هوش مصنوعی سلاح مخفی خرده فروشان در نبرد علیه تقلب در حال افزایش است


خرده فروشان آنلاین همچنان با موانعی روبرو هستند که بر سودآوری آنها تأثیر می گذارد، از جمله کندی طولانی مدت اقتصادی، بازارهای اشباع شده و حاشیه های باریک. علاوه بر این عوامل، بازیگران بد به کمک هوش مصنوعی (AI) به ارتکاب کلاهبرداری و سوء استفاده خرده فروشی در مقیاس گسترده ادامه می دهند.

این خبری نیست که هوش مصنوعی تقریباً هر صنعت را مختل کرده است و جنبه های تجاری و کلاهبرداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. با ظهور هوش مصنوعی مولد، شاهد هستیم که کلاهبرداری برای کلاهبرداران برای کلاهبرداری از خرده فروشان و مصرف کنندگان از طریق ایجاد دیپ فیک و ابزارهایی مانند WormGPT پیچیده تر و در دسترس تر شده است.

علیرغم چالش‌هایش، هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای کمک به بازرگانان آنلاین برای بازپس گرفتن کنترل دارد. با استفاده از هوش مصنوعی، بازرگانان می‌توانند حفاظت خود را در برابر تهدیدهایی از جمله سوء استفاده از سیاست، که در آن کاربر از سیاست‌های تاجر برای منافع شخصی سوء استفاده می‌کند، یا کلاهبرداری دوستانه، که در آن کاربر به دروغ درخواست استرداد وجه برای خرید آنلاین می‌کند، تقویت کنند.

درک موانعی که بازرگانان تجارت الکترونیک با آن مواجه می شوند

برای باز کردن پتانسیل کامل هوش مصنوعی برای خرده‌فروشی، بازرگانان باید ابتدا طیف کامل تهدیداتی را که با آن روبرو هستند درک کنند. به عنوان مثال، سوء استفاده از سیاست می تواند بسیار متفاوت باشد. بازگشت لباس‌ها را پس از یک بار پوشیدن یا ایجاد یک ایمیل جعلی برای استفاده از تبلیغات با فعالیت‌های مجرمانه مانند استفاده از جوهر نامرئی در ردیابی شناسه‌ها تا بازگشت‌های جعلی مقایسه کنید. بسیاری از خرده فروشان ممکن است سوء استفاده از سیاست ها را به عنوان هزینه انجام کسب و کار کنار بگذارند، اما چیزی که آنها به رسمیت نمی شناسند این است که به یک مشکل میلیارد دلاری تبدیل شده است که بر مشاغل در سراسر جهان تأثیر می گذارد.

مرتبط:CIOهای سازمانی باید از شن و ماسه قانونی در اطراف هوش مصنوعی اجتناب کنند

نرخ افزایش حجم بازپرداخت شارژ جهانی نیز در چند سال اخیر افزایش یافته است، با این حال سرمایه گذاری در مدیریت استرداد شارژ در مقایسه ناچیز بوده است. افزایش بازپرداخت و پیچیدگی مرتبط با مدیریت اختلافات برای کسب‌وکارها بسیار بیشتر از قیمت معکوس فروش هزینه دارد. تحقیقات مخاطره‌آمیز نشان می‌دهد که 60 درصد از بازرگانان حداقل 40 درصد از ادعاها را بلامنازع می‌گذارند، در حالی که از هر چهار نفر، سه نفر کمتر از نیمی از بازپرداخت‌ها را بازپس می‌گیرند. بازرگانان می‌دانند که بسیاری از این ادعاها تقلبی هستند، اما منابع و ابزار مورد نیاز برای مخالفت با آنها را ندارند و باعث از دست دادن درآمدشان می‌شود.

