
آموزش کارمندان به عنصر اصلی رقابت شرکت ها در طول تحول دیجیتال جهانی تبدیل شده است. مطابق تحقیق منتشر شده توسط Vorecol ، سازمان هایی که به طور فعال سیستم های مدیریت یادگیری دیجیتال (LMS) را اجرا می کنند ، 20-25 ٪ بهره وری خود را بهبود می بخشند.
با این حال ، اجرای و مدیریت LMS در سطح جهانی با چالش های بی شماری همراه است: از تطبیق با زبان ها و فرهنگ های مختلف گرفته تا برآورده کردن الزامات نظارتی محلی. در اینجا ، متخصصانی مانند Murali Krishna Raju Penmetsha به نجات می آیند. با بیش از 18 سال تجربه در توسعه و ادغام سیستم های مدیریت آموزش برای بزرگترین سازمان های جهان ، تخصص وی شامل استقرار LMS در 81 کشور و ایجاد راه حل های متناسب با صنعت داروسازی است. ما در مورد روندهای فعلی صنعت و آینده فناوری ها با آقای Penmetsha صحبت کردیم.
مورالی ، تجربه شما در اجرای LMS در 81 کشور با سازگاری بیش از 20 منطقه و گروه های زبانی چشمگیر است. چگونه یادگیری مؤثر را در چنین زمینه های متنوع فرهنگی تضمین می کنید؟
چالش اصلی ایجاد یک سیستم واقعاً کاربردی است که ویژگی های فرهنگی هر منطقه را در نظر می گیرد. وقتی در مورد شرکت های جهانی صحبت می کنیم ، فقط برای ترجمه محتوا به زبان های مختلف کافی نیست. لازم است که آن را با زمینه محلی تطبیق داده و مشخصات نحوه درک اطلاعات در فرهنگ های مختلف را ضمن حفظ استانداردهای یکپارچه شرکت در نظر بگیرید.
یک مثال در اینجا آورده شده است: در حالی که با یک غول بزرگ دارویی کار می کنید ، دریافتیم که کارمندان در شاخه های آسیایی یک رویکرد ساخت یافته تر را با دستورالعمل های روشن ترجیح می دهند ، در حالی که در دفاتر اروپایی ، اکتشاف و حل مسئله مستقل بهتر کار می کردند. ما یک سیستم تطبیقی ایجاد کردیم که ضمن حفظ استانداردهای کیفیت مداوم ، با این اختلافات تنظیم می شود.
شما با شرکتهای مشهور مانند Capgemini America و آزمایشگاه های رودخانه چارلز که در آن انطباق نظارتی نقش مهمی ایفا می کند ، به طور گسترده همکاری کرده اید. چگونه LMS به چنین سازمان هایی کمک می کند تا با این چالش ها کنار بیایند؟
سیستم های LMS به سازمان ها اجازه می دهد تا آموزش کارمندان را به صورت خودکار انجام دهند و از رعایت استانداردهای نظارتی فعلی مانند GXP (دستورالعمل ها و مقررات خوب) اطمینان حاصل کنند. این استانداردها شامل زمینه های مختلف ، از جمله روش تولید خوب (GMP) ، آزمایشگاه خوب (GLP) و عمل بالینی خوب (GCP) است و در تضمین کیفیت محصول ، ایمنی و یکپارچگی داده ها در صنایع بسیار تنظیم شده مانند داروسازی بسیار مهم است.
با ادغام LMS با سایر سیستم ها ، مانند EDMS (سیستم مدیریت اسناد الکترونیکی) ، راه حل ما تضمین می کند که کارکنان می توانند به آخرین روشهای استاندارد عملیاتی (SOP) دسترسی پیدا کنند و آموزش لازم را به موقع انجام دهند. به عنوان مثال ، در یک پروژه ، اعلان های خودکار ادغام برای تغییرات نظارتی و جلسات آموزش اجباری برای کارمندان مربوطه اختصاص داده است. این رویکرد با حفظ سوابق آموزشی دقیق و اطمینان از دانش مداوم در تیم ، خطر عدم رعایت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
علاوه بر این ، سیستم ما شامل ابزارهای ردیابی و گزارش دهی قوی بود و به شرکتها اجازه می داد نرخ تکمیل آموزش حسابرسی را انجام دهند و اثربخشی برنامه های انطباق را اندازه گیری کنند. این رویکرد جامع نه تنها آمادگی تیم را بهبود بخشید بلکه در طول بازرسی های نظارتی اعتماد به نفس ایجاد کرد ، جایی که پیروی از GXP اغلب مورد بررسی قرار می گیرد.
تجربه شما در ادغام EDMS (سیستم مدیریت اسناد الکترونیکی) با LMS برای شرکت های CSL Seqirus بیش از 5000 کارمند را پوشش می دهد. چگونه به این مقیاس دست یافتید و چه مزایایی را برای تجارت به ارمغان آورد؟
ادغام EDMS-LMS بسیار بیشتر از یک پروژه فنی است. در صنعت داروسازی ، جایی که انطباق بسیار مهم است ، چنین ادغام به دستیابی به موفقیت در اطمینان از کار با کیفیت تبدیل می شود.
ما سیستمی ایجاد کردیم که به طور خودکار کارمندان را در مورد تغییر در رویه های عملیاتی استاندارد (SOP) به آنها اطلاع می دهد و بلافاصله دسترسی به آموزش های لازم را فراهم می کند. در نتیجه ، زمان لازم برای اجرای مراحل جدید 40 ٪ کاهش یافته و تعداد خطاها 30 ٪ کاهش یافته است. مهمتر از همه ، این سیستم اجازه می دهد تا نه تنها تکمیل آموزش بلکه کاربرد عملی دانش به دست آمده را ردیابی کند.
تحت رهبری شما در خرده فروشی Luxottica آمریکای شمالی ، اجرای پشتیبانی زیرساختی Tier-3 برای موفقیت آمیز LMS به طور قابل توجهی ثبات سیستم را بهبود بخشید ، حتی در طول اوج بارهای اوج و کاهش زمان پاسخ به میزان دسترسی نزدیک به 100 ٪ در دسترس است. آیا می توانید توضیح دهید که زیرساخت های Tier-3 چیست و برای دستیابی به چنین نتایج چه اقداماتی انجام شده است؟
زیرساخت های Tier-3 به یک طراحی سیستم بسیار قابل اعتماد و زائد اشاره دارد که خرابی را به حداقل می رساند و عملکرد مداوم را تضمین می کند. این شامل ویژگی هایی مانند چندین برق و اتصالات شبکه ، مکانیسم های عدم موفقیت و نظارت بر سیستم فعال برای انجام هر دو اختلال برنامه ریزی شده و غیر منتظره است.
در این پروژه ، ما یک ممیزی کامل از زیرساخت های موجود برای شناسایی تنگناها و مناطقی برای بهبود انجام دادیم. تیم ما پیکربندی های کانکتور API (رابط برنامه نویسی برنامه) را برای اطمینان از ارتباطات یکپارچه بین اجزای سیستم و اجرای یک سیستم نظارت فعال برای رسیدگی به مسائل احتمالی قبل از تأثیرگذاری بر کاربران ، بهینه سازی کرده است.
علاوه بر این ، ما گزارش های سفارشی متناسب با نیازهای خاص سازمان را تهیه کرده ایم و بینش مفصلی در مورد پیشرفت و معیارهای انطباق را امکان پذیر می کنیم. این سفارشی سازی ها تصمیم گیری را تقویت کرده و نظارت بر پایبندی نظارتی در تیم های جهانی را ساده تر می کند.
این اقدامات نه تنها باعث افزایش ثبات سیستم می شود بلکه زمان پاسخ را 40 ٪ کاهش می دهد و به مشاغل سریعتر به مواد آموزشی دسترسی می دهد. این مستقیم باعث بهبود تجربه کاربر ، به حداقل رساندن ناامیدی و افزایش کارایی یادگیری می شود. در دسترس بودن زیاد نزدیک به 100 ٪ به این معنی بود که کارمندان می توانند در همه زمان ها ، حتی در دوره های اوج ، به سیستم اعتماد کنند ، که برای سازمان های جهانی با تیم های توزیع شده بسیار مهم است.
