کوتاهی کسب و کار در ارائه خدمات پایه فناوری اطلاعات: مطالعه


طبق یک مطالعه جدید، در حالی که پذیرش مولد هوش مصنوعی در شرکت افزایش می یابد، توانایی ارائه خدمات اساسی توسط بخش های فناوری اطلاعات رو به کاهش است.

کمتر از نیمی (47٪) از رهبران کسب و کار فناوری گفتند که سازمان فناوری اطلاعات آنها برای خدمات اساسی موثر است که از 69٪ در سال 2023 کاهش یافته است.

این یافته ها از نظرسنجی 2500 مدیر C-suite در 34 کشور توسط IBM و Oxford Economics بدست آمده است. این مطالعه شامل افسران ارشد فناوری، افسران ارشد اطلاعات و افسران ارشد داده بود.

یک مطالعه جداگانه IBM نشان داد که اکثریت (80٪) مدیران عامل گفتند که استفاده از فناوری های نسل بعدی مانند هوش مصنوعی مولد نیازمند شفافیت برای تقویت اعتماد است.

با این حال، تنها نیمی از رهبران کسب‌وکارهای فناوری گفته‌اند که قابلیت‌های کلیدی هوش مصنوعی را برای توضیح دادن ارائه می‌کنند. حتی تعداد کمی از آنها گفته اند که قابلیت هایی را برای حفظ حریم خصوصی، شفافیت یا انصاف ارائه می دهند

محمد علی، معاون ارشد مشاور IBM، گفت: «رهبران فناوری امروز با چندین تقاضای تجاری دست و پنجه نرم می‌کنند که با ظهور هوش مصنوعی مولد پیچیده‌تر شده است.

آن‌ها باید چالش‌های مدرن‌سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و مقیاس‌بندی هوش مصنوعی مولد را برای حمایت از مزیت رقابتی اصلی کسب‌وکار دنبال کنند. در این چشم‌انداز در حال تحول هوش مصنوعی، رابطه بین CxO‌های فناوری و همتایان مالی آنها هرگز مهم‌تر نبوده است و هزینه‌های فناوری را با نتایج کسب‌وکار همسو می‌کند تا ارزش واقعی سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی را به همراه داشته باشد.

مرتبط:گارتنر پیش بینی می کند 30 درصد از ابتکارات هوش مصنوعی مولد تا سال 2025 شکست خواهند خورد.

طبق این مطالعه، نگرانی‌های زیرساخت‌های فناوری در شش ماه گذشته به دلیل هوش مصنوعی مولد افزایش یافته است، زیرا رهبران کسب‌وکارهای فناوری به بهینه‌سازی زیرساخت‌های خود برای مقیاس‌بندی آن روی آورده‌اند.

بیش از یک سوم مدیران کسب‌وکار فناوری نگرانی‌های خود را در مورد مقررات و انطباق به‌عنوان مانعی در برابر هوش مصنوعی مولد افزایش داده‌اند، اما بیشتر آنها تغییرات نظارتی را یک فرصت می‌دانند. با این حال، تنها نیمی از مدیران عامل فرصت را در تغییر مقررات می بینند.

برای آینده، اکثر رهبران کسب و کار فناوری گفتند که رقابت پذیری آنها به توانایی آنها برای جذب، توسعه و حفظ استعدادهای برتر متکی خواهد بود، اگرچه اکثر آنها گفتند که در ایفای نقش های کلیدی فناوری با مشکل مواجه هستند.

بر اساس این مطالعه، اکثر رهبران فناوری کسب‌وکار برای مهارت‌های تخصصی گفتند که به عنوان منبع به شرکای تجاری روی می‌آورند.





منبع: https://aibusiness.com/ibm/business-fall-short-on-delivering-basic-it-services-study

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *