کار برای ساده‌سازی پذیرش و اعتماد هوش مصنوعی


به عنوان رئیس هوش مصنوعی در پلتفرم مدیریت کار monday.com، یا فریدمن در خط مقدم یک حوزه همیشه در حال تحول ایستاده است. از آنجایی که هوش مصنوعی به تدریج محل کار را متحول می کند و به ابزارهای مدیریت پروژه تبدیل می شود، فریدمن گفت که هدایت نوآوری هوش مصنوعی اغلب می تواند مانند مسابقه ای برای ماندن در پیش رو احساس شود.

او به TechRepublic گفت: “این یک مسابقه است، اما یک مسابقه سرگرم کننده است.”

برای فریدمن و monday.comبا این حال، به کارگیری درست فناوری هوش مصنوعی مهم است. پلت فرم آنها توسط 225000 مشتری در 200 صنعت در سراسر جهان استفاده می شود، اغلب توسط تیم های غیر فنی که از monday.com برای انجام کارهای روزانه استفاده می کنند. همانطور که او توضیح داد، روش گسترش هوش مصنوعی بسیار مهم است.

عکس یا فریدمن.
یا فریدمن، مدیر محصول گروه، هوش مصنوعی و بازار، monday.com

فریدمن در حاشیه این دیدار گفت: «آنچه برای ما و شخص من مهم است، انجام آن به روش صحیح است. کنفرانس Elevete 2024 در سیدنی. “اما آنچه برای ما مهم است این است که در واقع شاهد استفاده از مردم باشیم [AI features] و موانع استفاده از آنها را از بین ببریم.»

ایجاد هوش مصنوعی کاربر پسند و ادغام یکپارچه در جریان کار

پس از راه‌اندازی دستیار هوش مصنوعی در روز دوشنبه، که بیشتر واکنشی سریع به انتشار ChatGPT بود، فریدمن گفت monday.com عمیق‌تر در مورد نحوه ادغام هوش مصنوعی فکر می‌کرد. این شرکت شروع به جستجوی بینش بیشتر مشتری در مورد ادراکات هوش مصنوعی و اینکه مشتریان برای چه کاری از آن استفاده می کنند، شد.

ببینید: بررسی 2024 ما از monday.com، از جمله قیمت، سهولت استفاده، مزایا و معایب

فریدمن توضیح داد: «ما واقعاً متوجه چالش فرزندخواندگی و ترسی که از جایگزین شدن وجود داشت و تردید در اعتماد به این موضوع را فهمیدیم. این منجر به رویکرد فعلی monday.com به هوش مصنوعی شد که در واقع همان دستور العمل را با محصولاتی که تا به امروز استفاده می‌کرده دنبال می‌کند.

وی افزود: ما رویکردی مشابه آنچه monday.com برای نرم افزار به طور کلی انجام داده است در پیش گرفتیم. رویکرد دوشنبه این است که نرم‌افزار را دموکراتیزه کنیم، با انواع مختلف افراد، با فن‌آوری و غیرمسلط تماس برقرار کنیم و به آن‌ها اجازه دهیم از ابزارها در کار برای انجام بهتر کارشان استفاده کنند.»

این رویکرد به شرکت اجازه داد تا از استراتژی قبلی خود برای ایجاد رابط‌های کم و بدون کد – که قبلاً برای اتوماسیون در monday.com استفاده می‌شد – پیروی کند که دوشنبه را وارد عصر جدید هوش مصنوعی می‌کند. فریدمن گفت، دوشنبه همچنین اکنون در مورد اقدامات “بدون سریع یا کم سرعت” صحبت می کند، که استفاده از هوش مصنوعی را برای کاربران غیر فنی آسان می کند.

جهت دیگر دور شدن از هوش مصنوعی بود که در یک رابط جداگانه مانند ربات چت استفاده می شد.

فریدمن گفت: «برای برخی موارد استفاده، کاملاً منطقی است، و من نیز از آن استفاده می‌کنم. اما ما واقعاً معتقدیم که مردم می خواهند کار کنند [with AI] در گردش کار آنها، جایی که کار است. اگر من کارم را در یک [monday.com] هیئت مدیره، من می خواهم در هیئت مدیره کار کنم. من نمی خواهم در یک رابط جداگانه کار کنم.

با اقدامات از پیش بسته بندی شده، هوش مصنوعی را آسان تر کنید

استراتژی monday.com اکنون در پلتفرم در حال شکل گیری است. یکی از بخش‌های این استراتژی، افزودن قابلیت‌های محصول به محصولات موجود است. به عنوان مثال، این شرکت قصد دارد یک تحلیلگر ریسک را به محصول مدیر پورتفولیو خود معرفی کند که از هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی ریسک‌ها در مجموعه پروژه‌ها استفاده می‌کند.

دیگری راه اصلی در حال گسترش هوش مصنوعی از طریق اتوماسیون ها یا وظایف از پیش بسته بندی شده با پشتیبانی از هوش مصنوعی است. این عناصر که به عنوان «بلوک‌های هوش مصنوعی» شناخته می‌شوند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه بلوک‌های رنگی روشن فعلی پلت‌فرم برای یکپارچه‌سازی و دید آسان در جریان‌های کاری هستند. فریدمن آنها را “اقدامات هوش مصنوعی با استفاده آسان که می توانند در گردش کار شما ادغام شوند” می نامد.

