7 گام کلیدی برای مهاجرت و نوسازی موفق ابر – AI Time Journal


در حالی که جهان از آسیب های کابوس زنجیره تامین و تورم بالون ناشی از قرنطینه ها و اقدامات مهار بهبود می یابد، یک چیز آشکار است: هزینه های عملیاتی باید کاهش یابد.

اما فقط این نیست. رهبران کسب و کار باید برای افزایش ارزش سهامداران و ارائه بهترین ارزش به مشتریان و بازار هدف خود آماده باشند. در حالی که راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، هیچ کدام به ارائه هر سه جنبه مهاجرت ابری نزدیک نمی شود.

با این حال، بخش پیاده‌سازی مهاجرت و مدرن‌سازی ابر اغلب با چالش‌هایی همراه است، و اینها می‌توانند به سرعت هر دستاوردی را که می‌توانستند، معکوس یا حتی از آن جلوگیری کنند. در اینجا یک راهنمای انتخاب شده در مورد هفت گام کلیدی برای مهاجرت موفق ابر و نوسازی آورده شده است.

منبع

مرحله 1. با تعریف اهداف خود شروع کنید (استراتژی سازمانی)

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که یک سازمان می‌تواند مرتکب شود این است که بدون هیچ هدف (هدف) هدفی، به روند «مهاجرت به ابر» بپردازد. به عنوان یک رهبر یا مالک کسب و کار، با مدیر ارشد اطلاعات سازمان خود (CIO) یا فردی با ظرفیت مشابه برای مشاوره مشورت کنید. مناطقی را که کسب و کار شما نیاز به بهبود دارد را شناسایی کنید و ارزیابی کنید که آیا مهاجرت و نوسازی ابر آن را قطع می کرد.

مرحله 2. در مورد مدل ابری مناسب تصمیم بگیرید

منبع

به طور کلی، سه نوع مدل ابری وجود دارد: مدل های عمومی، خصوصی و ترکیبی و هر کدام برای سازمان ها و مشاغل مختلف مناسب هستند. با توجه به زمان و منابعی که برای مهاجرت ابری صرف می شود، انتخاب مدل مناسب در همان ابتدا بهتر است.

ابر عمومی مدل محبوب‌تری است و آنچه را که بیشتر کسب‌وکارها در عملیات روزانه خود به آن نیاز دارند ارائه می‌دهد. به عنوان یک سرویس پرداختی، ابر عمومی برای سازمان هایی که به خدمات ابری کامل با هزینه های نسبتاً کمتر نیاز دارند، مناسب است.

ابر خصوصی یک سرویس ابری اختصاصی را به سازمان‌ها ارائه می‌کند، به این معنی که آنها می‌توانند بیشتر یا تمام خدماتی را که معمولاً از یک ارائه‌دهنده ابر عمومی دریافت می‌کنند، با مزیت افزوده کنترل بیشتر بر داده‌های خود دریافت کنند. قابل درک است که یک ابر خصوصی ممکن است کمی بیشتر هزینه داشته باشد، اما امنیت داده و حریم خصوصی آن را ارزش آن را دارد.

علاوه بر هزینه، با ابر خصوصی، ارائه دهندگان خدمات ممکن است از سازمان ها بخواهند که علاوه بر هزینه های تعمیر و نگهداری، روی سخت افزار و نرم افزار نیز سرمایه گذاری کنند. مدل ابری هیبریدی بهترین ویژگی های این دو را ارائه می دهد.

به این ترتیب، سازمان‌ها می‌توانند از مقیاس‌پذیری و کارایی هزینه ابر عمومی استفاده کنند و در عین حال امنیت و حریم خصوصی داده‌ها را به دلایل انطباق، اولویت سازمان یا خط‌مشی داخلی تضمین کنند.

مدل ابری مناسب برای کسب‌وکار شما به بودجه، حریم خصوصی، امنیت، مقررات صنعتی و نیازهای مقیاس‌پذیری بستگی دارد، بنابراین بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مرحله 3. ایده آل ترین استراتژی مهاجرت را انتخاب کنید

هنگامی که در یک مدل ابری قرار گرفتید، گام بعدی این است که خدمات خود را به ابر منتقل کنید. در ابتدا، پنج مورد وجود داشت، اما اکنون می‌توانید از میان هفت استراتژی مهاجرت که معمولاً «7 R» نامیده می‌شوند، یکی را انتخاب کنید.

از بین هفت مورد، این سه مورد رایج ترین هستند.

  • میزبانی مجدد
  • پلتفرم مجدد
  • فاکتورسازی مجدد

Refactoring پیچیده ترین رویکرد است، اما همچنین بیشترین مزایا را ارائه می دهد، به ویژه در جنبه هایی که بیشترین اهمیت را دارند. وقتی استراتژی Refactor را انتخاب می‌کنید، برنامه‌ها و سرویس‌ها تمایل دارند نسبت به سایر استراتژی‌های مهاجرت عملکرد بهتری داشته باشند.

Replatforming شامل اصلاح برنامه های موجود برای بهبود توانایی آنها در استفاده از ویژگی های ابری است. در حالی که برنامه ها عملکرد بهتری دارند، اما در سطح یکسان سازی مجدد نیستند.

مرحله 4. یک منطقه فرود ابری برای سازمان خود ایجاد کنید

منبع

مهاجرت به ابر می‌تواند منجر به وقفه در کسب‌وکار شود، از این رو نیاز به پادمان‌ها و ساختارهایی برای تضمین انتقال آرام است. این به شما امکان می دهد بر روی آنچه برای کسب و کار و کاربران شما اهمیت دارد تمرکز کنید. این پادمان ها چیزی را تشکیل می دهند که از آن به عنوان منطقه فرود ابر یاد می شود.

برخی از ارائه دهندگان خدمات ابری برتر حتی چارچوب های پذیرش ابری را برای کمک به مشتریان خود در جهت یابی کل فرآیند توسعه داده اند. اگر منابع لازم برای ایجاد یک منطقه فرود سفارشی را ندارید، می توانید از این چارچوب ها برای سازماندهی معماری اطلاعات خود استفاده کنید.

یک راه حل یکسان برای مهاجرت به ابر وجود ندارد. رویکرد شما به نیازها، ترجیحات و منابع موجود سازمان شما بستگی دارد.

منبع

عرضه‌های مرحله‌ای و استقرار سبز-آبی متداول‌ترین رویکردها هنگام مهاجرت به فضای ابری هستند، بنابراین یکی از این روش‌ها انجام خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که نیاز به آزمایش و اعتبارسنجی مداوم است. با آزمایش و اعتبارسنجی، می‌توانید مناطق مشکل‌ساز را زودتر قبل از شروع تولید شناسایی کنید.

اختلالات و ضررهایی که ممکن است رخ دهد، در صورت وجود اشکال یا خطا در تولید، هرگز نمی توانند دست کم گرفته شوند.

مرحله 6. محیط ابری خود را بهینه کنید

حرکت به سمت فضای ابری و مدرن‌سازی می‌تواند یک صرفه‌جویی در هزینه‌های باورنکردنی باشد، اما در صورت اجرای نادرست می‌تواند به سرعت به یک کابوس مالی تبدیل شود. بهینه سازی ابر برای جلوگیری از این امر حیاتی است.

فراتر از بهینه سازی و استفاده از ابزارهای ابری، نظارت مداوم می تواند به بررسی هزینه های فرار کمک کند. همچنین مهم است که تعهدات خود را به عنوان یک ارائه دهنده خدمات به خاطر بسپارید، و بنابراین، شما همچنین باید اقدامات پیشگیرانه حریم خصوصی و امنیتی را مطابق با مقررات دولتی یا صنعتی اجرا کنید.

مرحله 7. یادگیری و توسعه مستمر را در سازمان خود پیاده کنید

مهاجرت موفق ابر و مدرنیزاسیون مداوم است. اگر مراقب نباشید می توانید به سرعت از مسیرها خارج شوید. به عنوان یک سازمان، یادگیری و توسعه مداوم در فناوری ابر را در اولویت قرار دهید تا از همه چیز جلوتر بمانید.

افکار نهایی

مهاجرت ابرها و مدرنیزاسیون برای هر سازمان یا کسب و کاری که آن را به درستی انجام می دهد، بازی را تغییر می دهد. حتی پس از مهاجرت سازمان ها به فضای ابری، خوب است به یاد داشته باشید که این یک فرآیند مداوم و تکراری است. رکود رقابت را کاهش می دهد. شما می توانید دائماً تکامل یافته و با آنچه برای کسب و کار شما مفید است سازگار شوید.



منبع: https://www.aitimejournal.com/7-key-steps-for-successful-cloud-migration-and-modernization/50054/