پارادوکس جنسیتی آموزش مهارت های هوش مصنوعی


همانطور که هوش مصنوعی (AI) صنایع و انتظارات بازار کار را تغییر می‌دهد، تقاضای کارفرمایان برای مهارت‌های هوش مصنوعی به گونه‌ای افزایش یافته است که قول می‌دهد کسانی را که این مهارت‌ها را ندارند به شدت جریمه کند. داده های اخیر نشان می دهد که 71% استخدام مدیران در حال حاضر نامزدهای دارای مهارت های هوش مصنوعی را بر کسانی که فاقد آن هستند ترجیح می دهد، حتی اگر دومی تجربه سنتی تری داشته باشد. به طور فزاینده ای از نیاز به سواد هوش مصنوعی گریزی نیست.

با وجود این تقاضای فزاینده، نابرابری ها در حال مشاهده شدن هستند. زنان در هوش مصنوعی به همان میزان مردان مهارت ندارند، حتی اگر چنین باشند به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار گرفته است توسط تکنولوژی تحقیق کنید از موسسه جهانی مک کینزی دریافته است که بخش عمده ای از از دست دادن شغل ناشی از هوش مصنوعی زنان بدون مدرک دانشگاهی را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا این زنان به طور نامتناسبی در مشاغل سطح ابتدایی که احتمالاً بیشتر تحت تأثیر اتوماسیون قرار می گیرند، پر می شوند.

بنابراین یک بعد جنسیتی فوری برای عجله به سوی سواد جهانی هوش مصنوعی وجود دارد. شکاف های جنسیتی موجود در مهارت های هوش مصنوعی، اگر نادیده گرفته شود و اصلاح نشود، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی خواهد داشت. حضور ناکافی زنان در هوش مصنوعی نه تنها نابرابری های موجود در بخش فناوری را تداوم می بخشد، بلکه باعث ایجاد انحراف در توسعه و کاربرد هوش مصنوعی به شیوه هایی می شود که دیدگاه های مختلف را در نظر نمی گیرند. پرداختن به این شکاف مهارتی فقط در مورد انصاف نیست. برای اطمینان از تکامل مسئولانه و فراگیر هوش مصنوعی بسیار مهم است.

مرتبط:بازاندیشی در امور مالی با رویکرد اول هوش مصنوعی

شکاف مهارت‌های هوش مصنوعی برای برابری جنسیتی مهم است

سال گذشته دیده است یک عجله جهانی سریع به سمت سواد هوش مصنوعی، با فراگیران بریتانیایی در پلتفرم Coursera که 961٪ افزایش سالانه در ثبت نام در دوره های مولد هوش مصنوعی را ثبت کرده اند. با این حال، شکاف مهارت های هوش مصنوعی قابل توجه است و مردان هزاره در یادگیری هوش مصنوعی پیشرو هستند. روند ثبت نام فعلی Coursera نشان می دهد که 72٪ از شرکت کنندگان در دوره های هوش مصنوعی در سراسر جهان و در بریتانیا مرد هستند. این عدم تعادل به ویژه در میان افراد 28 تا 43 ساله مشهود است، جمعیتی که به طور فزاینده ای نیروی کار فردا را شکل خواهد داد. اگر زنان مهارت‌های مناسبی نداشته باشند، احتمالاً به دست آوردن تعداد روزافزون نقش‌ها در زمینه‌هایی که موجب تغییر و نوآوری می‌شوند، دشوارتر خواهد بود.

به عنوان مثال، یک 2024 یونسکو مطالعه نشان می‌دهد که مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) اغلب سوگیری‌های جنسیتی را منعکس و تداوم می‌دهند و زنان را در نقش‌های خانگی بسیار بیشتر از مردان توصیف می‌کنند (تا چهار برابر بیشتر) و آنها را با کلماتی مانند «خانه»، «خانواده» و بچه‌ها، در حالی که نام‌های مردانه با عباراتی مانند «تجارت»، «مجری» و «حرفه‌ای» مرتبط است. بدون حضور یکسان در هوش مصنوعی و ML، این سوگیری ها ادامه خواهند داشت و منجر به راه حل های فنی می شود که نه تنها چالش های جنسیتی را نادیده می گیرد، بلکه به طور بالقوه آنها را بدتر می کند. در اینجا سه ​​راه وجود دارد که از طریق آنها می توانیم اطمینان حاصل کنیم که انقلاب هوش مصنوعی یک انقلاب عادلانه است:

مرتبط:چگونه Embracing Data Fabric می تواند ارزش ابتکار هوش مصنوعی را افزایش دهد

تعادل مجدد صنعت از طریق همکاری

پر کردن شکاف جنسیتی هوش مصنوعی نیازمند یک رویکرد مشترک است. هر دو بخش دولتی و خصوصی نقش‌های حیاتی در پیکربندی مجدد توسعه مهارت‌های هوش مصنوعی به روش‌هایی دارند که شامل بودن جنسیت بیشتر را تقویت می‌کنند.

در انگلستان، طرح هایی مانند صندوق ارتقاء هوش مصنوعی یک شروع امیدوارکننده در سمت دولت است. این ابتکار از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​با تأمین مالی آموزش مهارت‌های هوش مصنوعی برای کارمندانشان حمایت می‌کند. در حالی که این ممکن است تا حدودی به کسب و کارها کمک کند تا به منابع مالی برای ارتقای محرک های مهارتی دسترسی پیدا کنند، مسئولیت دسترسی برابر به فرصت های ارتقای مهارت هوش مصنوعی بر عهده کسب و کارها است. شرکت ها باید برنامه های آموزشی خود را به طور انتقادی ارزیابی کنند تا اطمینان حاصل کنند که برای زنان قابل دسترسی است و متناسب با نیازهای خاص آنها است، از جمله ارائه گزینه های یادگیری انعطاف پذیر که مراحل و مسئولیت های مختلف زندگی را در بر می گیرد.

ایجاد فرهنگ باز برای زنان در هوش مصنوعی

فراتر از تغییرات ساختاری، پرورش یک فرهنگ باز و حمایتی در زمینه هوش مصنوعی بسیار مهم است. تشویق زنان برای پیگیری و پیشرفت در هوش مصنوعی به چیزی بیش از دسترسی به آموزش نیاز دارد. این امر مستلزم یک تغییر فرهنگی است که به تنوع در همه سطوح ارزش می دهد و ترویج می کند. سازمان‌ها باید فعالانه برای ایجاد محیط‌هایی تلاش کنند که در آن زنان احساس خوش‌آمدگویی و ارزشمندی کنند، و مشارکت‌های آن‌ها به رسمیت شناخته شود و به آنها پاداش داده شود.

ایجاد فرصت های یادگیری متناسب با زنان

تحقیقات Coursera در مورد بهترین شیوه‌ها به سمت بخش آموزشی عادلانه‌تر نشان می‌دهد که روش‌های مبتنی بر شواهد وجود دارد که از طریق آن می‌توان یادگیری را برای یادگیرندگان زن تنظیم کرد. دسترسی به فرصت‌های یادگیری انعطاف‌پذیر و در دسترس برای اطمینان از اینکه زنان می‌توانند در مورد تعهدات حرفه‌ای و شخصی بی‌شمار خود به ارتقای مهارت ادامه دهند، ضروری است.

ما شاهد کمک یادگیری آنلاین برای ارائه این نوع راه حل هستیم. گزارش اخیر گردآوری‌شده توسط مجمع جهانی اقتصاد، که کورسرا داده‌ها را در آن ارائه کرده است، نشان می‌دهد که 60 درصد از مراقبان زن در صورتی که یادگیری آنلاین یک گزینه نباشد، مطالعه را به تعویق می‌اندازند یا اصلاً مطالعه نمی‌کنند، که نشان می‌دهد فرصت‌های یادگیری از راه دور به ویژه برای این گروه از یادگیرندگان زن ارزشمند است. . با سرمایه‌گذاری در مسیرهای یادگیری متناسب با نیازها و ترجیحات زنان، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که انقلاب هوش مصنوعی انقلابی عادلانه، توانمند و تحول‌آفرین مثبت است.





منبع: https://aibusiness.com/responsible-ai/the-ai-skills-training-gender-paradox