چگونه استخراج داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بینش مشتری را برای مشاغل کوچک افزایش می‌دهد – AI Time Journal


منبع عکس

کسب‌وکارهای کوچک هنگام جمع‌آوری بینش‌های مشتری با چالش‌های زیادی روبرو هستند. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، فرآیندهای دستی خسته کننده و مستعد خطا هستند. همچنین برای به دست آوردن بینش در مورد ترجیحات مشتری و پاسخگویی موثر، سن و سالی طول می کشد. این در نهایت بر رضایت مشتری، استراتژی های بازاریابی و سودآوری در کسب و کار شما تأثیر می گذارد.

با این حال، کسب و کار شما می‌تواند بر این مشکل غلبه کند اگر استخراج داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را انجام دهید. این بسیار سریع تر، دقیق تر و کارآمدتر از مغز انسان است.

تصور کنید روزانه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکار و بازخورد مشتریان را مرور می‌کنید تا احساسات مشتریان را نسبت به کسب‌وکارتان بسنجید. این باعث اتلاف وقت ارزشمندی می شود که ترجیح می دهید برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین فرصتی برای شما وجود دارد که اطلاعات مهم را از دست بدهید.

برای مثال، ممکن است لحنی را که مشتریان برای بیان احساس خود به کار می برند، درک نکنید. حال تصور کنید تمام اطلاعات فوق را در عرض چند دقیقه در اختیار شما قرار داده و برای اجرا آماده کرده اید. استخراج داده با استفاده از هوش مصنوعی اینگونه عمل می کند.

این ابزارها از فناوری‌های پیشرفته مانند یادگیری ماشین (ML) یا پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تفسیر و بازیابی بینش‌های ارزشمند استفاده می‌کنند. آنها برای ارائه اطلاعات دقیق در مدت زمان کوتاه طراحی شده اند. کدام کسب و کار این را نمی خواهد؟

استفاده از استخراج داده های مبتنی بر هوش مصنوعی در کسب و کار کوچک شما مزایای متعددی دارد. مزایای اصلی عبارتند از:

1. پردازش کارآمد داده ها

امروزه کارایی یکی از مشکلات اصلی پیش روی کسب و کارهای کوچک است. بدیهی است که این چیزی نیست که شما فقط بتوانید حدس بزنید. ببینید، ناکارآمدی بر رضایت مشتری، سلامت مالی و رشد پایدار کسب و کار شما تأثیر می گذارد.

بنابراین، اگر می‌خواهید کسب‌وکارهای کوچکتان موفق شوند، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از کارایی در تمام زوایای کسب‌وکار اطمینان حاصل کنید. این شامل پردازش داده‌ها می‌شود، که مایه حیات هر کسب‌وکاری است که می‌خواهد در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال رقابتی فعلی موفق شود.

هوش مصنوعی می تواند این کار را از طرف شما انجام دهد. اطلاعات زیادی را از منابع متعددی مانند رسانه های اجتماعی و بازخورد مشتری به سرعت و دقیق مدیریت می کند.

2. درک بهتر مشتری

بازخورد مشتری می تواند به شما در شناسایی نیازها، انتظارات و شکایات مشتریان کمک کند. سپس می توانید از این اطلاعات برای توسعه محصولات و استراتژی های بازاریابی بهتر، افزایش رضایت و وفاداری مشتری استفاده کنید.

هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده های بدون ساختار و ساختار یافته در مقایسه با انسان ها برتر است. بازخورد مشتری یا پست های رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می کند و آن را به بینش های عملی تبدیل می کند. سپس می توانید از اطلاعات برای شناسایی ترجیحات، رفتار و نقاط دردناک مشتری استفاده کنید.

3. کارایی هزینه

هزینه ها یک مسئله بزرگ برای مشاغل کوچک است. بسیاری از ادغام ابزارهای هوش مصنوعی اجتناب می کنند زیرا معتقدند گران هستند. اما برعکس، ابزارهای استخراج داده های هوش مصنوعی به طور فزاینده ای مقرون به صرفه و کاربرپسند هستند. شما در هزینه های نیروی کار صرفه جویی خواهید کرد و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری می کنید، و ابزارها با رشد کسب و کار شما مقیاس پذیر خواهند بود.

4. مزیت رقابتی

کسب و کارهایی که از بینش مشتری استفاده می کنند، موقعیت بهتری برای انطباق و نوآوری دارند. ابزارهای استخراج داده‌های هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند روندهای نوظهور را شناسایی کنید، نیازهای مشتری را پیش‌بینی کنید و سریع‌تر از رقبا پاسخ دهید.

5. مقیاس پذیری

همانطور که تجارت شما گسترش می یابد، داده های بیشتری برای مدیریت خواهید داشت. اگر کسب‌وکار شما به استخراج دستی داده‌ها متکی است، این به معنای هزینه‌های نیروی کار بالاتر و زمان استخراج طولانی‌تر است.

برعکس، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند بدون دردسر مقیاس شوند تا مجموعه داده‌های بزرگ‌تری را در خود جای دهند. این بدان معناست که کسب و کار شما بدون نیاز به منابع اضافی به کسب بینش ادامه خواهد داد.

6. دقت و قابلیت اطمینان

تکنیک های استخراج دستی مستعد اشتباه هستند. این امر به ویژه هنگام مدیریت حجم زیادی از داده ها اتفاق می افتد. متأسفانه، حتی اشتباهات جزئی می تواند منجر به عواقب قابل توجهی در تصمیم گیری شود. با این حال، اطلاعات استخراج شده توسط هوش مصنوعی دقیق تر و به روزتر از ذهن انسان است.

چگونه هوش مصنوعی بینش های عملی مشتری را آشکار می کند

1. تقسیم بندی

تقسیم بندی مشتریان به شما امکان می دهد نیازهای گروه های مختلف مشتریان را درک کنید. در نتیجه، می توانید کمپین ها و محصولات بازاریابی را متناسب با هر بخش تنظیم کنید. تقسیم‌بندی هوش مصنوعی دقیق‌تر است و می‌تواند الگوهایی را آشکار کند که واضح نیستند. به عنوان مثال، HubSpot می تواند مشتریان را بر اساس سابقه خرید و تعاملات وب سایت تقسیم بندی کند.

2. تجزیه و تحلیل پیش بینی

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده به مدیریت ریسک و پیش بینی کمک می کند. هوش مصنوعی داده های تاریخی را تجزیه و تحلیل می کند و رفتار مشتریان آینده را پیش بینی می کند. این داده ها می تواند به کسب و کار در پیش بینی تقاضا برای محصولات خاص، شناسایی روندهای فصلی و برنامه ریزی منابع بر اساس آن کمک کند. این باعث افزایش رضایت مشتری و افزایش فروش می شود.

3. تجزیه و تحلیل احساسات

نظرات و بازخورد مشتریان به کسب و کارها اجازه می دهد تا درک کنند که مشتریان در مورد محصولاتشان چه احساسی دارند. این اطلاعات برای توسعه محصول و تجربه کلی مشتری حیاتی است. تجزیه و تحلیل بازخورد در کانال های مختلف به صورت دستی می تواند بسیار زیاد باشد و منجر به پاسخ های دیرهنگام شود. این می تواند باعث شود مشتریان احساس کنند که شما به آنها گوش نمی دهید و بازخورد آنها ارزشمند نیست. هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل بلادرنگ را ارائه می دهد و شما را قادر می سازد تا به صورت فعالانه به مسائل بپردازید.

4. الگوهای رفتاری

هوش مصنوعی می تواند به شما در درک نحوه تعامل مشتریان با کسب و کار شما با تجزیه و تحلیل رفتار آنها کمک کند. به عنوان مثال، می‌توانید بدانید که مشتریان ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین، در فروشگاه یا از طریق برنامه تلفن همراه خرید کنند. این اطلاعات می تواند شما را برای تخصیص منابع برای ارتقای محبوب ترین کانال ها راهنمایی کند.

علاوه بر این، می تواند نحوه حرکت مشتریان در وب سایت یا برنامه را ردیابی کند. می‌تواند صفحاتی که اغلب بازدید می‌شوند، چرخ دستی‌های رها شده یا زمان صرف شده برای محصولات خاص را شناسایی کند. می‌توانید طرح‌بندی‌های وب‌سایت را بهینه کنید، فرآیندهای پرداخت را ساده کنید، یا محصولات را به‌طور مؤثرتری از اطلاعات توصیه کنید.

جمع بندی

هر کسب‌وکاری، بزرگ یا کوچک، که می‌خواهد در فضای رقابتی کسب‌وکار برجسته شود، باید از استخراج داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند. این ابزارها شما را قادر می سازند تا بینشی در مورد رفتار و نیازهای مشتری به دست آورید تا بتوانید محصول یا خدمات و استراتژی های بازاریابی را بهبود ببخشید. در نتیجه، رضایت مشتری و سودآوری را افزایش می دهید.




منبع: https://www.aitimejournal.com/how-ai-powered-data-extraction-enhances-customer-insights-for-small-businesses/50709/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *