشر می‌کند

Qualtrics است چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی را در مجموعه محصولات خود منتشر می کند در سال 2024

ویژگی های جدید هوش مصنوعی عبارتند از:

کمک Qualtrics: نسخه خود Qualtrics از “Copilot”، ویژگی Qualtrics Assist به سازمان اجازه می دهد تا مدل های تخصصی هوش مصنوعی آموزش دیده بر روی داده های مشتری را با سوالات زبان طبیعی جستجو کند. این توسط مجموعه داده های مشتریان و کارکنان Qualtrics پشتیبانی می شود. قابلیت‌های Qualtrics Assist در تمامی مجموعه‌های محصولات Qualtrics تعبیه خواهد شد.

ببینید: 5 ترند برتر هوش مصنوعی در سال 2024

بازخورد گفتگو: با افزودن بعد جدیدی به نظرسنجی‌های مشتریان، ویژگی بازخورد مکالمه امکان تجزیه و تحلیل پاسخ‌های نظرسنجی را در زمان واقعی فراهم می‌کند و مشتریان را با سؤالات بیشتری ترغیب می‌کند. این به سازمان ها کمک می کند تا بازخوردهای خاص تری از مشتری دریافت کنند.

خلاصه های هوشمند: Qualtrics به مشتریان این توانایی را می دهد که حجم زیادی از داده های مشتری یا بازخورد کارکنان را به مرورهای مختصر و ساده برای تیم ها یا مدیران تبدیل کنند که داده ها را تجزیه و تحلیل می کند، بینش ارائه می دهد و توصیه هایی را ارائه می دهد.

گردش کار خودکار: کاربران می‌توانند به‌طور خودکار اقدامات مبتنی بر GPT را در سیستم‌هایی که تیم‌هایشان استفاده می‌کنند راه‌اندازی کنند و امکان خودکارسازی بیشتر گردش‌های خدمات مشتری را فراهم کنند.

تغییرات 2024 در بسته بندی و قیمت محصولات Qualtrics

در مارس 2024، Qualtrics اعلام کرد که بسته بندی و قیمت گذاری محصولات قدیمی خود را منطقی خواهد کرد. این شرکت در سال 2024 تنها با سه مجموعه – تجربه مشتری، تجربه کارفرما، و استراتژی و تحقیق – با هر یک از سه محصول وارد بازار شده است.

تجربه مشتری

مجموعه تجربه مشتری Qualtrics با هدف کمک به مشتریان در ارائه تجربیات بهتر در نقاط تماس فیزیکی و دیجیتالی مشتری، از جمله مراکز تماس، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه، و فروشگاه‌های فیزیکی است. ویژگی ها شامل مدیریت شهرت آنلاین و تجزیه و تحلیل تجربه مشتری همه کاناله است.

تجربه کارمند

مجموعه تجربه کارکنان برای کمک به مشارکت نیروی کار، اثربخشی مدیر و تصمیم گیری منابع انسانی طراحی شده است. ویژگی‌ها عبارتند از نظرسنجی تعامل کارکنان، ابزارهای بهبود چرخه عمر کارکنان، و تجزیه و تحلیل افراد، از جمله محرک‌های فرسایش نیروی کار و پیش‌بینی.

استراتژی و تحقیق

مجموعه استراتژی و تحقیقات به مشتریان اجازه می دهد تا تحقیقات کمی و کیفی را برای حمایت از طراحی محصول، رشد سهم بازار و سلامت برند انجام دهند. ویژگی‌ها شامل ابزارهای تحقیق و تجزیه و تحلیل، قابلیت استفاده و آزمایش مفهومی محصول، و ردیابی سلامت برند است.

قیمت گذاری بر اساس مصرف

مشتریانی که دسترسی به یکی از مجموعه‌های محصولات Qualtrics را خریداری می‌کنند، پس از تغییر به قیمت‌گذاری مبتنی بر مصرف، به تمام محصولات و قابلیت‌های آن مجموعه برای کاربران نامحدود دسترسی خواهند داشت. این به مشتریان این امکان را می‌دهد تا در صورت لزوم از پلتفرم استفاده کنند. مبلغی که مشتری می پردازد بر اساس تعداد تعاملاتی است که با پلتفرم دارد.

3 ویژگی Qualtrics AI به احتمال زیاد ابتدا مورد استفاده قرار می گیرد

Qualtrics انتظار دارد که مشتریان ابتدا روی استفاده از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای موارد استفاده داخلی تمرکز کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا قبل از استفاده از موارد استفاده برای مشتریان خارجی، در جایی که مشتریان ریسک برند را بالاتر می‌دانند، به خروجی‌های هوش مصنوعی مولد اعتماد کنند.

بهبود نظرسنجی ها و داده های نظرسنجی با بازخورد مکالمه

نظرسنجی‌های مکالمه‌ای که می‌توانند داده‌های خاص، مفید و کاربردی‌تر را از مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی مولد استخراج کنند، احتمالاً به‌طور گسترده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اندرسون گفت که بسیاری از سازمان ها در حال انجام نظرسنجی هستند. اما آنها همچنین خواهان داده های بهتری هستند که این ویژگی جدید را برای مشتریان کاربردی و مفید می کند.

