گزارش جدیدی توسط Vodafone Business نشان داده است که هوش مصنوعی می تواند به شرکت ها کمک کند تا شکاف اعتماد با مشتریان را کاهش دهند. اکثر افراد مورد بررسی معتقدند که مشاغل دارای هوش مصنوعی بیشتر احتمال دارد پیش بینی های دقیقی انجام دهند.
گزارش مناسب برای آینده که با مشارکت مدرسه اقتصاد لندن انجام شد، 2359 کسب و کار و 5289 مشتری فردی را در 10 بازار و 11 بخش کلیدی اقتصاد در مورد اعتماد به تجارت مورد بررسی قرار داد.
این نشان داد که کسبوکارها میزان اعتماد مشتریانشان به آنها را بیش از حد برآورد میکنند که به آن شکاف اعتماد میگویند، اما این شکاف را میتوان با هوش مصنوعی کاهش داد.
در این نظرسنجی، 62 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که وقتی از هوش مصنوعی مولد استفاده می شود، به سازمان ها یکسان یا حتی بیشتر اعتماد دارند. در ایالات متحده، 57٪ از پاسخ دهندگان فکر می کردند که مشاغل دارای هوش مصنوعی بیشتر احتمال دارد پیش بینی های دقیق انجام دهند.
بیش از نیمی از آنها (53 درصد) گفتند که به فناوریهای هوش مصنوعی که وظایف روزمره را به طور مؤثرتری انجام میدهند، اعتماد دارند.
برای ایجاد امتیاز اعتماد برای مشاغل و صنایع، در این مطالعه از شرکت کنندگان تحقیق خواسته شد تا سازمان ها را در مقیاس 1 تا 5، بر اساس میزان موافقت یا مخالفت آنها با چهار عبارت در هر یک از سه ستون در تعریف اعتماد، رتبه بندی کنند.
همچنین از کسبوکارها خواسته شد تا با توجه به اینکه مشتریان چگونه آنها را رتبهبندی میکنند، به خود امتیازی در این معیارها بدهند.
شکاف اعتماد به عنوان ثبت شد به طور متوسط 11 درصد
به گفته وودافون، این تفاوت می تواند تأثیر واقعی بر عملکرد کسب و کار داشته باشد که نشان دهنده فرصت های از دست رفته، مشتریان ناامید و درآمد از دست رفته است.
در این مطالعه، امتیازات اعتماد به طور قابل توجهی افزایش یافت زمانی که مشتریان معتقد بودند که کسبوکارها از فناوری به روش درست استفاده میکنند.
دیوید جوستن، رئیس Vodafone ایالات متحده گفت: “اعتماد اساس روابط است و بر انتخاب هایی که ما هر روز انجام می دهیم تأثیر می گذارد.”
کسبوکارهای بینالمللی با ماندن در خط مقدم پیشرفتهای فناوری و به کارگیری راهحلهای جدید مانند هوش مصنوعی، راههای جدیدی را پیدا میکنند تا بتوانند خدمات و تجربیات با کیفیت بهتری ارائه دهند و اعتماد مشتریان را جلب کنند.»
هنگامی که این نظرسنجی به تأثیر هوش مصنوعی بر اعتماد بیشتر نگاه کرد، نشان داد که وقتی کسبوکارها نحوه معرفی هوش مصنوعی را بررسی میکنند، راههای جدیدی برای بهبود کارایی در کسبوکار خود و تجربیات مشتری پیدا میکنند.
طبق این گزارش، آنهایی که از هوش مصنوعی به نفع مشتریان خود استفاده می کنند – از ارائه سریعتر محصولات با کیفیت بالاتر تا خدمات دقیق تر به مشتریان – می توانند این شکاف اعتماد را تقریباً به نصف کاهش دهند.
با این حال، اکثریت (62٪) از پاسخ دهندگان ایالات متحده نگران هستند که اتکا به این فناوری ها سازمان ها را در تعاملات خود انسانی تر کند. حتی درصد بیشتری (76%) فکر میکنند که سازمانها باید در مورد استفاده از فناوری و نحوه تأثیر آن بر مشتریان خود شفافتر باشند.
منبع: https://aibusiness.com/nlp/ai-helps-close-trust-gap-between-companies-customers