در حالی که صحبتهای کلی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، صنایع خاصی نیز هوش مصنوعی را در عملیات و محصولات خود جذب میکنند و نتایج متفاوتی به همراه دارد. همانطور که من تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت املاک و مستغلات مسکونی را ارزیابی می کنم، فقط در مناطق بسیار کمی امتیاز بالایی ارائه می دهم. در بسیاری از زمینه ها، من پیشرفت را به عنوان یک “F” ثابت درجه بندی می کنم.
این بدان معنا نیست که همه چیز نمی تواند تغییر کند. در واقع، چرخه پذیرش فناوری بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که به نظر میرسد، و بخشهای مختلف حتی یک سازمان در مراحل بسیار متفاوتی از تکامل قرار دارند. علاوه بر این، هدف پذیرش فناوری یکسان نیست: برخی از سازمانها به فناوریهای جدید و بهویژه راهحلهای اتوماسیون بهعنوان مزه کار (بخوانید: بریدن افراد) نگاه میکنند، در حالی که برخی به این فناوریها بهعنوان بهبود روابط و تجربیات مشتری نگاه میکنند. برخی دیگر به فناوری به عنوان بخشی از بازسازی زیرساختی درونی نگاه می کنند در حالی که دیگران به «سیستم های تعامل» رو به بیرون فکر می کنند. به زبان ساده، نیت مهم است.
در دنیای املاک و مستغلات، این یک نکته بسیار مهم است. در مراحل آخرالزمانی رکود اقتصادی، صنعت به عنوان یک کل نزدیک بینی شدید را نشان داده است – به کاهش تعداد کار به عنوان روش اصلی بقا نگاه می کند. سپس فناوری هایی را برای جایگزینی دائمی افراد به کار می گیرد. این یک موضوع عمدی است و خود را یک استراتژی کوتاه مدت و شکست خورده نشان داده است. این امر با این واقعیت مشهود است که آنها به محض بررسی اوضاع استخدام میکنند و یک بار دیگر نشان میدهند که فناوریها گلولههای نقرهای نیستند، بلکه در عوض ابزارهایی برای استفاده مردم هستند. در بیشتر موارد هوش مصنوعی نیز همینطور است.
اگر استفاده از هوش مصنوعی در املاک و مستغلات به دنبال ارائه تجربیات بهتر برای مشتریان باشد، باید کار را انجام دهیم تا آن تجربیات و تأثیر کلی اقتصادی آن تغییرات را تعریف کنیم. به عنوان مثال، اگر یک واسطه را با یک تعمیر فناوری حذف کنید، برخی از مشاغل را به سمت نابودی سوق می دهیم. به اندازه کافی منصفانه است، اگر این هدف باشد. اگر هدف این نیست، پس پذیرش هوش مصنوعی نیز باید یک اثر مثبت خالص بر کل زنجیره تامین داشته باشد، نه فقط در ارائه یک تجربه خاص.
این به این معنی است که همه سازمانها در حوزه املاک و مستغلات به یک برنامه هوش مصنوعی نیاز دارند و نباید فناوریها را از روی هوس یا اتفاقی اتخاذ کنند. فروشندگان فناوری ما را برای مدت طولانی نشان دادن کالاهای براق و تحول امیدوارکننده خود فریب داده اند. این وظیفه آنهاست، اما ما باید چارچوبی را برای پذیرش فناوری اتخاذ کنیم که مطابق با یک برنامه باشد.
نیت مهم است. برنامه ها مهم است مردم مهم هستند
این مانترا برای صنعت املاک و مستغلات ضروری است زیرا در تلاش است تا هوش مصنوعی را در پیرامون خود و سپس هسته خود را ترکیب کند.
منبع: https://aibusiness.com/responsible-ai/the-role-of-ai-in-real-estate