کلید جهانی سازی خدمات بهداشت ملی


دیجیتالی شدن در قلب “مکالمه ملی” دولت کارگری بریتانیا برای شکل دادن به خدمات بهداشت ملی (NHS) در 10 سال آینده قرار دارد. مرکز این تحول توسعه پرونده تک بیمار یا «گذرنامه بیمار» است. این سوابق دیجیتال قابل حمل تمام اطلاعات بیماران NHS را در یک مکان ذخیره می کند و به راحتی برای پزشکان عمومی، بیمارستان ها و خدمات اورژانس قابل دسترسی است. با این حال، نگرانی های فزاینده ای در مورد حفظ حریم خصوصی بیماران و خطر تبدیل شدن این پرونده ها به هدف حملات سایبری وجود دارد.

من معتقدم که پرونده تک بیمار می تواند قطعه ای مهم از پازل برای کمک به تبدیل NHS به یک رهبر جهانی در مراقبت های بهداشتی باشد. NHS گنجینه ای از داده ها را در اختیار دارد که به ما فرصتی منحصر به فرد می دهد تا از هوش مصنوعی به گونه ای استفاده کنیم که بسیاری از کشورهای دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.

در طول دهه گذشته، NHS داده هایی را در مورد فعالیت در بیمارستان ها و پزشکان عمومی در سراسر کشور ثبت کرده است. و مهمتر از همه، این سیستم در یک سیستم یکپارچه عمل می کند که توسط مجموعه ای واحد از ارزش ها اداره می شود. مراقبت های بهداشتی که در نقطه دسترسی رایگان است.

در حالی که امنیت چنین داده‌های حساسی یک نگرانی معتبر است، نمی‌توانیم اجازه دهیم مانع پیشرفت شود. فناوری در مقیاس بزرگ همیشه با خطرات ذاتی همراه است، اما با طراحی یک NHS متصل، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که تصمیم برای اشتراک‌گذاری داده‌ها در سطح فردی شهروندان گرفته می‌شود. ما قبلاً با رویکردهای مشابه شاهد موفقیت بوده ایم. در ژنومیک انگلستانداده‌های ژنتیکی حساس 100000 فرد مبتلا به بیماری‌های نادر به اشتراک گذاشته شد و بریتانیا را قادر می‌سازد نوآوری‌ها را رهبری کند و مراقبت‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری را به این گروه‌های بیمار ارائه دهد.

مرتبط:چرا شرکت های مخابراتی با خطرات امنیتی منحصر به فردی روبرو هستند؟

اما اگر قرار است NHS در این مسابقه دیجیتالی موفق شود، سرمایه گذاری قابل توجهی لازم است. ما باید هوش مصنوعی را نه تنها به عنوان ابزاری برای خودکارسازی وظایف اداری تکراری مانند مدیریت کلینیک، بلکه به عنوان یک متحد قدرتمند در کمک به کارکنان خط مقدم در ارائه مراقبت از بیمار نگاه کنیم.

بریتانیا در حال حاضر در تحقیقات هوش مصنوعی و سرمایه انسانی، در کنار چین و ایالات متحده پیشتاز است، اما این پیشروی به سرعت کاهش خواهد یافت، مگر اینکه از نوآوری‌های مناسب حمایت و مقیاس‌بندی کنیم. مانند بسیاری دیگر، من معتقدم که انقلاب هوش مصنوعی پیامدهایی فراتر از مراقبت های بهداشتی دارد. به وضوح بر کل جامعه تأثیر می گذارد. فناوری اکنون این پتانسیل را دارد که هم وظایف کم مهارت و هم استدلال پیچیده در سطح انسانی را خودکار کند. این می تواند نابرابری های موجود را گسترش دهد یا به عنوان فرصتی برای بازنگری در رابطه ما با فناوری و خود کار باشد. پس سوال اینجاست که کدام مسیر را انتخاب خواهیم کرد؟

همانطور که هوش مصنوعی در کسب و کار، کار و جامعه ما مرکزی تر می شود، ما باید راه های جدیدی را برای تامین مالی و توزیع مجدد جستجو کنیم. یکی از رویکردها می‌تواند مالیات بر شرکت‌هایی باشد که از هوش مصنوعی برای جایگزینی بخش‌های زیادی از نیروی کار خود استفاده می‌کنند و این سود را به سمت ارائه خدمات جهانی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و زیرساخت به جامعه به طور کلی هدایت می‌کند.

مرتبط:استفاده از هوش مصنوعی برای باز کردن قفل بهینه سازی خلاق

اما این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که محیط و اقتصاد ما مکانی جذاب برای رشد و نوآوری شرکت های مبتنی بر هوش مصنوعی باقی بماند. ما باید نوآوری را با مسئولیت اجتماعی متعادل کنیم تا اقتصاد هوش مصنوعی را تقویت کنیم که نه تنها شکوفا می شود، بلکه جامعه گسترده تر ما را نیز ارتقا می دهد.

دیپ مدیکال یک شرکت هوش مصنوعی بریتانیایی است که هدف آن گسترش ظرفیت مراقبت های بهداشتی با قدرت فناوری است. این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رفتار بیمار، مانند قرار ملاقات‌های از دست رفته یا لغو شده، با نابرابری سلامت مقابله می‌کند. ابزارهای آن سیستم های رزرو را بهینه می کنند تا اطمینان حاصل شود که بیماران می توانند به مراقبت های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

با این حال، سرمایه گذاری لازم است تا اطمینان حاصل شود که وقت پزشکان به درستی پرداخت می شود. حسن نیتی که NHS را در 14 سال گذشته سرپا نگه داشته است، در حال کاهش است و بدون پرداختن به این مسائل عمیق تر، نمی توان انتظار داشت که NHS متحول شود.

بیایید ارزش های اصلی NHS خود را به فناوری فردا ترجمه کنیم. آینده‌ای را تصور کنید که در آن NHS مالک هوش مصنوعی است که اسکن‌های بدن را در چند ثانیه می‌خواند یا در حین رشد سرطان را تشخیص می‌دهد. چه کسی بهتر از سازمان ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی رایگان به مدت 75 سال بر این فناوری نظارت می کند؟

با گنجاندن ارزش‌های اصلی NHS در فناوری آینده، می‌توانیم این اصول را در سطح جهانی گسترش دهیم. اما موفقیت ما به سرمایه گذاری، مشارکت اجتماعی و تعهد به اشتراک گذاری عادلانه مزایای هوش مصنوعی بستگی دارد.





منبع: https://aibusiness.com/data/patient-passports-the-key-to-globalising-the-national-health-service