ولوو اعلام کرده است که قرارداد خود را برای استفاده تمدید می کند Nvidia تراشه در خودروهای خود در سال های آینده.
این خبر در زمان معرفی شاسی بلند الکتریکی جدید EX90 اعلام شد که به عنوان اولین خودروی نرم افزاری تعریف شده این خودروساز سوئدی مورد استقبال قرار گرفت.
EX90 در اطراف ساخته شده است Nvidia Orin system-on-a-chip (SoC)، قادر به انجام بیش از 250 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS).
با اجرای سیستم عامل Nvidia Drive Orin، معماری محاسباتی اصلی، همه عملکردهای EX90 را تنظیم میکند، از تقویت قابلیتهای یادگیری عمیق که زیربنای ویژگیهای ایمنی فعال مبتنی بر هوش مصنوعی و کمک رانندگی آن است تا پشتیبانی از توسعه قابلیتهای رانندگی خودکار.
در نهایت، هدف EX90 ارائه اتوماسیون سطح 3 بدون هندزفری از طریق بهروزرسانی نرمافزار هوایی در آینده است.
در حالی که آن را در یک سطح با برخی قرار می دهد رقبای برترطبق گفته ولوو، این شاسی بلند صرفاً نقطه شروعی برای نشان دادن آنچه ممکن است از نظر ارائه خودروهای تعریف شده توسط نرم افزار آن است.
و برای نشان دادن این نکته، نشان داد که مدلهای آینده در دهه آینده بر روی آن ساخته خواهند شد Nvidia Drive Thor SoCکه قادر به 1000 TOPS است – چهار برابر Orin – در حالی که بازده انرژی هفت برابر بیشتر را ارائه می دهد.
این منجر به طیف گستردهتری از فناوری در خودروهای نسل بعدی ولوو میشود، از جمله ویژگیهای پیشرفتهتر ایمنی و کمک غواصی، رانندگی خودکار پیشرفتهتر و تجربیات مولد مبتنی بر هوش مصنوعی در خودرو.
این اعلامیه توسط جیم روون، مدیرعامل Volvo Cars مورد استقبال قرار گرفت و گفت: «با Nvidia Drive Thor در خودروهای آینده ما، نرمافزار توسعهیافته داخلی ما در خط تولید ما مقیاسپذیرتر میشود و به ما کمک میکند تا به بهبود ایمنی ادامه دهیم. در خودروهای ما، بهترین تجربیات مشتری را در کلاس خود ارائه دهیم، هزینههایمان را کاهش دهیم و حاشیه سود خود را افزایش دهیم.»
در همان زمان، همچنین تایید شد که ولوو و زیرمجموعه نرم افزاری آن Zenseact قرار است یکی از بزرگترین مراکز داده را در کشورهای شمال اروپا برای تقویت استفاده از هوش مصنوعی در توسعه نرم افزار ایمنی خودرو راه اندازی کنند.
به عنوان بخشی از این، Zenseact آخرین فناوری Nvidia DGX – یک زیرساخت ابر محاسباتی هوش مصنوعی بهینهسازی شده برای بارهای کاری بزرگ را به دست خواهد آورد. سیستمهای DGX افزایش قدرت محاسباتی لازم برای آموزش کارآمدتر مدلهای هوش مصنوعی Zenseact را فراهم میکنند.
Hampus Lewis-Lück، مدیر ارشد مالی و دیجیتال Zenseact، توضیح داد: «سیستمهای Nvidia DGX آموزش هوش مصنوعی ما را افزایش میدهند و در نتیجه، ما میتوانیم سریعتر نوآوری کنیم.
«با استفاده از فناوری انویدیا و راهاندازی مرکز داده خود، مسیری سریع برای توسعه هوش مصنوعی با کارایی بالا به دست میآوریم که در نهایت به ایمنتر کردن محصولمان کمک میکند. این پایان بازی است.»
با این حال، در حالی که ولوو در حال به دست آوردن شتاب واقعی در توسعه پیشنهادات خودروهای تعریفشده توسط نرمافزار خود است، برنامههای خود را برای تولید خودروهای الکتریکی منحصراً تا سال 2030 کاهش میدهد.
پرتاب EX90 همچنین برای آشکار کردن تغییر موقعیت خود استفاده شد که دلیل آن “تغییر شرایط بازار و تقاضای مشتریان” بود.
در بیانیهای آمده است: «ماشینهای ولوو قصد دارد 90 تا 100 درصد از حجم فروش جهانی خود را تا سال 2030 متشکل از خودروهای برقی، یعنی ترکیبی از مدلهای تمام الکتریکی و هیبریدی پلاگین باشد.»
مابقی عرضه آن توسط خودروهای موتور احتراقی با هیبریداسیون ملایم تشکیل خواهد شد.
این داستان اولین بار در نشریه خواهر هوش مصنوعی ظاهر شد دنیای اینترنت اشیا امروز.
منبع: https://aibusiness.com/verticals/volvo-to-use-nvidia-chips-in-future-vehicles