در شرکتهای نرمافزاری بزرگ، شبکههای شریک باید طبقهبندی و طبقهبندی شوند، و بیشترین توجه و منابع به شرکای رده بالا اختصاص یابد، زیرا احتمالاً بیشترین درآمد و سایر مزایای تجاری را به همراه خواهند داشت. یک شریک سطح بالا به احتمال زیاد وقتی صحبت از راهاندازی و پشتیبانی اختصاصی برای بوت میشود، انتظار یک تماس شخصی را دارد، که بهترین شرایط را برای پیشرفت به آنها میدهد.
با این حال، این رویکرد جزئی جزئی واقعاً ممکن نیست زمانی که شما شروع به نگاه کردن بیشتر به لیست به سمت شرکای کوچکتر، معروف به “دم بلند” کنید. شرکای کوچکتر اغلب به حال خود رها میشوند و مجبور میشوند به تنهایی در پورتالهای سلفسرویس پیمایش کنند، که در صورت عدم مدیریت صحیح میتواند یک کار طاقت فرسا باشد و مشکلاتی را ایجاد کند.
این عدم تمرکز بر شرکای کوچکتر ناشی از نیت بد نیست. این فقط واقعیتی است که در آن می توان کارکنان را تعیین کرد. در واقع، بر اساس گزارش اخیر IBM، بیش از 70 درصد از کسب و کارها گزارش می دهند که کارکنان فناوری اطلاعات آنها نمی توانند میزان فروشندگانی را که شرکت آنها برای مدیریت و مدیریت نیاز دارد، پشتیبانی کند.
این چالش تنها توسط شرکت های بزرگ نرم افزاری سازمانی مواجه نیست. همچنین در دنیای متنباز رایج است، جایی که هزاران توسعهدهنده برای پشتیبانی به انجمنهای انجمن متکی هستند. متأسفانه، حتی اگر این همکاری می تواند مثبت باشد، اغلب منجر به زمان انتظار طولانی برای پاسخ می شود، به خصوص اگر به سؤالات روشنگر اضافی نیاز باشد. در واقع، بسیاری از سوالات در مجموع بی پاسخ مانده اند.
ورود موثر شریک کانال واقعاً می تواند به حفظ تعامل شریک شما در آینده کمک کند. بعلاوه، شروع کردن با پای اشتباه هرگز ایده خوبی نیست و ممکن است باعث شود بسیاری از روابط بالقوه عالی به حاشیه بروند.بنابراین برخی از بزرگترین چالشهایی که در هنگام ورود به شرکا با آن مواجه میشوند چیست و هوش مصنوعی چگونه میتواند راهحلی را با فعال کردن شریک ارائه دهد؟ بیایید شیرجه بزنیم
فعال کردن حضور در شریک
در ابتدا، ما باید به طور خلاصه توضیح دهیم که چه چیزی باعث توانمندسازی شریک موفق می شود. اساساً باید متضمن اطمینان از این باشد که شرکای شما ابزار و آموزش لازم را برای پیشبرد موفقیت در کنار هم دارند. آموزش میتواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما زمانی مؤثرتر است که شامل دانش محصول و تکنیکهای فروش برای آن محصول باشد، اما برای موارد استفاده مشتری و حوزه صنعت هر شریک شخصیسازی شده باشد. در کنار آموزش، کمک فنی برای پیاده سازی و پشتیبانی از محصولات مورد نیاز است. این امکان دسترسی به اسناد فنی، پورتال های پشتیبانی و کمک مستقیم از تیم فنی شرکت را فراهم می کند تا استقرار موفق محصول و رضایت مداوم مشتری تضمین شود.
علاوه بر آموزش و منابع، همچنین باید یک استراتژی ارتباطی واضح و ابزارهای ردیابی عملکرد نیز فعال باشد. در نهایت، شرکا باید در ایجاد سرنخ، بستن معاملات و کمپین های بازاریابی آنها کمک شوند، که همگی برای نفوذ بازار هر دو طرف ضروری است.
نظرسنجی CSO Insights نشان داد که تقریباً 63.5٪ از مشاغل درآمد سالانه کانال خود را به شرکای خود اختصاص می دهند. واضح است که برای دستیابی به اهداف تجاری به یک برنامه هکری اندیشیده شده نیاز دارید.
چالش های فرآیند ورود
بسیاری از کسبوکارها روشهای نصب بسیار ناکارآمدی دارند که میتواند تیمهای فناوری اطلاعات را تحتالشعاع قرار دهد. طبق یک نظرسنجی Ovum، 40٪ از مشاغل حداقل به یک ماه نیاز دارند تا شریک جدیدی را وارد کنند. این بیشتر به این دلیل است که تیمهای فناوری اطلاعات گاهی اوقات باید رویههای جدیدی را برای مدیریت دادههای شریک با استخراج یا اعتبارسنجی ایجاد کنند. این عملیات مملو از خطر است و نمونههای بیشماری از شرکا وجود دارد که قالب دادههای خود (قراردادهای شریک، اطلاعات تماس، حقوق، نقشها یا الزامات اتصال) را به یک پلتفرم متفاوت تغییر داده یا تغییر دادهاند که منجر به از دست رفتن دادههای بزرگ میشود.
شرکای دم دراز معمولاً آن را چالش برانگیز میدانند، زیرا به آنها یک سواری شخصی منحصر به فرد برای نیازشان پیشنهاد نمیشود. آنها همچنین ممکن است در درک تفاوت های ظریف نرم افزارهای مختلف با مشکل مواجه شوند، که اجرای موفقیت آمیز تغییرات را دشوارتر می کند. علاوه بر این، رویکرد سلفسرویس که در مقدمه به آن اشاره کردیم، میتواند واقعاً طاقتفرسا باشد و باعث شود شرکای یک پلتفرم را به کلی کنار بگذارند یا حتی آن را کنار بگذارند.
چگونه هوش مصنوعی با پلتفرمهای فعالسازی شریک جفت میشود
هوش مصنوعی، از طریق یک پلتفرم فعالسازی شریک خاص، با شخصیسازی تجربه ورود به شرکت برای شرکای طولانی، راهحلی برای این چالشها ارائه میدهد. امید این است که این سطح حمایتی را که از شرکای سطح بالا ارائه می شود تکرار کند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند دادههای کاربر را تجزیه و تحلیل کنند تا مواد آموزشی مرتبط متناسب با نیازها و اهداف هر شریک را توصیه کنند. علاوه بر این، عوامل هوش مصنوعی می توانند انواع کارها را در زمان واقعی انجام دهند، مانند پاسخ دادن به سؤالات، ارائه کمک فوری و حذف زمان انتظار طولانی مرتبط با بلیط های پشتیبانی سنتی.
مشاهدهپذیری جنبهای است که اغلب در فرآیند پذیرش شریک نادیده گرفته میشود، اما بسیار مهم است زیرا زمینه را برای بینشهای دادهای فراهم میکند که داستان مشارکت شما را آشکار میکند. به عنوان مثال، نظارت، گزارش و اعلانهای هشدار قابلیت دید را فراهم میکنند. علاوه بر این، این اطلاعات به سهامداران کلیدی شما می دهد تا اطمینان حاصل شود که برنامه ریزی کسب و کار از استاندارد بالایی برخوردار است. در نهایت، پورتال های سلف سرویس هوش مصنوعی نیازی به مبارزه ندارند و می توانند کارکنان شما را قادر سازند تا با استفاده از API، پایگاه های داده ابری، اپلیکیشن های وب و دیگر پلتفرم های آنلاین را در کسب و کار خود بگنجانند.
شرکتهای نرمافزاری که میتوانند فرآیند همکاری را خودکار کنند و در عین حال ارتباطات خوبی را در سرتاسر آن حفظ کنند، روابط موفق را برای سالهای آینده فراموش خواهند کرد. با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی فعالسازی شریک، در طول فرآیند ورود به سیستم، در زمان صرفهجویی میکنید و اهداف متقابلی را که با شریک تجاری خود تعیین کردهاید، بهبود میبخشید. این یک برد-برد برای شرکت و شرکا است، زیرا پذیرش و پشتیبانی مؤثر کلید مشارکت مؤثر است و مستقیماً به رشد درآمد برای هر دو تبدیل می شود. اتوماسیون هوش مصنوعی میتواند به شرکتهای نرمافزاری کمک کند تا هزاران شریک را بدون متحمل شدن هزینههای پشتیبانی اضافی یا مسائل مربوط به مقیاس انسانی افزایش دهند.
منبع: https://aibusiness.com/it/how-ai-supports-software-partner-onboarding