چگونه هوش مصنوعی عملیات کسب و کار را متحول کرد: 5 حوزه با ارزش بهبود – AI Time Journal


کل مفهوم هوش مصنوعی برای مشاغل به مدل ها، مزایا و مشکلات آنها بستگی دارد. در حالی که تغییر در هر فرآیند تجاری اجتناب ناپذیر است، نمی توانید از ظهور فناوری، به ویژه هوش مصنوعی غافل شوید.

نقش هوش مصنوعی در عملیات تجاری، اعم از بازاریابی یا پشتیبانی مشتری، برای ساده‌سازی عملیات با اتوماسیون، دگرگون‌کننده است.

  • یادگیری ماشینی متنی
  • پردازش زبان طبیعی (NLP)

این مدل‌های هوش مصنوعی انقلابی در عملیات تجاری به روش‌های جدید ایجاد می‌کنند. از ترجمه زبان گرفته تا پیچیدگی داده ها، مدل های هوش مصنوعی صاحبان مشاغل را با قابلیت های استثنایی تحت تاثیر قرار می دهند.

محیط کسب و کار در حال تغییر مملو از تهدیدات تحول آفرین است. بنابراین، اگر شما به عنوان یک توسعه دهنده یا مالک کسب و کار، ندانید کجا سرمایه گذاری کنید و چه چیزی را شروع کنید، ممکن است کسب و کار شما قدیمی شود.

در اینجا چه خواهید دانست؟

ما بر روی آخرین روندهای هوش مصنوعی تمرکز خواهیم کرد که به عملیات تجاری در چندین زمینه کمک می کند. در حالی که عملیات تجاری و اتوماسیون یک مزیت محسوب می شود، اکثر سازمان ها و تیم های داخلی آنها از استفاده صحیح بی اطلاع هستند. به همین دلیل است که یک مرحله آگاهی ممکن است به رشد کسب و کار شما با هوش مصنوعی کمک کند.

تاثیر هوش مصنوعی در حوزه های عملیاتی تجاری

فناوری هوش مصنوعی (AI) عصر جدیدی را برای عملیات تجاری آغاز کرده است و اساساً نحوه عملکرد شرکت ها، تعامل با مشتریان و تصمیم گیری های حیاتی را متحول کرده است. تأثیر هوش مصنوعی گسترده و متنوع است و پیشرفت های قابل توجهی را در جنبه های مختلف کسب و کار ارائه می دهد.

در اینجا، ما به حوزه‌های کلیدی می‌پردازیم که هوش مصنوعی باعث پیشرفت‌های ارزشمند و انقلابی در نحوه عملکرد کسب‌وکارها می‌شود. علیرغم برجستگی هوش مصنوعی، باید هوشمندانه عمل کنید، زیرا استفاده از آن مهم‌ترین مرحله است که اکثر ما آن را تصدیق نمی‌کنیم.

نقش هوش مصنوعی غیرقابل انکار است، اما اگر نتوانید با ابزارهای مناسب کار کنید و قدم های درست بردارید، تمام هدف استفاده از هوش مصنوعی بیهوده خواهد بود. بنابراین، مسئولیت شما فقط درک تصمیم ما در اینجا نیست، بلکه استفاده صحیح از این مراحل در عملیات مربوطه نیز خواهد بود.

خدمات مشتری و شخصی سازی

هوش مصنوعی انقلابی کرده است خدمات مشتری و شخصی‌سازی، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا تجربیات متناسب با نیازهای مشتری را ارائه دهند. از طریق ربات‌های چت مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیاران مجازی، شرکت‌ها می‌توانند خدمات مشتریان را به صورت 24 ساعته ارائه دهند، به سؤالات فوری پاسخ دهند و عوامل انسانی را برای مقابله با مسائل پیچیده‌تر آزاد کنند.

با رویکرد شخصی تر، نیازهای خاص کاربران و مخاطبان خود را نیز درک می کنید. نمی توان تنها به یک پارامتر پایبند بود و آن را در تمام فرآیندهای خدمات مشتری اعمال کرد. باید کانال های خدمات مشتری شما را ممیزی کنید و سپس می توانید بر اساس عدم ربط و تنوع در مورد چند پارامتر برجسته تصمیم بگیرید.

علاوه بر این، الگوریتم‌های هوش مصنوعی داده‌های مشتری را برای ایجاد پیام‌های بازاریابی شخصی و توصیه‌های محصول تجزیه و تحلیل می‌کنند و به طور قابل‌توجهی تعامل و رضایت مشتری را افزایش می‌دهند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی و تصمیم گیری

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده به سنگ بنای تصمیم‌گیری استراتژیک در کسب‌وکارها تبدیل شده است که با توانایی هوش مصنوعی در پردازش حجم وسیعی از داده‌ها و پیش‌بینی روندها و نتایج آتی تقویت می‌شود.

این قابلیت به شرکت ها اجازه می دهد تقاضا را پیش بینی کنند، سطح موجودی را بهینه کنند و تغییرات احتمالی بازار را شناسایی کنند. با استفاده از بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی، کسب و کارها می توانند تصمیمات آگاهانه ای بگیرند که باعث رشد و رقابت می شود.

