نقش چت بات ها در ارائه مراقبت های بهداشتی


در دنیای امروز، سرعت و راحتی همه چیز است. با وجود همه چیز در دسترس مشتریان، حتی سیستم مراقبت های بهداشتی نیز از این خواسته ها در امان نیست. علاوه بر این، اطمینان از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیز بسیار مهم است.

آینده ارتباطات بیمار دیجیتال است و ارائه خدمات به یک تجربه مراقبت بهداشتی بهتر از طریق راه حل های ارتباطی ساده، کارایی را بهینه کرده و هزینه ها را کاهش می دهد. برقراری ارتباط با بیماران از طریق یک پلتفرم omnichannel واحد، ناامیدی را از زمان انتظار بیمار حذف می‌کند، تعداد ملاقات‌های از دست رفته را کاهش می‌دهد و در نهایت باعث رضایت مشتری می‌شود.

هنگامی که چت ربات های هوش مصنوعی به خوبی توسعه داده شوند، به طور خاص می توانند به کاهش فشار زیادی که مراکز مراقبت بهداشتی و داروخانه ها روزانه با آن مواجه می شوند، کمک کنند. آنها سرعت حل پرس و جو را با اجازه دادن به بیماران برای حل سوالات اساسی به تنهایی افزایش می دهند. از آنجایی که پزشکان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نمی توانند 24 ساعته در دسترس باشند، چت بات ها همچنین فرصتی را برای ارائه دهندگان فراهم می کند تا در هر زمانی از روز به بیماران کمک کنند و به بیماران احساس امنیت و قابلیت اطمینان می دهند. با توجه به اینکه اکثر بیماران ترجیح می دهند اطلاعات پزشکی را خصوصی نگه دارند، چت بات ها همچنین راه حلی غیرانسانی و بدون قضاوت را برای بیمارانی که به دنبال کمک هستند بدون افشای هویت خود ارائه می دهند.

مرتبط:حریم خصوصی داده ها و نقش هوش مصنوعی

چت ربات‌های مبتنی بر قانون یکی از ابزارهای عالی برای کاهش حجم کار کارکنان میز جلو، ارائه پشتیبانی 24 ساعته در 7 ساعت هفته برای درخواست‌های عمومی، یا مدیریت و رزرو قرارها هستند. با این حال، برای ارتباطات مراقبت‌های بهداشتی، هنوز به یک عنصر انسانی در مکالمه نیاز است تا بیمار را راحت کند – چیزی که یک چت ربات مبتنی بر قانون همیشه نمی‌تواند ارائه دهد. اینجاست که چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مکالمه وارد می‌شوند. با ارائه موارد استفاده پیچیده‌تر و انسانی که می‌تواند سفر بیمار را روان‌تر و راحت‌تر کند، هوش مصنوعی مکالمه‌ای از ترکیبی از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی برای تقلید از گفتار انسان استفاده می‌کند و به بیماران ارائه می‌کند. تجربه طبیعی با چت بات

با این حال، چت بات ها بدون چالش نیستند. در حالی که برای اکثر صنایع، ایجاد و استقرار ربات چت بسیار ساده تر است، بخش مراقبت های بهداشتی شامل اطلاعات حساس بیمار است که اگر با مراقبت مناسب مدیریت نشود، می تواند مضر باشد. چت‌بات‌ها همانقدر هوشمند هستند که ما آموزش می‌دهیم، و به‌ویژه برای بخش مراقبت‌های بهداشتی، باید یک فرآیند تأیید خاص و تدابیری واضح برای استفاده از این نوع فناوری وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که چت‌ربات‌های هوش مصنوعی بدون دخالت نمی‌توانند مداخله کنند. نظارت انسانی همچنین ایجاد گردش کار بسیار مهم است که این نوع ربات‌های چت برای دنبال کردن آن‌ها توسعه داده می‌شوند، جایی که موارد مربوط به موضوعات بسیار حساس، قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات با بیمار، برای بررسی و تأیید در اختیار انسان‌ها قرار می‌گیرد.

مرتبط:آیا نقش افسر ارشد حریم خصوصی مرده است؟

رضایت فقط به بیماران محدود نمی شود، بلکه تأثیر مثبتی بر کارکنان مراقبت های بهداشتی نیز خواهد داشت. با کاهش بار کاری متخصصان و توانمند ساختن آنها برای صرف زمان بیشتر با بیماران و زمان کمتری برای کارهای دستی، کارکنان مراقبت های بهداشتی می توانند احساس قدرت بیشتری داشته باشند. در نهایت، استفاده از چت ربات‌های هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی به رشد خود ادامه خواهد داد. در واقع، همچنان می‌توان انتظار داشت که آنها به عنوان ابزاری کلیدی در کمک به مراکز مراقبت‌های بهداشتی و داروخانه‌ها برای ساده‌سازی فرآیندها و کاهش بار کاری کارکنان، مسئولیت را بر عهده بگیرند.





منبع: https://aibusiness.com/chatbot/the-role-of-chatbots-in-health-care-provision

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *