لیگ برتر فناوری آفساید هوش مصنوعی را معرفی می‌کند، قول تصمیم‌های سریع‌تر را می‌دهد


هنگامی که فصل 2024-2025 لیگ برتر این آخر هفته آغاز می شود، داوران به ابزار هوش مصنوعی پیشرفته ای مجهز خواهند شد که برای افزایش دقت تماس های آفساید طراحی شده است.

فناوری آفساید نیمه خودکار (SAOT) که برای اولین بار در جام جهانی 2022 قطر معرفی شد، از ردیابی پیچیده برای ارائه تصمیمات آفساید دقیق استفاده می کند.

باشگاه‌ها به اتفاق آرا به معرفی این فناوری در جلسه‌ای در ماه آوریل رأی دادند، جایی که مقامات لیگ گفتند که این فناوری شناسایی سریع‌تر و منسجم‌تر آفسایدهای احتمالی را ارائه می‌کند.

معرفی سیستم آفساید مجهز به هوش مصنوعی برای طرفداران و صاحب نظران خوشایند خواهد بود زیرا آفسایدها به طور معمول بر مکالمات پس از بازی تقریباً در هر هفته بازی غالب می شوند.

برای کسانی که نمی دانند، یک بازیکن فوتبال در صورتی که در مقابل آخرین مدافع (بدون احتساب دروازه بان) قرار بگیرد، در حالت آفساید در نظر گرفته می شود که توپ به آنها ارسال می شود. برای جلوگیری از قرار گرفتن در آفساید، بازیکن باید در لحظه بازی توپ با حریف دوم تا آخر همسطح یا پشت سر قرار بگیرد.

با این حال، با توجه به سرعت بازی های لیگ برتر، اغلب جای زیادی برای خطا وجود دارد.

معرفی کمک داور ویدیویی (VAR) در سال 2019 به منظور کاهش اشتباهات تصمیم گیری “روشن و واضح” بود. با این حال، این فناوری اغلب منجر به مشکلات بیشتر و تأخیر در تعیین آفساید بودن یک بازیکن می شد که باعث ناامیدی هواداران شد.

مرتبط:هوش مصنوعی قهرمان لیگ برتر را پیش بینی کرد: آیا دقیق بود؟

چندین تماس نادرست آفساید پرمخاطب در فصل گذشته رخ داد، از جمله تصمیم بحث برانگیز برای رد گل لوئیز دیاز برای لیورپول مقابل تاتنهام به دلیل “خطای انسانی قابل توجه” توسط داوران، که بعداً از داوری حذف شدند.

https://www.youtube.com/watch?v=4wG-5Zc6hww

SAOT برای ارزیابی چنین خطاهایی طراحی شده است و تصمیم قطعی تری در مورد اینکه بازیکن در آفساید یا آفساید است ارائه می دهد.

مجموعه ای از دوربین های نصب شده در اطراف استادیوم های لیگ برتر از فناوری بینایی کامپیوتری برای ردیابی حرکات بازیکنان و موقعیت توپ استفاده می کند. این سیستم می تواند با رسم خطوط مجازی برای نشان دادن موقعیت دقیق بازیکن مهاجم نسبت به آخرین مدافع، تماس های آفساید را تعیین کند.

SAOT با سرعت بسیار بالاتری نسبت به مقامات سنتی VAR عمل می‌کند و تصمیمات آفساید را در چند ثانیه ممکن می‌سازد.

با این حال، این کاملاً خودکار نیست، زیرا برای تعیین اینکه آیا یک بازیکن آفساید فعالانه در حمله حضور دارد یا خیر، به کمک انسانی نیاز است.

این فناوری با استفاده گسترده در آخرین جام جهانی و همچنین مسابقات اخیر یورو 2024 در آلمان و لیگ قهرمانان اروپا، در حال آمدن به لیگ برتر است.

هواداران در استادیوم می‌توانند نمایش‌های سه بعدی بازی آفساید را روی صفحه‌های اطراف زمین ببینند، که در طول پخش نیز نمایش داده می‌شود، که یک بهبود قابل توجه در VAR است زیرا هیچ‌کس به جز خود داوران نمی‌دانست چه اتفاقی می‌افتد.

مرتبط:هوش مصنوعی منچسترسیتی را برای قهرمانی در لیگ برتر انتخاب کرد

“نیمه خودکار به ما نشان می دهد که خط آفساید کجاست، اما ما هنوز باید نقطه ضربه را بررسی کنیم – مطمئن شوید که رایانه بازیکن مناسب را انتخاب کرده است، مطمئن شوید که بازیکنان مناسب را انتخاب کرده است، زیرا ما باید تشخیص دهیم که چه کسی … مدافعی که به آن علاقه مندیم، مطمئن شوید که بازیکنان مناسب را شناسایی کرده است. “این دقیقاً مانند اعتبارسنجی چیزی است که رایانه به ما پیشنهاد می کند.”

با این حال، این فناوری در هفته اول بازی وجود نخواهد داشت.

ابزار آفساید هوش مصنوعی برای اولین بار در هفته بازی پس از تعطیلات بین المللی در سپتامبر استفاده خواهد شد، به این معنی که اولین بازی بالقوه برای استفاده از SAOT، بازی افتتاحیه 14 سپتامبر خواهد بود که منچستریونایتد با ساوتهمپتون بازی خواهد کرد.





منبع: https://aibusiness.com/computer-vision/premier-league-to-introduce-ai-offside-tech-promises-faster-decisions

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *