به گفته ارائه دهنده فناوری اتوماسیون هوشمند UiPath، ظهور هوش مصنوعی عاملی می تواند به استرالیا کمک کند تا ضمن غلبه بر اپیدمی فرسودگی شغلی در این کشور، مشکل رشد بهره وری پایین خود را برطرف کند.
رشد بهره وری استرالیا در طول دهه 2010 به طور متوسط تنها 1.2 درصد بوده است. با این حال، جیم چالمرز، خزانهدار فدرال استرالیا، خاطرنشان کرد که خزانهداری فدرال پیشبینی بلندمدت خود را برای بهرهوری از 1.5 درصد به 1.2 درصد کاهش داده است. او گفته است «مشکل ساختاری مهم تری در اقتصاد وجود ندارد.
فرسودگی شغلی ممکن است عاملی باشد که بر بهره وری محل کار تأثیر می گذارد. نظرسنجی از 1000 کارمند اداری تمام وقت توسط استخدام کننده رابرت هاف نشان داد که 80 درصد استرالیایی ها در سال 2024 سطحی از فرسودگی شغلی را تجربه می کردند. این یافته ها توسط شاخص روند کار 2022 مایکروسافت پشتیبانی می شود که نشان می دهد 62 درصد از کارگران استرالیایی سوختند، بالاتر از میانگین جهانی 48٪.
یلنا گالستیان، رئیس محلی راه حل ها و مشاوره مشتری UiPath، به TechRepublic گفت که استفاده از اهرم هوش مصنوعی و اتوماسیون می تواند به سازمان ها در دستیابی به دستاوردهای بهره وری کمک کند. همچنین می تواند با ایجاد تعادل بیشتر از طریق پشتیبانی فناوری برای کارهای دستی، به افراد کمک کند تا فرسودگی شغلی را کاهش دهند.
هوش مصنوعی عاملی قادر به تصمیم گیری و انجام اقدامات خواهد بود
هوش مصنوعی عاملی به عنوان گام بعدی در اتوماسیون در نظر گرفته می شود. IBM ترکیب می کند برنامه ریزی، حافظه، استفاده از ابزار و اقدامات مستقل برای انجام وظایف مختلف در محل کار آیبیام آیندهای را با ارتشهایی از عواملی متصور است که میتوانند با انسانها تعامل داشته باشند و اقدامات مستقل انجام دهند.
گالستیان گفت که هوش مصنوعی عاملی که یکی از آنها نام دارد 10 روند برتر گارتنر در این سال، اتوماسیون را قادر می سازد تا به وظایف تصمیم گیری گسترش یابد. عوامل هوش مصنوعی دیگر برای ترسیم مراحل حل مشکل به انسان متکی نخواهند بود. آنها می توانند به طور مستقل استدلال کنند و با ابزارهایی مانند سیستم های اتوماسیون روباتیک برای انجام اقدامات تعامل داشته باشند.
عوامل هوش مصنوعی آماده انجام مراحل شناختی بیشتری هستند
پیش از این، فناوریهای اتوماسیون فرآیند برای کاهش بار کارگرانی که وظایف مبتنی بر قوانین را انجام میدهند، مانند استخراج و ورود دادهها، مورد استفاده قرار میگرفت. گالستیان اشاره کرد که چگونه فرآیند حل اختلاف فاکتور اجازه می دهد تا برخی از وظایف توسط اتوماسیون انجام شود تا به موقع کاهش یابد.
هر چیزی که در مورد خواندن و پردازش فاکتور و وارد کردن آن به سیستم ها باشد، هر چیزی که در مورد پاسخ سریع یا وارد کردن نتیجه در سیستم های مالی نهایی باشد. گالستیان توضیح داد که همه این نوع چیزها مهارتهای اتوماسیون کلاسیک هستند.
با این حال، همانطور که این عوامل در سال های آینده پیشرفته تر می شوند، می توانند مراحل شناختی بیشتری را در یک فرآیند انجام دهند. آنها به طور مستقل قطعنامه های مناسب را تعیین می کنند، که انسان ها را فقط برای تشدید، شفاف سازی، یا زمانی که معیارهای خاصی نیاز به نظارت انسانی داشته باشد، درگیر خواهند کرد.
ببینید: چگونه هوش مصنوعی مولد به منبع اشتباهات پرهزینه برای خریداران فناوری سازمانی تبدیل می شود
گالستیان گفت: «مدت زمانی که یک نماینده انسانی باید برای حل اختلاف فاکتور صرف کند، به میزان قابل توجهی کمتر از زمان اتوماسیون سنتی خواهد بود.
“با نمایندگان، ما از آن منحنی قابلیت اطمینان برای نمایندگی صرف نظر می کنیم. ما به آنها این فرصت را می دهیم که مستقل عمل کنند و تصمیمات پویا بگیرند. عاملهای هوش مصنوعی برای سناریوهای غیر قطعی خوب هستند … جایی که ممکن است ورودی یکسانی را ارائه دهم، اما راههای متعددی وجود دارد که میتوان یک مشکل را حل کرد.
عوامل هوش مصنوعی در چندین صنعت استرالیا کاربرد خواهند داشت
گالستیان گفت که UiPath هیجانی در بازار استرالیا در مورد فناوریهای هوش مصنوعی عاملی میدید.
«مناطق بسیار زیادی وجود دارد [where it can be applied]گالستیان گفت.
این مانند آخرین مایل تحول هوش مصنوعی است. هر جا که پردازش بیشتر در مورد سادهسازی فرآیند بود، و فکر میکنم مداخله انسانی بسیار بیشتری لازم بود. اینها انواع فرآیندهایی هستند که اکنون برای اتوماسیون در دسترس هستند.”
چه صنایعی از هوش مصنوعی سود می برند؟
به گفته UiPath، چندین صنعت می توانند از فناوری های هوش مصنوعی عامل بهره مند شوند.
ساخت: گالستیان گفت که موارد استفاده از تولید در استرالیا “بسیار بزرگ” خواهد بود و مدیریت چالش برانگیز زنجیره تامین و وظایف برنامه ریزی لجستیک را آسان تر می کند.
خرده فروشی: هوش مصنوعی عاملی میتواند توانایی بخش خردهفروشی استرالیا را برای بازاریابی و فروش «یک قدم جلوتر» با سازماندهی ابتکارات بازاریابی و فروش بیش از حد شخصیسازی کند.
خدمات حرفه ای: عوامل انسانی و مجازی می توانند با هم کار کنند در خدمات حرفه ای، با عواملی که در انجام وظایفی مانند تجزیه و تحلیل گزارش های مالی کمک می کنند.
مراقبت های بهداشتی: Galstian موارد استفاده چندگانه را برای عوامل هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی استرالیا مشاهده می کند، مانند تجزیه و تحلیل نتایج سلامت یا کمک به مدیریت بیمار.
ببینید: آیا Edge Computing به وعده خود در بازار استرالیا عمل می کند
کارگران و سازمان ها از عوامل هوش مصنوعی سود می برند
UiPath نظرسنجی جهانی کارگران دانش اوایل سال جاری منتشر شدکه شامل پاسخ دهندگان دانش پژوه استرالیایی بود، دریافت که نیروی کار جهانی در حال تجربه فرسودگی شغلی است. تقریباً یک سوم (32٪) از کارمندان در سراسر جهان گفتند که “احساس فرسودگی شدید” یا “بسیار” دارند، در مقایسه با 29٪ در سال 2023.
گالستیان گفت: “گروه بسیار زیادی از سازمان های استرالیایی در این نظرسنجی شرکت کردند.” «آمار نشان داد فشار زیادی بر کارمندان و فرسودگی شغلی وجود دارد. یک پشتوانه بزرگ برای آن این بود که کارگران استرالیایی به دنبال این بودند که چگونه هوش مصنوعی و اتوماسیون به آنها کمک کند تا مقداری از این استرس را کاهش دهند.
بیش از نیمی (55٪) از پاسخ دهندگان جهانی به نظرسنجی UiPath نشان دادند که کاهش حجم کاری به شما کمک می کند، در حالی که بیش از یک سوم (37٪) زمان و پهنای باند بیشتری برای تکمیل وظایف خود می خواهند، به نظر می رسد درها برای عوامل هوش مصنوعی باز است. اگر کارها زندگی آنها را آسان تر می کند، در انجام وظایفشان حمایت کنید.
گالستیان توصیه میکند که سازمانهای استرالیایی که به دنبال افزایش بهرهوری هستند، روی مناطقی تمرکز کنند که قبلاً پتانسیل اتوماسیون را میبینند.
او گفت: «ما به دنبال حوزههایی از کسبوکار هستیم که در آنها ممکن است در مورد اینکه چالشها از نظر ناکارآمدی در کجا قرار دارند، احساس خوبی داشته باشید.
«ما به دنبال این هستیم که کجا میتوانیم کار بدون ارزش افزوده، فرصتهای خطا یا زمانهای چرخه را کاهش دهیم، و اگر در مورد نحوه انجام عملیات هوشمندانه عمل میکردیم، میتوانیم مقیاس و سرعت کاری را که در حال تلاش هستید افزایش دهیم. بدون افزایش هزینه ها انجام دهید.»
منبع: https://www.techrepublic.com/article/agentic-ai-australian-workplace-2025/