شرکت خدمات حرفه ای EY اخیرا آخرین نسخه Outlook Pulse Survey مدیرعامل خود را منتشر کرده است.
بر اساس نظرسنجی سه ماهه شرکت از 1200 مدیر اجرایی جهانی و 300 سرمایه گذار نهادی که در ماه آگوست انجام شد، انتظارات مدیران شرکت ها از انگیزه ها و استراتژی های رشد آینده را گزارش می دهد.
این گزارش نشان داد که در برابر چشم انداز تجاری که به سرعت در حال تحول است، مدیران عامل فناوری مخرب – از جمله هوش مصنوعی – تغییر رفتارهای مشتری و عدم اطمینان کلان اقتصادی را به عنوان نیروهای اصلی مخرب در نظر می گیرند.
در این پرسش و پاسخ، نایب رئیس جهانی استراتژی و معاملات EY، آندریا گورزونی، نتایج و معنای آنها را برای نحوه مشاهده فناوری های نوظهور مورد بحث قرار می دهد.
AI Business: هدف نظرسنجی Outlook Pulse مدیرعامل EY چیست؟
آندره آ گورزونی: را نظرسنجی Outlook Pulse مدیرعامل EY روندها و پیشرفتهای اصلی را که برای رهبران کسبوکار مهم است و بر شرکتهای پیشرو جهان تأثیر میگذارد، اندازهگیری میکند. این نظرسنجی 1200 مدیر اجرایی از شرکتهای بزرگ را در سراسر جهان اندازهگیری میکند تا تصویری جهانی از انتظارات نسبت به رشد و ارزش بلندمدت در رابطه با چشمانداز خارجی تجارت جهانی و بازارهای سرمایه ارائه کند. بخشی از آن است EY CEO سری Imperative، مجموعه ای گسترده تر که دستور کار گسترده تر مدیر عامل را پوشش می دهد.
در آخرین نظرسنجی Outlook CEO، EY شاخص اعتماد مدیر عامل را با کمی کردن احساسات مدیر عامل در ابعاد مختلف اقتصادی و تجاری معرفی کرد. این نظرسنجی یک یافته واضح را نشان داد – اعتماد به نفس مدیر عامل تأثیر روشنی بر فعالیت و ارتباط قوی با آن دارد. مدیران با اعتماد به نفس آماده تصمیم گیری جسورانه هستند و بسیار مایل به فعال بودن نسبت به کسانی هستند که این کار را نمی کنند.
فناوری های نوظهور چه نقشی در چشم انداز پیچیده ایفا می کنند که مدیران عامل برای تصمیم گیری مبتنی بر ریسک در مورد آن نیاز دارند؟
فناوریهای نوظهور یکی از چندین نیروی مخربی هستند که بر محیط خارجی مدیران عامل تأثیر میگذارند. این نیروها پیچیده و به شدت در هم تنیده هستند. آنها همچنین در حال شکل دادن یک “عادی جدید” برای مدیران عامل هستند – دوره ای از اختلالات مداوم، نوسانات و تغییرات. به این ترتیب، مدیران عامل شروع به تغییر ذهنیت به سمت ریسک کرده و آنچه را که به طور سنتی به عنوان “چالش ها” تلقی می شود، به فرصت هایی برای رشد و توسعه تبدیل می کنند.
مدیران عامل تا کنون برای همگام شدن با محیط پرشتاب تلاش کرده اند – کمتر از چهار نفر از هر 10 نفر (38 درصد) مورد بررسی خود را جلوتر از منحنی می دانند. با این حال، در حال حاضر گروهی رو به رشد از مدیران عامل و رهبران تجاری مطمئن وجود دارد که این محیط فوقالعاده پیچیده را فرصتی برای تبدیل اختلال به مزیت، یک قدم جلوتر از بازی، رشد سریعتر از رقبا و یافتن راههای هوشمندانهتر میدانند. کار – با فناوری های نوظهور که در اینجا نقش اصلی را ایفا می کنند.
برای مثال، فناوریهای نوظهور ممکن است به مدیر عامل کمک کنند تا شکل عملیات شرکت یا تجربه مشتری خود را تغییر دهد، به نیازهای مشتری واکنش نشان دهد، یا از آنها در اتخاذ رویکردی سریعتر، فعالتر و مبتنی بر دادهها نسبت به بررسی ریسک و نمونه کارها حمایت کند.
این گزارش به مدیران عامل توصیه میکند رویکرد «دوقلو دیجیتال» را با استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل پیشبینیکننده اتخاذ کنند. این شامل چه چیزی است؟
دوقلوهای دیجیتال – مدلهای مجازی یا کپی اشیاء فیزیکی، سیستمها یا فرآیندها – سازمانها را قادر میسازد تا سناریوها و نتایج دنیای واقعی را شبیهسازی کنند و به آنها در تصمیمگیری آگاهانهتر کمک کنند.
با ظهور هوش مصنوعی، دادهها و تجزیه و تحلیل پیشرفته، مدیران عامل میتوانند و باید از پتانسیل دوقلوهای دیجیتال در سراسر کسب و کار استفاده کنند تا از بینش عمیق در عملیات دارایی بهره ببرند، تجزیه و تحلیلهای پیشبینیکننده را برای تخمین تحرکات آینده بازار ارائه دهند و به مدیران عامل کمک کنند تا تصمیمهای آگاهانهتر و سریعتری در مورد آن بگیرند. نمونه کارها آنها
این گزارش همچنین نشان میدهد که دادهها برای تجزیه و تحلیل پورتفولیو چقدر بنیادی هستند و این نظرسنجی به وضوح به ما نشان میدهد که دسترسی به دادهها یک مسئله برای مدیران عامل است که میتواند فرآیند بررسی پورتفولیو را مختل کند. دوقلوهای دیجیتال، اگر به روش صحیح استفاده شوند، می توانند تا حدودی به رفع برخی از این موارد کمک کنند.
این نظرسنجی در مورد نقش فناوری های نوظهور در اعتماد مدیران عامل و اینکه چگونه ریسک را در مقابل فرصت متعادل می کند، نشان داد؟
مدیران عامل تشخیص می دهند که فناوری های نوظهور برای رشد و بقا بسیار مهم هستند. با درک فزاینده ای از نقشی که فناوری های نوظهور در محیط خارجی ایفا می کند، و همچنین آگاهی عمیق تر از تأثیری که بر سایر نیروهای مخل ایجاد می کند – مانند رفتار مشتری، ژئوپلیتیک، هزینه یا زنجیره تامین – مدیران عامل به طور فزاینده ای تصمیم می گیرند. رویکرد متعادل و عملگرایانه نسبت به آن.
ما می بینیم که آنها از یک پایه واکنشی به یک پایه فعال تر تغییر می کنند – تقریباً یک چهارم مدیران عامل بررسی های پورتفولیو را بیش از حد واکنشی می دانند – و قصد دارند از فناوری برای کمک به آنها در پیشبرد بازی استفاده کنند. 38 درصد از مدیران اجرایی قصد دارند از فناوری های نوظهور برای پیاده سازی روش های بهتر کار، ارائه نوآوری یا کشف مدل های تجاری رقابتی جدید استفاده کنند.
این امر به ویژه در مورد مدیران عامل با اعتماد به نفس بیشتری که به طور فعال از فناوری های نوظهور برای شکل دادن به استراتژی های رشد خود و مدیریت مطمئن ریسک ها استفاده می کنند، صادق است. اعتماد آنها به این فناوریها منجر به جستجوی قویتر فرصتهایی میشود که میتواند کسبوکارشان را متحول کند.
آیا این گزارش مشاهدات جالب دیگری را در مورد فناوری های نوظهور برجسته کرده است؟
این گزارش تاکید میکند که فناوری نوظهور همچنان در سطح جهانی به عنوان نیروی اصلی مخرب در نظر گرفته میشود – 38 درصد. با این حال، این در منطقه متفاوت است، با آمریکا که آن را به عنوان کمترین نیروی مخرب (30٪) قرار می دهد، در عوض تغییر رفتار مشتری را به عنوان چالش اصلی در مقایسه با اروپا که 40٪ از مدیران عامل آن را به عنوان برترین نیروی اخلالگر ذکر می کنند.
صرف نظر از اینکه مدیران عامل فناوری مخرب را در کجا رتبه بندی می کنند، این یک نگرانی اصلی باقی می ماند و مدیران عامل شرکت هایی مانند هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری متحول کننده برای هدایت نوآوری، کارایی و مزیت رقابتی در اولویت قرار می دهند.
مدیران عامل، به ویژه مدیران عامل با اعتماد به نفس، در حال سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و سایر فناوری های نوظهور هستند تا با رفتارهای مشتری در حال تغییر و عدم قطعیت های کلان اقتصادی سازگار شوند. این تمرکز استراتژیک ناشی از نیاز به ماندن در رقابت و مرتبط بودن، با نگرانی در مورد عقب ماندن در صنعتی است که به طور فزاینده ای توسط پیشرفت های مداوم تکنولوژی شکل می گیرد.
به این ترتیب، مدیران عامل باید به طور مستمر در حال ارزیابی و تطبیق پرتفوی خود باشند و به دنبال شناسایی فرصت های جدید برای ایجاد ارزش از طریق فناوری های نوظهور باشند، خواه سرمایه گذاری یا وارد شدن به مشارکت های استراتژیک فناوری، برای حفظ مزیت رقابتی و ایجاد رشد بلندمدت برای کسب و کار خود. به عنوان یک کل.
این مقاله برای اولین بار در سایت خواهر هوش مصنوعی منتشر شد دنیای اینترنت اشیا امروز.
منبع: https://aibusiness.com/ai-ethics/ai-disrupts-risk-landscape-for-ceos