او گفت: «وقتی مشتریان نظرسنجی‌ها را پر می‌کنند، باید روی دکمه «بعدی» کلیک کنند. به طور متوسط، در Qualtrics در هر دقیقه 50000 بار کلیک می شود و در اوج آن 300000 بار در دقیقه کلیک می شود. هر یک از اینها یک تکرار رفت و برگشت با هوش مصنوعی ما است تا بفهمیم آیا پاسخ باید روشن شود یا خیر.

امکان دسترسی رهبران و کارمندان به داده های تجربه مشتری

مشتریان می‌توانند داشبوردهای داده‌ای غنی را که با داده‌های Qualtrics ایجاد کرده‌اند، به زبانی طبیعی تبدیل کنند که همه در یک سازمان می‌توانند آن را بفهمند. این به دموکراتیک کردن داده ها فراتر از تیم های داده کمک می کند و نیاز به ایجاد خلاصه به صورت دستی را از بین می برد.

هوش مصنوعی مولد ما به طور خودکار آن ها را ایجاد می کند [manual summaries]اندرسون گفت. «می‌توانید آن را به‌عنوان یک PDF، به‌عنوان یک سند Word خروجی بگیرید، و همه توصیه‌ها، همه بینش‌ها، همه گزیده‌ها را در صدای مشتری دارد. این به طور گسترده پذیرفته خواهد شد، زیرا در داخل با هوش مصنوعی مواجه است و آن را به کار می اندازد.

کمک به مدیران برای مدیریت تیم های خود با داده های کارکنان

ویژگی کمک مدیر به مدیران این امکان را می دهد که از هوش مصنوعی Qualtrics پرس و جو کنند تا اطلاعاتی مانند احساس تیمشان یا گزارش های مستقیمی که مدیر می خواهند در مورد آنها بهبود یابد را بیابند. مدیران می‌توانند از هوش مصنوعی توصیه‌هایی درباره اولویت‌بندی برای بهبود مدیریت خود بخواهند.

اندرسون توضیح داد: “یک مدیر عامل می تواند به آن نگاه کند، تیم تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به آن نگاه کند، یا یک مدیر خط مقدم می تواند به آن نگاه کند.” «مدیران خط مقدم اغلب مدیران جدیدی هستند. آنها در تلاشند تا بفهمند که یک رهبر و مدیر خوب بودن به چه معناست. این مثل این است که یک مربی تمام وقت کنار شما بنشیند.»

چگونه دو مشتری در حال حاضر در منطقه از Qualtrics استفاده می کنند

شرکت ارتباطات راه دور سنگاپور StarHub و آژانس مسافرتی استرالیایی Flight Center هر دو موارد استفاده جدیدی را برای پلتفرم Qualtrics در سال 2024 اعلام کردند.

StarHub در سنگاپور

StarHub، ارائه دهنده خدمات مخابراتی، سرگرمی و دیجیتال در سنگاپور، دارد Qualtrics را انتخاب کرد برای کمک به شناسایی و ارائه محصولات، خدمات و تجربیات جدید و بهینه شده به بازار. این تلاش بخشی از طرح تحول استراتژیک StarHub است که 500 میلیون دلار صرفه جویی در هزینه و رشد درآمد تا سال مالی 2026 را هدف قرار داده است.

موارد استفاده برای StarHub شامل استفاده از بینش‌های چند کاناله در زمان واقعی برای درک بهتر مشتریان، بهبود تجارب خدمات مشتری، و دقیق‌تر و کارآمدتر بودن تصمیم‌گیری است. StarHub می گوید قصد دارد از Qualtrics برای انطباق با رفتارهای جدید مصرف کننده و عرضه محصولات جدید استفاده کند.

مرکز پرواز در استرالیا

مرکز پرواز یکی از اولین سازمان‌هایی در آسیا و اقیانوسیه است که با تجزیه و تحلیل مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی و به‌روزرسانی‌های پردازش زبان طبیعی Qualtrics فعال شد و به آن کمک می‌کند تا میلیون‌ها قطعه بازخورد ساختاریافته و بدون ساختار مشتری را تحلیل و پاسخ دهد.

با استفاده از Qualtrics، مرکز پرواز به بازخورد مشتریان در کانال‌هایی از جمله ایمیل، چت، پیام‌رسانی، بررسی‌های اجتماعی و آنلاین، نظرسنجی‌های سنتی و موارد دیگر گوش می‌دهد و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند. همچنین می‌تواند احساسات، قصد، اولویت و تلاش پشت تعامل با برند را درک کند.

چشم انداز محصول Qualtrics در سال 2024 و پس از آن چیست؟

Qualtrics قصد دارد از استراتژی هوش مصنوعی و ویژگی‌های جدید خود برای افزایش ارزش برای مشتریان استفاده کند. برد اندرسون گفت هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که «تغییر اساسی تجربه ارزشی که مدیریت تولید می‌کند» و به ایجاد تغییرات تحول‌آفرین در بازار کمک کند.

هر مقدار جدید بر اساس داده‌هایی است که Qualtrics می‌تواند برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده کند. این شرکت 20000 مشتری دارد، از جمله 91 شرکت Fortune 100. مجموعه داده‌های آن شامل 10.4 میلیارد مکالمه – معمولاً تماس‌های تلفنی با مرکز تماس – و همچنین 7.8 میلیارد نظرسنجی است.

اندرسون گفت: “ما معتقدیم که ارزشی را که برای سازمان ها در طی دو سال آینده به ارمغان می آوریم 10 برابر خواهیم کرد.”



منبع: https://www.techrepublic.com/article/qualtrics-ai-features-2024/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *