
نظارت عملکرد کارکنان در رستوران ها یک کار چالش برانگیز و منابع است. چگونه مشاغل می توانند استانداردهای خدمات را حفظ کنند ، از تخلف جلوگیری کنند و نیاز به نظارت مداوم را کاهش دهند؟ Startup EasyVision راه حلی را ارائه می دهد که از طریق رایانه بینایی استفاده می شود ، به طور خودکار رویدادهای کلیدی را تشخیص می دهد و مدیران را در مورد مسائل احتمالی هشدار می دهد. در مصاحبه ای با بنیانگذار این پروژه ، Maksim Tsygankov ، ما در مورد چگونگی عملکرد این فناوری ، نحوه تفاوت آن با رقبا و چگونگی تنظیم هوش مصنوعی برای انقلابی در صنعت Horeca بحث کردیم.
چگونه ایده برای EasyVision به وجود آمد ، و هدف شما برای حل چه مشکلات بازار بود؟
بسیاری از مشاغل با چالش نظارت بر عملکرد کارمندان روبرو هستند. به عنوان مثال ، یک مدیر رستوران باید بداند که چند بار جداول تمیز می شوند ، آیا مقررات بهداشتی در آشپزخانه دنبال می شود و آیا کارمندان اقدام به سرقت کرده اند. این را می توان از طریق دوربین های امنیتی ردیابی کرد و هوش مصنوعی می تواند برای شناسایی چنین تخلفاتی به طور خودکار یکپارچه شود.
برای مدت طولانی ، اجرای دید رایانه یک کار پیچیده و گران بود – لازم است یک مجموعه داده ، آموزش مدل و استقرار آن را جمع کند. علاوه بر این ، هر رستوران برای سازگاری با زاویه های مختلف دوربین به یک سیستم آموزش داده شده نیاز داشت. این امر باعث شد این سرویس هم برای رستوران ها و هم برای شرکت های فناوری اطلاعات سودآور باشد.
با این حال ، سال گذشته ، مدل های بزرگ چند مدلی – مدل های زبان ویدئویی – ظاهر می شوند. این مدل ها می توانند به جای نیاز به صدها تصویر مانند گذشته ، اقدامات فقط از یک فریم واحد را تشخیص دهند. فهمیدم که سرانجام زمان درست است که دموکراتیک کردن دید رایانه برای مشاغل کوچک و متوسط-کسانی که به آن احتیاج دارند اما فاقد ابزار فناوری و مالی برای اجرای آن هستند.
ما شروع به ارتقاء خدمات خود در بخش Horeca کردیم زیرا این جایی است که اولین مشتری های خود را پیدا کردیم. با این حال ، دید رایانه همچنین می تواند در فروشگاه های خرده فروشی ، هتل ها و سایر صنایع مفید باشد.
چه فناوری هایی EasyVision را قدرت می بخشد و چگونه کار می کند؟
EasyVision بر روی فناوری دید رایانه ساخته شده است. سیستم ما از مدل های یادگیری صفر و چند عکس استفاده می کند و تشخیص دقیق را با حداقل داده های آموزشی امکان پذیر می کند. ما آنها را بر روی داده های خاص برای هر رستوران آموزش می دهیم و آبشار آشکارسازهای مختلف را پیاده سازی می کنیم.
به عنوان مثال ، اگر ما به مدل نیاز داریم تا تشخیص دهد که آیا یک کارمند در حال نوشیدن الکل در کار است ، ابتدا یک ردیاب حرکتی را پیکربندی می کنیم ، سپس یک ردیاب اکشن را در بالای آن و غیره لایه بندی می کنیم.
پس از آماده شدن این مدل ، ما آن را با دوربین های امنیتی موجود در رستوران ادغام می کنیم و فیدهای RTSP را به سیستم پردازش مبتنی بر ابر خود می دهیم. صبح روز بعد ، مدیران گزارشی را با تصاویر نقض شناسایی شده دریافت می کنند. اگر یک تصویر خاص نگرانی هایی را ایجاد کند ، می توانند پیوندی را برای تماشای کلیپ ویدیویی کوتاه دنبال کنند. براساس این تجزیه و تحلیل ، مدیر می تواند اقدامات مناسبی مانند برنامه ریزی آموزش های اضافی برای یک کارمند انجام دهد.
خط لوله فناوری بسته به نوع تشخیص مورد نیاز متفاوت است. به عنوان مثال:
- ما با یک ردیاب حرکت شروع می کنیم و سپس فیلم ها را فیلتر می کنیم تا وقایع خاص را شناسایی کنیم.
- در بعضی موارد ، ما ابتدا قبل از اجرای طبقه بندی کننده عمل ، یک ردیاب انسانی را اعمال می کنیم.
- برای کارهایی مانند بررسی زباله در راهروها ، ما به جای تمرکز روی افراد جداگانه ، کل تصویر را تجزیه و تحلیل می کنیم.
چگونه EasyVision با رقبا مانند Chooch ، Viso و Roboflow مقایسه می شود؟
مزیت اصلی ما سهولت اجرای است. بسیاری از خدمات رقیب به جای راه حل های آماده برای استفاده ، نیاز به سفارشی سازی و تخصص فنی دارند. در مقابل ، EasyVision محصولی پلاگین و بازی است که نیازی به تیم IT در خانه ندارد-ما مستقیماً با مدیران یا صاحبان رستوران کار می کنیم.
علاوه بر این ، ما به طور خاص در رستوران ها تخصص داریم. با آموزش مدل خود در مورد داده های چندین مؤسسه ، ما به طور مداوم آن را اصلاح می کنیم تا برای صنعت رستوران بسیار بهینه شود.
- راه حل ما سریعتر و مقرون به صرفه تر برای استقرار است.
- نیازی به سفارشی سازی گسترده یا تنظیم UI ندارد.
- ما داشبورد از پیش تنظیم شده را که به طور خاص برای مدیران رستوران طراحی شده است ، ارائه می دهیم.
- ما حتی می توانیم در مورد نحوه بهینه سازی فرآیندهای نظارت راهنمایی ارائه دهیم.
در نتیجه ، مدل ما داده های دقیق تر و قابل اطمینان تری نسبت به راه حل های رقابتی ارائه می دهد ، و آن را به یک انتخاب دقیق تر و کارآمدتر برای تجارت رستوران تبدیل می کند.
چگونه موارد استفاده اصلی را برای EasyVision تعریف کردید ، و چه بینش هایی محصول نهایی را شکل داده است؟
ما با تعامل مستقیم با مشتری های بالقوه ، بینش ها را جمع کردیم. تیم ما جلسات بی شماری را با صاحبان رستوران برگزار کرد و نقاط درد آنها را مشخص کرد و محصول را بر اساس بازخورد آنها پالایش کرد.
موارد اصلی استفاده در مورد پیشگیری از سرقت و نظارت بر مصرف الکل در محیط کار می چرخد. علاوه بر این ، ما بر اطمینان از پیروی از استانداردهای داخلی – از جمله پیروی از کد لباس ، پاکیزگی در محل کار و زمان بندی خدمات به مشتری متمرکز شدیم. در ابتدا ، ما با ده رستوران شروع کردیم ، یک MVP ساختیم و به طور مداوم آن را به عنوان داده های جدید تنظیم کردیم. این روند در حال انجام است و مدل ما هنوز در حال تحول است. در حال حاضر ، ما در حال ارزیابی عملکرد کارمندان شخصی هستیم ، بنابراین صاحبان رستوران ها می توانند بهتر درک کنند که چه کسی سزاوار افزایش ، ارتقاء یا آموزش های اضافی است.
آیا قصد دارید محصول را جهانی کنید تا بتوان در صنایع مختلف استفاده کرد؟
در حال حاضر ، رستوران ها نمایانگر یک بازار عظیم هستند و ما بیش از فرصت کافی در این بخش داریم. فقط در ایالات متحده ، حدود 3000 رستوران بزرگ وجود دارد که متناسب با مخاطب هدف ما هستند. ما ممکن است تصمیم بگیریم که فقط روی این طاقچه متمرکز شویم.
با این حال ، حتی در یک صنعت ، دستیابی به جهانی کامل یک چالش است. یکی از اهداف فعلی ما تهیه یک راه حل آماده برای استفاده است که نیازی به سفارشی سازی ندارد. پس از دستیابی به این امر ، می توانیم گسترش به صنایع دیگر را در نظر بگیریم. ما معتقدیم که ممکن است بتوانیم طی شش ماه آینده این کار را انجام دهیم.
گفته می شود ، محصول ما می تواند برای هر تجارت آفلاین با دوربین های امنیتی اعمال شود. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، این شامل فروشگاه های خرده فروشی ، هتل ها و امکانات مختلف تولیدی است. این مشاغل یک سیستم گزارش دهی مشابه را به اشتراک می گذارند که حوادث مهم را ردیابی می کند ، اما برخی از سطح سفارشی سازی هنوز لازم است. مشتری های مختلف نیازهای منحصر به فردی خواهند داشت – برخی ممکن است نیاز به تشخیص شیء خاص داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر به سیستم های موجود مانند پایانه های POS یا سیستم های ایمنی آتش سوزی نیاز به ادغام دارند. به طور طبیعی ، ما همچنین چندین برنامه قیمت گذاری را برای تأمین نیازهای مختلف تجاری ارائه خواهیم داد.
چگونه قصد دارید محصول را بیشتر توسعه دهید؟ چه ویژگی ها یا قابلیت های جدید EasyVision در سالهای آینده معرفی خواهد شد؟
تمرکز اصلی ما روی بهینه سازی کامل و اتوماسیون پس زمینه است تا از دقت و سرعت بیشتری در عملکرد سیستم ما اطمینان حاصل شود. علاوه بر این ، بر اساس بازخورد مشتری ، ما رابط کاربری را اصلاح خواهیم کرد – برخی از ویژگی ها ممکن است اضافه شود ، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای افزایش قابلیت استفاده حذف شوند.
ما همچنین در حال اجرای یک سیستم ورود به سیستم هستیم ، بنابراین مشتریان جدید می توانند به سرعت درک کنند که چگونه از محصول استفاده کنند بدون اینکه نیاز به کمک مستقیم ما در هنگام راه اندازی داشته باشیم. این به طور قابل توجهی روند پذیرش را ساده تر می کند.
یکی از جاه طلب ترین برنامه های ما توسعه سیستم مدیریت ویدیویی خودمان (VMS) به طور خاص برای رستوران ها است. این امر می تواند بایگانی ویدیو را در حالی که به ابزار قدرتمند هوش مصنوعی ما امکان می دهد همزمان تجزیه و تحلیل فیلم ها را در زمان واقعی انجام دهد. با معرفی این عملکرد ، ما همچنین می توانیم با یکپارچه سازان سیستم همکاری کنیم تا بتوانیم راه حل خود را گسترش داده و آن را در اکوسیستم های تجاری بزرگتر ادغام کنیم.