طی دو سال گذشته، بازار پر از ابزارهای هوش مصنوعی درخشانی بوده است که نوید بهبود نوشتار ما را می دهند. هوش مصنوعی مولد عملکرد اصلی ایجاد محتوا است و چت بات ها در دسترس ترین شکل آن هستند، بنابراین تعجب آور نیست که تعداد به اصطلاح “کپیلوت ها” به سرعت افزایش یافته است.
با این حال، بسیاری از آنها بر اساس همان مدل های زبان بزرگ هستند و نتایج متفاوتی را تولید می کنند. به طور گسترده پذیرفته شده است که بدون لمس انسان، هوش مصنوعی از محتوای کلیشه ای و تکراری حمایت می کند. این امر به ویژه در مورد کارهایی که در یک محیط حرفه ای استفاده می شوند، مانند تهیه پیش نویس ایمیل ها و محتوای بازاریابی، صادق است.
با گفتن این که، ابزارهای کمکی نوشتن AI سفارشی زمانی می توانند مفید باشند که به درستی استفاده شوند. آنها می توانند به طور قابل توجهی سرعت کارها را افزایش دهند، اشتباهات گرامری را که متوجه آن نشده اید برجسته کنند، سبک کپی شما را روی برند نگه دارند، ایده های پراکنده را فرموله کنند و به شما کمک کنند بر موانع نویسنده غلبه کنید. بهترین ابزارها همچنین کاربر را از محتوای عمومی دور میکند که هم خوانندگان را کنار میگذارد و هم آشکارسازهای هوش مصنوعی را نشان میدهد.
TechRepublic برای کمک به نویسندگان برای کاهش نویز و یافتن هوش مصنوعی که بهترین عملکرد را با کار در دست دارد، فهرستی از پنج ابزار برتر برای کارهای مختلف نوشتن را گردآوری کرده است.
ببینید: با استفاده از این ابزار مجهز به هوش مصنوعی برای Google Sheets، نوشتن سئوی خود را مقیاس دهید
بهترین ابزار نوشتن هوش مصنوعی: جدول مقایسه
ابزار | کاری که انجام می دهد | هزینه | LLM |
---|---|---|---|
گرامر | املا، دستور زبان، وضوح و سبک را بررسی می کند. | رایگان برای طرح اولیه. | اختصاصی. |
ChatGPT | چت بات قدرتمند و چند منظوره. | رایگان برای طرح اولیه. | GPT-4. |
جاسپر | محتوای نوشتاری و بصری را به سبک یک برند تولید می کند. | 39 دلار / 30 پوند در ماه، برای هر کاربر. | GPT-4. |
فلوریت | ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی و سایر پیام های روزمره را می نویسد. | 5 دلار / 4 پوند در ماه برای 15 پیام. | GPT-3. |
DeepL Translate | متن را با دقت به بیش از 30 زبان ترجمه می کند. | رایگان برای پنج ترجمه در ماه. 8.74 دلار / 6.71 پوند در ماه برای ترجمه نامحدود. | اختصاصی. |
بهترین برای املا و دستور زبان: گرامر
Grammarly یکی از شناخته شده ترین کمک های نوشتن است. از دوران قبل از ChatGPT وجود داشته است و به کاربران در هر جا که تایپ میکنند، اعم از Word، Gmail، Teams یا فقط فهرست کارهایشان، در املا و دستور زبان خود کمک میکند. علاوه بر این، ویجت Grammarly شامل پیشنهادهایی در مورد ساختار جمله، سبک، و وضوح، علاوه بر برجسته کردن اشتباهات تایپی معمولی و آپاستروف های نابجا خواهد بود. شما می توانید این ویرایش ها را تنها با یک کلیک اعمال کنید.
این ابزار نوشتن با پیشنهادات خود بیشتر از یک غلطگیر املای ساده پیش میرود، به خصوص اگر به سطح حرفهای ارتقا دهید. یکی از جالبترین چیزهایی که من متوجه شدم این است که چگونه میتواند شما را از تعصبات ناخودآگاه در نوشتههایتان دور کند، مانند پیشنهاد «سخنگوی» به «سخنگوی». اما همچنین می تواند انتخاب های “ضعیف” صفت ها را برجسته کند و زمانی که یک کلمه خوش بینانه، قانع کننده، رسمی یا مناسب تر در متن جمله استفاده شود.
Grammarly قدرتمندتر از سایر دستیارهای نوشتن هوش مصنوعی است، تا حدی به این دلیل که از یک LLM اختصاصی استفاده می کند، نه اینکه به پیشنهادات OpenAI یا دیگر غول های فناوری تکیه کند. بعلاوه، اگر رباتهای چت را دوست دارید، اخیراً دستیار نوشتن GrammarlyGO را نیز اضافه کرده است که میتواند بر اساس متن شما به درخواستها پاسخ دهد.
قیمت
رایگان برای طرح اولیه. سطح حرفه ای 12 دلار / 10 پوند در ماه هزینه دارد و شامل تشخیص سرقت ادبی، تنظیم لحن، بازنویسی جمله و موارد دیگر است.
ویژگی های برتر
غلطگیر املا، جستجوگر سرقت ادبی، ایمیل هفتگی شخصیشده با آمار نوشتن.
مزایا و معایب
جوانب مثبت | منفی |
---|---|
به عنوان دقیق ترین ابزار برای املا و دستور زبان در نظر گرفته می شود. | برای داستان نویسی ضعیف است. |
با هر پیشنهاد توضیحاتی ارائه می کند. | اتکای بیش از حد می تواند متن را به طور کلی خوانده شود. |
بهترین برای ایجاد ایده: ChatGPT
در حال حاضر، نیاز به یک فن هراس اختصاصی دارد که چیزی درباره آن نشنیده باشد ChatGPT OpenAI. چت بات تقریباً مترادف با هوش مصنوعی مولد شده است، زیرا انتشار آن در نوامبر 2022 قدرت این فناوری را در آگاهی عمومی به ارمغان آورد. در حالی که انتقادهای معتبر زیادی در مورد آن وارد کرده است توهمات، تعصبات، مسائل امنیتی، و تاثیر زیست محیطی، در صورت استفاده مسئولانه و هوشمندانه، مطمئناً می تواند هنگام نوشتن مفید باشد.
هوش ChatGPT به این معنی است که می تواند ایده های متفاوت یا سؤالات نیمه کاره را تفسیر کند، بنابراین برای طوفان فکری مفید است. به عنوان مثال، اگر یک کلمه در نوک زبان شما وجود دارد، می توانید از ربات با صدایی که به نظر می رسد، حرفی که با آن شروع می شود و یک تعریف کلی بخواهید، و به احتمال زیاد پاسخ خود را دریافت خواهید کرد. رابط چت ایجاد ایده ها را آسان می کند و وسعت دانش LLM به این معنی است که می تواند تقریباً برای هر موضوعی نقطه شروعی به شما بدهد.
با این حال، کسانی که به طور منظم از ChatGPT استفاده می کنند، به راحتی می توانند علائم آشکار آن را تشخیص دهند. فهرستهای سهگانه، فهرستهای نقطهای، «در چشمانداز همیشه در حال تحول»، به نام چند مورد. این بدان معناست که کپی و چسباندن تکههای بزرگ متن خروجی بدون هیچ گونه اصلاحیه عاقلانه نیست. ایدههای ChatGPT نیز اغلب ابتدایی و مبهم هستند، زیرا هر چیزی که ایجاد میکند بر اساس متنی است که قبلاً منتشر شده است، بنابراین با احتیاط استفاده کنید.
ببینید: ChatGPT در مقابل Google Gemini (2024): تفاوت های اصلی چیست؟
قیمت
رایگان، در بیشتر موارد. اگر می خواهید به قدرتمندترین LLM های OpenAI دسترسی داشته باشید، حداقل به عضویت «ChatGPT Plus» با هزینه 20 دلار / 16 پوند در ماه نیاز دارید.
ویژگی های برتر
دسترسی GPT-4، تولید تصویر DALL-E برای کاربران پولی.
مزایا و معایب
جوانب مثبت | منفی |
---|---|
یکی از هوشمندترین LLM های موجود برای استفاده شخصی. | خروجی پیش فرض آن به سبک قابل تشخیص است، بنابراین باید قبل از انتشار ویرایش شود. |
برای غلبه بر بلوک نویسنده مفید است، زیرا می تواند نقاط شروع را نشان دهد. | مستعد عدم دقت در هنگام پرسیدن سؤالات واقعی است. |
بهترین برای ایجاد محتوای بازاریابی: جاسپر
برخلاف ChatGPT و Grammarly، جاسپر برای کمک به نویسندگانی است که در یک صنعت خاص کار می کنند: بازاریابی. کاربران اطلاعات مربوط به شرکت، خواه لحن صدا یا جزئیات محصول را به عنوان «خاطرات» به آن میدهند. سپس، رابط چت بات آن میتواند به درخواستهای درخواست پستهای وبلاگ و رسانههای اجتماعی، توضیحات محصول، ایمیلها، اسکریپتها و سایر محتوای بازاریابی پاسخ دهد.
علاوه بر آگاهی از محصولات و خدمات، آموزش اختصاصی شرکت جاسپر به این معنی است که میتواند هنگام تولید کپی جدید، لحن برند ثابتی را حفظ کند. این از دام رایج ChatGPT جلوگیری می کند، جایی که خروجی می تواند عمومی به نظر برسد و به وضوح توسط AI تولید شده است.
چندین الگوی سریع برای کارهایی مانند خطوط کلی پست وبلاگ و تبلیغات فیس بوک وجود دارد، بنابراین نیازی به تکرار خود ندارید. به علاوه، می توانید کلمات کلیدی را برای تولید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو وارد کنید. الگوها را می توان به طور متوالی استفاده کرد. به عنوان مثال، یک طرح کلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را می توان با ایجاد پاراگراف های کامل برای یک پست دنبال کرد و به بازاریابان این امکان را می دهد که فرآیند را بدون دست انجام دهند. با این حال، بدون لمس انسان، خروجی همچنان می تواند سفت و غیر اصلی به نظر برسد، بنابراین برخی از ویرایش ها توصیه می شود.
قیمت
39 دلار / 30 پوند در ماه، برای هر کاربر برای ابتدایی ترین نسخه.
ویژگی های برتر
قالب های سریع، توانایی ارائه داده های آموزشی مخصوص برند، تولید کننده هنر هوش مصنوعی.
مزایا و معایب
جوانب مثبت | منفی |
---|---|
توانایی آموزش در مورد اطلاعات شرکت. | همچنان میتواند محتوای عمومی را که نیاز به ویرایش دارد، خروجی دهد. |
به طور خاص برای بازاریابان طراحی شده است. | چندین محدودیت در برنامههای قیمتگذاری Creator و Pro. |
بهترین برای ایمیل و کارهای روزمره: Flowrite
اگر به دنبال یک ابزار نوشتن هوش مصنوعی برای پشتیبانی از کارهای تکراری شرکتی مانند نوشتن ایمیل، پیام های فوری و سایر ارتباطات هستید، بهترین ابزار موجود Flowrite است. برنامه وب یا برنامه افزودنی کروم میتواند هر ایمیل یا پیامی را که روی صفحه قابل مشاهده است، «خواند» کند، ورودیهای لازم را دریافت کند و یک کادر ورودی متن را به عنوان ویجت ارائه کند. کاربر فقط باید چند کلمه را وارد کند – به عنوان مثال، “پذیرفتن دعوت” – به عنوان یک اعلان برای ایجاد یک پاسخ کاملا فرمول بندی شده به پیام روی صفحه.
Flowrite با اکثر سرویس گیرندگان ایمیل و همچنین X، LinkedIn، MailChimp، Messenger و غیره کار می کند. Flowrite همچنین دارای الگوهایی برای رایجترین انواع پیامها، مانند جستجوی فروش و زمانبندی جلسات است، که میتوان آنها را تنظیم کرد و به طور مداوم به عنوان پاسخ برای صرفهجویی در زمان بیشتر استفاده کرد. با این حال، در سپتامبر 2024، Flowrite توسط Maestro Labs خریداری شد، که آن را در ابزار AI تولید کننده ایمیل خود، MailMaestro، گنجانده است. بنابراین، ممکن است در آینده نزدیک تغییراتی ایجاد شود.
قیمت
5 دلار / 4 پوند در ماه برای 15 پیام. هزینه پیام های نامحدود 30 دلار / 23 پوند در ماه است.
ویژگی های برتر
قالب های پیام
مزایا و معایب
جوانب مثبت | منفی |
---|---|
در زمان نوشتن ایمیل ها و پیام ها در پلتفرم ها صرفه جویی می کند. | محدود به انگلیسی |
ارزان ترین طرح بسیار محدود است. | با توجه به خرید، ممکن است به زودی تغییراتی ایجاد شود. |
بهترین برای ترجمه: DeepL Translate
ترجمه نقش مهمی در بسیاری از نقش ها دارد، چه برای استخدام، بازاریابی، فروش یا روابط رسانه ای. با این حال، اگر یک کارمند برای برقراری ارتباط با مشتریان بین المللی یا مشتریان بالقوه به ابزارهای آنلاین متکی باشد، آنها را در معرض خطا قرار می دهد. چنین اشتباهاتی فقط می تواند منجر به یک سوء تفاهم ناخوشایند شود، اما ممکن است فروش را از دست بدهد یا باعث آسیب به شهرت شود. در حالی که استخدام یک مترجم حرفه ای مطمئن ترین گزینه برای اجتناب از این نتایج است، زمانی که زمان بسیار مهم است، ابزار هوش مصنوعی مانند DeepL Translate می تواند کافی باشد.
DeepL بر اساس یک LLM اختصاصی است و بسیاری از کاربران می گویند که از رقبایی مانند Google Translate و ChatGPT در درک کلمات اختصاری، اصطلاحات تخصصی و سایر زبان های غیر تحت اللفظی پیشی گرفته است. این به این دلیل است که در پایگاه داده Linguee جملات ترجمه شده توسط انسان آموزش داده شده است. همچنین متن، یعنی جملات قبلی را در نظر می گیرد، زیرا یک قطعه را ترجمه می کند. کمبود اصلی آن این است که فقط می تواند به 33 زبان ترجمه کند که اکثریت آنها اروپایی هستند.
قیمت
رایگان برای پنج ترجمه در ماه، 8.74 دلار / 6.71 پوند در ماه برای ترجمه نامحدود.
ویژگی های برتر
درک بافت و عبارات غیر تحت اللفظی.
مزایا و معایب
جوانب مثبت | منفی |
---|---|
اصطلاحات و ترجمه های غیر تحت اللفظی را درک می کند. | تعداد محدودی زبان، با اکثریت اروپایی. |
هنگام ترجمه جملات بعدی، زمینه را در نظر می گیرد. | هزینه عضویت، زمانی که رقبای آن رایگان هستند. |
مزایای استفاده از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی چیست؟
ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی می توانند وظایف را تسریع کنند. احتمالاً تا زمانی که به ابزاری دسترسی نداشته باشید که بتواند این روند را برای شما تسریع بخشد، متوجه نمیشوید که روزانه چقدر محتوا مینویسید. در حالی که سرعت همه چیز نیست و سطح بالایی از کنترل کیفیت همیشه زمانی توصیه می شود که مثلاً ایمیلی را برای یک مدیر اجرایی تهیه کنید، آنهایی که از جدیدترین ابزارها چشم پوشی می کنند در خطر عقب افتادن از رقبا هستند.
ممکن است منتقدان تصور کنند که استفاده از هوش مصنوعی در هر نوشته ای به آن “صدای ChatGPT” می دهد و آن را عمومی و بی روح می کند در حالی که احتمالاً بر SEO آن تأثیر منفی می گذارد. با این حال، ابزارهای هوش مصنوعی برای بیش از تولید سریع متن های بزرگ مفید هستند. این ابزارها همچنین می توانند ایده ایجاد کنند، به اصلاح ساختار جمله، شناسایی اشتباهات دستوری ظریف و موارد دیگر کمک کنند. ببینید آیا آنها می توانند با آزمایش نسخه رایگان یکی از این لیست به شما در کارهای روزمره کمک کنند یا خیر.
ببینید: خط مشی هوش مصنوعی مولد
آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین نویسندگان شود؟
خب، من خودم به عنوان یک نویسنده انسانی، مطمئناً امیدوارم که نه!
همانطور که گفته شد، اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی برای نوشتن خطرناک است، زیرا لحن صدای رباتیک قابل تشخیصی را به خوانندگان اضافه می کند. این فناوری همچنین اساساً قادر به تولید ایدههای اصلی نیست، بنابراین هر نوشتهای که از ابتدا تولید میکند، مفیدتر از بهترین پاسخی که در حال حاضر وجود دارد، نخواهد بود. کسانی که به عنوان بخشی از شغل خود می نویسند باید از این فناوری فقط به عنوان دستیار استفاده کنند – نه جایگزینی برای قلم خود – و کارفرمایان نیز این دیدگاه را دارند.
روش شناسی
ما تعدادی از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی که برای رایجترین موارد استفاده استفاده میشوند را ارزیابی کردیم. برای تهیه این لیست از پنج مورد برتر، قابلیت اطمینان و محبوبیت ارائه دهنده، ویژگی هایی که آنها در مقایسه با رقبای برتر خود ارائه می دهند و هزینه را بررسی کردیم.
منبع: https://www.techrepublic.com/article/best-ai-writing-tools/