راه حل های گزارشگری شما برای SAP SuccessFactors (فلات) گزارش LMS را با معیارهای انطباق در زمان واقعی و بینش های عملی متحول کرد. این راه حل ها چگونه بر نرخ انطباق و فرآیندهای تصمیم گیری تأثیر گذاشت؟
ابزارهای گزارش دهی که من ایجاد کردم به مشتریان اجازه می دهد رعایت نظارتی در زمان واقعی را کنترل کنند ، و به طور قابل توجهی خطر عدم رعایت در حین ممیزی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، در یک شرکت دارویی ، اجرای این گزارش ها 25 ٪ میزان انطباق را افزایش داده و هزینه های تصحیح خطا را 15 ٪ کاهش داده است. این ابزارها همچنین رهبری را قادر می سازد بر اساس اطلاعات دقیق و به روز ، تصمیمات سریعتر و داده محور را اتخاذ کنند.
شما گزارش های سفارشی را با استفاده از SuccessFactors LMS PRD/BIRT ، ایجاد شکاف بین ابزارهای استاندارد LMS و تقاضای انطباق پیچیده تهیه کردید. چه ویژگی های این گزارش ها به چالش های انطباق می پردازند؟
گزارش های من از سازگاری و عمق تجزیه و تحلیل آنها متمایز است. آنها نه تنها داده هایی در مورد تکمیل آموزش بلکه معیارهای کاربرد عملی دانش ارائه می دهند. به عنوان مثال ، در یک پروژه ، ما معیارهایی را ردیابی کردیم که چگونه کارکنان آموزش خود را برای گردش کار به کار می برند. این امر به مشتریان این امکان را می داد تا به جای معیارهای رسمی ، روی نتایج یادگیری ملموس تمرکز کنند.
گزارش های سفارشی شما همچنین باعث افزایش کارایی ، کاهش خطرات مربوط به انطباق و افزایش تصمیم گیری می شود. آنها چگونه بر استراتژی های عملیاتی و پیروی از نظارتی تأثیر گذاشتند؟
پس از اجرای این گزارش ها ، شرکت ها درک بهتری از محل کارکنان خود به آموزش های اضافی کسب کردند. این منجر به کاهش 30 درصدی در میانگین زمان لازم برای آماده سازی برای راه اندازی محصول جدید شد. در یک شرکت دارویی ، این اثر به صرفه جویی در وقت قابل توجهی ترجمه می شود و این شرکت را قادر می سازد تا با تسریع در راه اندازی مواد مخدر ، میلیون ها دلار پس انداز کند.
توسعه SOPS (رویه های عملیاتی استاندارد) و WIS (دستورالعمل کار) برای تیم های جهانی فناوری اطلاعات مدیریت سیستم عامل های LMS ، زمان وضوح بلیط را 20 ٪ کاهش داده و آمادگی حسابرسی را افزایش می دهد. با هماهنگی این رویه ها با استانداردهای ITIL و مقررات جهانی با چه چالش هایی روبرو شدید؟
بزرگترین چالش تراز کردن یک چارچوب یکپارچه بود که تنوع الزامات محلی را در 81 کشور به خود اختصاص می داد. ما در هنجارهای نظارتی و رویکردهای مدیریتی با اختلافات روبرو شدیم. برای غلبه بر این چالش ها ، من یک سری کارگاه های آموزشی را با تیم های محلی و جهانی انجام دادم تا از تعامل آنها اطمینان حاصل شود. سیستم نهایی زمان وضوح بلیط را 20 ٪ کاهش داده و فرآیندهای حسابرسی بین المللی را ساده کرده است.
چه توصیه ای به شرکت هایی که تازه سفر خود را برای تحول دیجیتال در یادگیری شرکت ها شروع می کنید ، ارائه می دهید؟
نکته اصلی این نیست که LMS را فقط یک راه حل فناوری درک کنید. این در درجه اول ابزاری برای تحول در تجارت است. با تعریف واضح اهداف تجاری و معیارهای موفقیت شروع کنید. نه تنها متخصصان فناوری اطلاعات بلکه نمایندگان واحدهای تجاری در فرآیند اجرای آن را درگیر کنید. و به یاد داشته باشید ، حتی پیشرفته ترین سیستم بدون استراتژی مدیریت تغییر درست و پشتیبانی اجرایی کار نخواهد کرد.