چگونه کلاهبرداران از هوش مصنوعی برای تسریع این چالش ها استفاده می کنند

در حالی که سوء استفاده از سیاست و بازپرداخت هزینه زمانی که توسط مصرف کننده معمولی انجام می شود، مسائل جدی باقی می مانند، اما توسط کلاهبرداران حرفه ای یا سریالی که از هوش مصنوعی، ربات ها و سایر فناوری های پیچیده استفاده می کنند تا کلاهبرداری تجارت الکترونیک را به تجارتی سودآور و رایج تر تبدیل کنند، تشدید می شوند. به عنوان مثال، ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند خرید اقلام با ارزش بالا را به صورت انبوه و تنها با هدف فروش مجدد آنها با قیمت بالاتر در یک پلتفرم شخص ثالث، خودکار کنند. پلتفرم‌هایی مانند WormGPT و وب تاریک با ارائه راهنماها و ابزارهایی در مورد نحوه استفاده از فناوری برای استفاده از تاجران خاص و روش‌های خاصی که برای مثال از تاجر به تاجر بهتر کار می‌کنند، فرآیند را بسیار بیشتر، ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنند.

مرتبط:چگونه هوش مصنوعی ایمنی مصرف کننده و کسب و کار را تقویت می کند

استفاده از هوش مصنوعی برای پیشی گرفتن از کلاهبرداران

همانطور که کلاهبرداران از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن آسیب پذیری ها استفاده می کنند، خرده فروشان نیز باید از هوش مصنوعی برای مقابله با آن استفاده کنند زیرا روش های سنتی خرده فروشان در حال حاضر دیگر کافی نیست. به عنوان مثال، تکیه بر یک نقطه داده واحد، مانند یک ایمیل، به راحتی قابل دستکاری است. در عوض، استفاده از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل چندین نقطه داده، به بازرگانان این امکان را می دهد تا هویت واقعی پشت هر تراکنش را به سرعت و با دقت کشف کنند. به این ترتیب، هر دو سوء استفاده‌کننده‌های معمولی که ممکن است از چندین ایمیل برای افزایش تخفیف‌ها استفاده می‌کنند و حلقه‌های کلاهبرداری پیچیده‌ای که ادعای بازپرداخت چندگانه با ارزش بالا دارند، دستگیر می‌شوند.

این دیدگاه کل نگر همچنین به بازرگانان اجازه می دهد تا تجربه خرید را سفارشی کنند و تصمیمات خط مشی را برای هر مشتری تعیین کنند. یعنی اعطای سیاست‌های بازگشت آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر به مشتری وفادار، در حالی که اصطکاک، مانند هزینه، در بازگشت مشتری مشکوک ایجاد می‌کند.

راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین می‌توانند فرآیند استرداد شارژ را از همه جنبه‌های پیشگیری گرفته تا رسیدگی به اختلافات، بهبود بخشند و در نهایت نرخ برد را بهبود بخشند و ناکارآمدی‌ها را کاهش دهند. هوش مصنوعی می‌تواند شناسایی و طبقه‌بندی ادعاها را خودکار کند و پیگیری شواهدی را که بازرگانان برای برنده شدن در یک ادعای نیاز دارند آسان‌تر می‌کند. با هوش مصنوعی، خرده‌فروشان می‌توانند از رویکرد بازپرداخت واکنشی به یک استراتژی پیشگیرانه تغییر جهت دهند که ضمن حفظ اعتماد مشتری، از سود نهایی آنها محافظت کند.

این می تواند دلهره آور باشد که فکر کنیم کلاهبرداری، سوء استفاده از سیاست و بازپرداخت هزینه تا زمانی که وجود دارند همیشه خطراتی را به همراه خواهند داشت و کلاهبرداران همچنان به پیشرفت مهارت خود و دور زدن اقدامات حفاظتی با ظهور فناوری های جدید ادامه می دهند. آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که خرده فروشان ابزارهایی را دارند که برای مقابله موثر نیاز دارند. زمانی که بازرگانان بر روی استفاده از هوش مصنوعی برای مبارزه با هوش مصنوعی تمرکز کنند برتری خواهند داشت.





منبع: https://aibusiness.com/verticals/ai-is-retailers-secret-weapon-in-the-battle-against-escalating-fraud