Verizon برای جلوگیری از آسیب تصادفی به زیرساخت فیبر خود به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روی آورده است.
سیستم هوش مصنوعی اختصاصی این شرکت مخابراتی برای شناسایی درخواستهای بالقوه پرخطر برای حفاری در نزدیکی جایی که کابلکشی برای جلوگیری از آسیب قرار داده است، طراحی شده است.
Verizon بیش از 1 میلیون مایل فیبر را در اختیار دارد و کار می کند، اما هر ساله هزاران خط آن توسط تیم های ساختمانی یا مالکان خانه که در زمین حفر می کنند و به طور تصادفی خطوط را برش می دهند، آسیب می بینند.
آسیب به کابل کشی می تواند باعث مشکلات اتصال و خاموشی برای مشتریان شود که ممکن است برای روزها ادامه داشته باشد.
ماه گذشته، ساکنان بالتیمور نمیتوانستند از تلفن ثابت خود استفاده کنند، زیرا آسیب کابلهای شخص ثالث بر خدمات محلی تأثیر گذاشته است.
سیستم هوش مصنوعی Verizon برای بررسی ده ها میلیون درخواست حفاری آموزش دیده است. با مرتبط کردن دادههای تاریخی مانند عملکرد بیل مکانیکی گذشته با اطلاعات محلی فعلی، هوش مصنوعی میتواند مشکلات احتمالی را در سایتهای حفاری پیشبینی کند.
سپس شرکت مخابراتی میتواند از این اطلاعات برای برقراری ارتباط با حفارها استفاده کند تا مطمئن شود که آنها قصد دارند از آسیب به کابلهای فیبر زیرزمینی جلوگیری کنند.
این فناوری با Verizon ادغام شده است سیستم 811 برای ارائه اطلاعات در مورد محل دفن تاسیسات و کابل کشی. این حفارها را قادر میسازد تا مکانها را علامتگذاری کنند و از آسیبهای غیرعمدی جلوگیری کنند.
ورایزون میگوید چندین سال است که روی راهحل هوش مصنوعی به عنوان بخشی از استراتژی گستردهتر هوش مصنوعی خود برای استفاده از این فناوری برای بهینهسازی عملیات و ارتقای محصولات و تجربیات مشتری کار میکند.
جولی اسلاتری، معاون ارشد مهندسی و عملیات Verizon گفت: «ما از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای فعال بودن استفاده میکنیم، نه واکنشپذیر، و مشتریان خود را در ارتباط نگه میداریم و از حوادثی که منجر به تعمیرات پرهزینه میشود جلوگیری میکنیم.
همچنین بسیار مهم است که هر کسی که قصد دارد قبل از هر پروژه ای، بزرگ یا کوچک، با 811، شماره تلفن ملی قبل از جستجو، تماس بگیرد. این سادهترین گام در جهت کاهش احتمال آسیب رساندن به فیبر زیرزمینی و کمک به اتصال مشتریان و اولین پاسخدهندگان ما است.»
این داستان اولین بار در نشریه خواهر هوش مصنوعی ظاهر شد دنیای اینترنت اشیا امروز.