دولت بایدن این هفته کمپین جدیدی را برای سرکوب مشاغلی که وقت مصرف کننده را تلف می کنند، راه اندازی کرد، از جمله قوانین مربوط به چت ربات های خدمات مشتری.
کمپین “زمان پول است” به اداره حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) دستور می دهد تا قوانینی را ایجاد کند که “سردردها و دردسرهای غیر ضروری را به روزهای زندگی مردم بیفزاید و کیفیت زندگی آنها را کاهش دهد.”
چت ربات های خدمات مشتری تمرکز اصلی کمپین است. به CFPB این اختیار داده می شود تا علیه مشاغلی که به طور غیرقانونی از چت بات ها استفاده می کنند، اقدام کند.
به عنوان مثال، دولت قصد دارد چت ربات هایی را که از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای فریب دادن مشتریان به این باور که آنها با یک فرد واقعی در ارتباط هستند، استفاده می کنند، سرکوب کند.
در بیانیه کاخ سفید آمده است که CFFB موارد “غیرقانونی” را شناسایی کرده و “چت ربات های بی اثر و اتلاف وقت که توسط بانک ها و سایر موسسات مالی به جای خدمات مشتری استفاده می شوند” را سرکوب خواهد کرد.
برگه اطلاعات کاخ سفید اذعان می کند که در حالی که چت بات ها می توانند برای پاسخ دادن به سوالات اساسی مفید باشند، اغلب توانایی محدودی برای حل مشکلات و اختلافات پیچیده تر دارند.
موضع دولت این است که فناوریهایی مانند چتباتها «باید برای ارتقای خدمات مشتری با زمانهای پاسخ سریع استفاده شود، نه اینکه برای شانه زدن از مسئولیتهای اساسی، مانند دریافت بازپرداخت استفاده شود.»
دولت بایدن پیشنهاد می کند که اگر مشتریان می خواهند با یک انسان صحبت کنند، باید بتوانند این کار را در زمان های مناسب و بدون انتظار طولانی انجام دهند.
فراتر از رباتهای چت، دولت همچنین در حال رسیدگی به مسائلی از قبیل لغو خدمات اشتراک سخت و اعمال قوانین جدید بازپرداخت خودکار برای خطوط هوایی برای بازپرداخت هزینههای مسافران برای پروازهای لغو شده است – یکی از موارد قابل توجه پس از اخیرا قطعی CrowdStrike.
از شهروندان دعوت شده است برای ارائه ایده ها در مورد اقدامات اضافی که دولت می تواند برای رسیدگی به این مسائل اتخاذ کند.
اتاق بازرگانی ایالات متحده، یک گروه حامی کسب و کار، ادعا کرد که بار نظارتی ناشی از این برنامه “برای مردم آمریکا زمان و هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.”
نیل بردلی، مدیر ارشد سیاست اتاق بازرگانی، گفت: «کسب و کارها با پاسخگویی به مشتریان و داشتن سابقه بسیار بهتری در زمینه خدمات به مشتریان، کاغذبازی ساده و زمان پاسخگویی سریع نسبت به دولت فدرال موفق می شوند. تحمیل مقررات سنگین که شیوههای تجاری و قیمتگذاری را مدیریت میکنند، رویکرد اشتباهی است که به ناچار هزینهها را برای مصرفکنندگان افزایش میدهد.»