ببینید: 10 سیستم نرم افزار مدیریت پروژه برتر در سال 2024

در Elevete 2024 در سیدنی، فریدمن نشان داد که چگونه هوش مصنوعی دوشنبه می تواند به استخدام کنندگان کمک کند. او گفت که هوش مصنوعی می تواند برای استخراج اطلاعات خاص مانند آدرس ایمیل از یک سند رزومه استفاده شود. استخدام کنندگان همچنین می توانند از هوش مصنوعی برای ارائه خلاصه رزومه یا استخراج مجموعه مهارت های نامزد استفاده کنند.

کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از درخواست‌های زبان طبیعی، اقدامات سفارشی خود را ایجاد کنند. به عنوان مثال، فریدمن گفت که یک استخدام‌کننده می‌تواند اقدامی ایجاد کند که رزومه نامزدها را با شرح شغل مقایسه کند، و هر گونه تطابق یا شکاف احتمالی را برای مجموعه نامزدی که در حال بررسی هستند برجسته کند.

او به حضار گفت: «می‌توانید ببینید که ما در واقع به نوعی فرآیند بررسی نامزدهای شغلی را خودکار کردیم. هوش مصنوعی واقعاً به ما کمک کرد تا روند بررسی نامزدها را بسیار آسان‌تر کنیم و به داور و مدیر کمک کند واقعاً روی کار خود تمرکز کنند. و این کاری است که برای ما مهم است.»

ایجاد اعتماد کاربران در طول زمان در خروجی های هوش مصنوعی monday.com

در حالی که monday.com بر سادگی برای کاربران تاکید دارد، آنها را فقط به اتوماسیون های اولیه و از پیش بسته بندی شده محدود نمی کند. به عنوان مثال، فریدمن گفت که گردش‌های کاری پیچیده‌تر و قوی‌تر با استفاده از عوامل و شرایط مختلف به روشی مشابه با مرکز اتوماسیون آن امکان‌پذیر خواهد بود.

با این حال، همانطور که فریدمن اشاره کرد، ایجاد اعتماد در فناوری شاید مهم‌ترین عامل در پذیرش کاربر باشد. اگر کاربران به خروجی‌های واقعی اعتماد نداشته باشند – مانند دریافت بازتاب دقیق یک نامزد شغلی از طریق مهارت‌ها یا خلاصه‌های رزومه – با اطمینان در جریان کار روزانه خود از آنها استفاده نخواهند کرد.

ببینید: بررسی ما از CRM monday.com

فریدمن گفت monday.com در تلاش است تا با دادن کنترل و دید به کاربران بر این مشکل غلبه کند. از نظر دید، فریدمن گفت که کاربران می توانند آنچه را که توسط هوش مصنوعی در monday.com تولید می شود، ببینند. کنترل با اجازه دادن به کاربران برای تصحیح نتایج هوش مصنوعی به روشی غیر فنی حاصل می شود و به هوش مصنوعی در یادگیری در طول زمان کمک می کند.

فریدمن گفت: «هوش مصنوعی دائماً در حال یادگیری است. از تمام کارهای شما، از تابلوهای شما، از داده های شما یاد خواهد گرفت. ترکیبی از دید و کنترل – به نظر من، اینها کلیدهای مقابله با چالش اعتماد هستند.

هوش مصنوعی به جای اینکه تیم ها را جایگزین کند، سوپرشارژ می کند

فریدمن گفت، اگرچه سطحی از ترس و بی اعتمادی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، اما اینجا باقی مانده است. او معتقد است که به جای جایگزینی تعداد زیادی از افراد، احتمال افزایش ظرفیت آنها بیشتر است.

او گفت: «ما فکر می‌کنیم که تیم‌ها را شارژ می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند که جایگزین نشوند، بلکه ممکن است کارشان را تغییر دهند و روی کارهایی تمرکز کنند که هوش مصنوعی قادر به انجام آن نیست.»

فریدمن مدیر پروژه ای را مثال زد که در گذشته زمان زیادی را صرف تشویق اعضای تیم و جمع آوری به روز رسانی وضعیت پروژه ها می کرد.

او اذعان کرد: «این کار دستی زیادی است. ما معتقدیم که با هوش مصنوعی، این نوع چیزها اضافی خواهند بود و سپس مدیر پروژه قادر خواهد بود بر نحوه تنظیم پروژه تمرکز کند. آنها ابزارهایی برای پیش بینی آنچه در پیش است دریافت خواهند کرد.

فریدمن در پایان گفت: «این نوع چیزها ما را به پیشرفت‌های جدید در محصول نیز سوق خواهند داد. بنابراین برای هر یک از محصولاتمان، تصور خواهیم کرد که چگونه در حرکت رو به جلو کار می کند. و ما فقط از هوش مصنوعی برای سوپرشارژ کردن آن استفاده خواهیم کرد.»



منبع: https://www.techrepublic.com/article/monday-build-trust-ai/