اتوماسیون فرآیند

هوش مصنوعی در خط مقدم خودکارسازی کارهای روتین و وقت گیر، ساده کردن فرآیندهای تجاری و بهبود کارایی است. از وظایف اداری مانند زمان‌بندی جلسات و پردازش صورت‌حساب‌ها تا عملیات پیچیده‌تر، هوش مصنوعی به کسب‌وکارها امکان می‌دهد راحت‌تر عمل کنند.

با کاهش احتمال خطای انسانی در مدیریت زنجیره تامین، هوش مصنوعی فرصت بهتری را برای کارایی عملیاتی ادغام می کند. از سوی دیگر، تحقق اهداف زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) یک انگیزه قوی برای همه مشاغل است.

در این دنیای آسیب پذیر از نظر زیست محیطی، نقش فناوری FIDO در صرفه جویی در مصرف آب و کاهش کمبود آن با بهره برداری بهتر از مزایای عملیاتی برخوردار است.

این تغییر بهره‌وری را افزایش می‌دهد و به کارکنان اجازه می‌دهد تا روی کارهای استراتژیک و خلاقی که ارزش ایجاد می‌کنند تمرکز کنند.

بهره وری عملیاتی

بهره وری عملیاتی حوزه دیگری است که هوش مصنوعی در آن تأثیر قابل توجهی دارد. از طریق ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین و اینترنت اشیا (اینترنت اشیا)، کسب‌وکارها می‌توانند عملیات خود را برای حداکثر کارایی بهینه کنند.

سیستم‌های هوش مصنوعی عملکرد را در زمان واقعی نظارت و تجزیه و تحلیل می‌کنند، گلوگاه‌ها را شناسایی می‌کنند و بهبودهایی را پیشنهاد می‌کنند. این منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی، بهبود کیفیت و زمان‌های چرخش سریع‌تر می‌شود و در کل رقابت‌پذیری کسب‌وکارها را افزایش می‌دهد.

تشخیص تقلب و مدیریت ریسک

در عصر تهدیدات سایبری به سرعت در حال تحول، هوش مصنوعی نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی شرکت در برابر تقلب و کاهش ریسک ایفا می کند. دیگر خبری از امنیت فیزیکی جلوی در نیست. با این حال، جرایم سایبری همه عوامل خطر را در سطح خود در نظر گرفته است تا با داده ها و امنیت، تهدیدی جدی برای از دست دادن کسب و کار شما ایجاد کند.

این روزها داده ها آفلاین نیستند. در نتیجه، بیشتر داده‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند و ذخیره‌سازی ابری در برابر همه امکانات آنلاین آسیب‌پذیر است. بله، تکنولوژی روش ما را در کسب و کار متحول کرده است، اما همچنین تهدیدات امنیتی بزرگتری را برای عملیات های مختلف ایجاد کرده است.

با این حال، سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند الگوهای تراکنش‌ها و ناهنجاری‌هایی را که نشان‌دهنده فعالیت‌های متقلبانه هستند، تجزیه و تحلیل کنند. بنابراین، این در مورد کاهش تهدید از دست دادن مالی و اعتبار یک تجارت با هوش مصنوعی است.

علاوه بر این، هوش مصنوعی با ارزیابی ریسک‌های بالقوه در سرمایه‌گذاری و استراتژی‌های عملیاتی، شیوه‌های مدیریت ریسک را بهبود می‌بخشد و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتر، ابهامات را پشت سر بگذارند.

از هوش مصنوعی استفاده کنید و کسب و کار خود را متحول کنید

تاثیر هوش مصنوعی بر عملیات تجاری عمیق است!

در حین یافتن، بهبود پایدار را ارائه می دهد هوش مصنوعی آب به عنوان یک منبع بهتر برای مدیریت و استفاده. همچنین، این بخش مهمی از عملیات تجاری شما با تصمیم گیری و تضمین امنیت است.

تبدیل عملیات تجاری با انتخاب های موثر هوش مصنوعی می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. بنابراین، شما باید عاقلانه و هوشمندانه فکر کنید. روندها را دنبال کنید و با اقدامات امنیتی از مدیریت بهتر عملیات خود اطمینان حاصل کنید.

این فقط در مورد شما نیست، بلکه در مورد افرادی که مایل به کار در سازمان شما هستند و کسانی که از بیرون شما را زیر نظر دارند نیز مرتبط است. کارمندان و مشتریان شما برای موفقیت شما ضروری هستند و برای حفظ جو مثبت، باید سریع عمل کنید.

شرکت هایی که اکنون از فناوری های هوش مصنوعی استقبال می کنند، زمینه را برای آینده فراهم می کنند. آن مرحله کارآمد خواهد بود، زیرا عملیات آنها هوشمندتر، پاسخگوتر و ایمن تر خواهد بود، و تضمین می کند که در محیط تجاری که به سرعت در حال تغییر است، رقابتی باقی می مانند.



منبع: https://www.aitimejournal.com/how-ai-revolutionizing-business-operations-5-valuable-areas-of-improvement/50143/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *