گوگل، مایکروسافت، OpenAI Square Up در هوش مصنوعی مولد


هنگامی که یک اختلال جدید پدیدار می شود، بازیکنان بزرگ برای تسلط بر آن رقابت می کنند. این در حال حاضر اتفاق می افتد زیرا آمازون، گوگل، مایکروسافت و OpenAI به طور فعال روی هوش مصنوعی مولد سرمایه گذاری می کنند. این یک مسابقه پرمخاطره است که در آن برنده همه را به عنوان ارائه دهنده نهایی همه چیز هوش مصنوعی می گیرد. با این حال، این هدف چقدر واقع بینانه است؟

مسابقه برای برتری هوش مصنوعی مولد

چندین شاخص کلیدی وجود دارد که شرکت های بزرگ فناوری به دنبال انحصار هوش مصنوعی هستند:

  • شرکا تبدیل به رقیب شدند

اکنون مایکروسافت با سرمایه گذاری 13 میلیارد دلاری در OpenAI شرکت را رقیب خود می داند. تنش رقابتی فزاینده با برکناری مدیر عامل OpenAI بدون اطلاع رسانی به مدیر عامل مایکروسافت و مایکروسافت صندلی ناظر خود را واگذار کرد در برد OpenAI

  • ظهور مدل‌های هوش مصنوعی با فناوری بزرگ

شرکت‌های بزرگ فناوری از مشارکت با OpenAI و Athropic به توسعه محصولات خود می‌کشند. مایکروسافت پس از به دست آوردن هوش مصنوعی Inflection، شروع به کار کرد 650 میلیون دلار به مدل MAI-1 خود. به طور مشابه، آمازون در حال حاضر است پلتفرم هوش مصنوعی خود را ایجاد کند.

پس از شکار بسیار شدید استعدادهای هوش مصنوعی، گوگل وارد یک بن بست شدید با OpenAI شد زیرا هر دو به شدت متخصصان یکدیگر را استخدام کردند. مایکروسافت نیز به طور خاص فعال بوده است، به طور مداوم حمایت از استارت آپ های برجسته هوش مصنوعی برای جذب آنها روی سیستم های هوش مصنوعی خود کار کنند.

مرتبط:با تعصب در هوش مصنوعی مولد مقابله کنید تا ضمن به حداقل رساندن ریسک، مزایا را باز کنید

آیا انحصار هوش مصنوعی مولد امکان پذیر است؟

اگرچه غول‌های کسب‌وکار بر این باورند که هوش مصنوعی مولد می‌تواند رشد بی‌نهایتی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد، خوش‌بینی آن‌ها با عواملی که همراه با پذیرش مداوم هوش مصنوعی ظاهر می‌شوند به چالش کشیده می‌شود.

تخمین این است که شرکت های بزرگ فناوری در اطراف هزینه خواهند کرد 60 میلیارد دلار بر روی هوش مصنوعی تا سال 2026 تحلیلگران وال استریت اکنون از خود می پرسند که آیا چنین هزینه هایی ارزش تلاش را دارد یا خیر. گوگل حاشیه سود غیر قابل توجه در میان هزینه‌های سرمایه‌ای فزاینده، این تردید را بیشتر دامن زد.

  • برنامه های درآمدزایی نامشخص

اگرچه مدیر عامل گوگل ادعا می کند که سرمایه گذاری بیش از حد در هوش مصنوعی بهتر از سرمایه گذاری کم است و تنها چیزی که آنها نیاز دارند زمان بیشتر است، برآوردها می گوید که بخش فناوری باید حدود 600 میلیارد دلار تولید کند در درآمد برای سرپا ماندن با توجه به اینکه سرمایه گذاران در حال حاضر تردید دارند، این سوال که آیا شرکت ها می توانند بدون برنامه B به آن نقطه دست یابند، باز باقی می ماند.

  • کاهش اعتماد به غول های فناوری

در سال 2021، گوگل و آمازون از دست دادن تا 18٪ اعتماد وزنی، با 20٪ از کاربران بی اعتماد متعلق به گروه های متولد شده در عصر بزرگ فناوری. انحصار نوآوری یکی از دلایل متعدد چنین بی اعتمادی است. بنابراین، ایده شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را در انحصار خود دارند، مردم را در مورد نقض احتمالی حریم خصوصی داده‌ها و شیوه‌های تجاری نگران می‌کند.

مرتبط:اتوماسیون قبل از هوش مصنوعی

مسابقه بزرگ هوش مصنوعی

همان تحلیلگرانی که در مورد رقابت برای برتری هوش مصنوعی مولد تردید دارند اذعان می کنند که این فناوری می تواند تأثیر قدرتمند و مثبتی داشته باشد.

با این حال، در پایان روز، مشتریان برنده را تعیین می‌کنند و می‌خواهند مورد احترام و دیده شدن قرار بگیرند. بنابراین، اگر محصول برای مردم مفید نباشد، هیچ مقدار پول یا استعداد انباشته شده برای موفقیت کافی نخواهد بود.

بنابراین، شرکتی که سرعت خود را کاهش می دهد و راحتی کاربر را بر کنترل نوآوری در اولویت قرار می دهد، احتمالاً برنده مسابقه خواهد بود.





منبع: https://aibusiness.com/companies/google-microsoft-openai-square-up-on-generative-ai

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *