فراتر از اتوماسیون: تکامل هوش مصنوعی در مدیریت استعداد HR – مجله زمانی AI


ادغام هوش مصنوعی در منابع انسانی در حال تغییر شکل در محل کار است، فراتر از اتوماسیون برای تعریف مجدد نحوه شناسایی ، ارزیابی و پرورش است. این تحول فقط مربوط به کارآیی نیست. این در مورد باز کردن پتانسیل انسان از طریق بینش داده های محور ضمن حفظ همدلی و زمینه ای است که فقط قضاوت بشر می تواند ارائه دهد. با استفاده از دیدگاه های کارشناسان دوازده ساعت و هوش مصنوعی ، این مقاله به بررسی چگونگی انقلابی در AI در فرآیندهای HR ، فرصت های ارائه شده و ملاحظات اخلاقی که باید پذیرش آن را هدایت کند ، می پردازد.

تعریف مجدد ارزیابی استعدادها

هوش مصنوعی در حال تغییر الگوی ارزیابی استعداد از اعتبار استاتیک به پتانسیل پویا است. رزومه های سنتی ، که اغلب به عناوین شغلی و تصدی محدود محدود می شوند ، به ابزارهایی می پردازند که بینش عمیق تری در مورد سازگاری ، یادگیری چابکی و هوش هیجانی کشف می کنند. رجش سوره نشان می دهد که چگونه سیستم عامل ها دوست دارند هشت برابر، Pymetrics ، و HireVue از داده های رفتاری و یادگیری ماشین برای شناسایی توانایی و متناسب بودن در مقیاس استفاده می کند و سازمانها را قادر می سازد تا نقاط قوت را نشان دهند که روشهای معمولی ممکن است از آن غافل شوند. پاراس دوسی تأکید می کند که سطوح هوش مصنوعی سیگنال های پنهان مانند سازگاری و نفوذ را پنهان می کنند و به HR اجازه می دهد تا به جای شجره نامه برای پتانسیل استخدام شود. این تغییر ، به عنوان رام کومار ن. یادداشت ها ، HR را قادر می سازد تا تصمیمات را شفاف و با تمرکز بر خصوصیاتی مانند خلاقیت و هوش هیجانی ، تأیید کند.

حرکت به سمت مدلهای استعدادی مبتنی بر مهارت ، این تحول را بیشتر می کند. شیلجا گوپتا، از طریق کار خود در مورد ابزارهای Genai مانند Analytics Assist و Skills Graph ، تأکید می کند که چگونه AI به سازمان ها کمک می کند تا پتانسیل رشد را نسبت به عملکرد گذشته در اولویت قرار دهند. دیمترو ورنر می افزاید: سیستم های هوش مصنوعی می توانند چابکی یادگیری و الگوهای توسعه مهارت را ارزیابی کنند و نامزدها را با تخصص و پتانسیل های آینده مشخص کنند. این رویکرد کشف استعداد را دوباره تعریف می کند و تصمیمات HR را با اهداف سازمانی بلند مدت تراز می کند.

داوری انسانی

هوش مصنوعی به عنوان یک سیستم حامی تصمیم گیری به جای یک تصمیم گیرنده ، یک نکته در بین دیدگاه های متخصص انجام می شود. روحیه سانجی تأکید می کند که در حالی که هوش مصنوعی می تواند بینش های استخدام یا تبلیغات را انجام دهد ، نظارت انسان برای جلوگیری از تعصب و حفظ زمینه بسیار مهم است. ابزارهایی مانند مدل های بزرگ زبان ، همانطور که Rajesh Sura مشاهده می کند ، به سرعت یادداشت های مصاحبه را خلاصه می کند یا بینش بازخورد ایجاد می کند ، صرفه جویی در وقت و اجازه دادن به متخصصان HR برای تمرکز بر کارهای افراد محور. گل لاورس یادداشت می کند که هوش مصنوعی وظایفی مانند سوار شدن و تجزیه و تحلیل احساسات را ساده می کند ، اما لنزهای انسانی برای ارزیابی مهارت های فرهنگی و مهارت های نرم بسیار مهم است.

این تقویت به ارزیابی عملکرد و تبلیغات گسترش می یابد. Srinivas Chippagiri توضیح می دهد که هوش مصنوعی می تواند الگوهای در داده های کارمندان را پرچم گذاری کند ، اما مدیران باید اینها را با همدلی و زمینه تفسیر کنند. Deepa Pahuja طرفداران هوش مصنوعی به عنوان یک سیستم هوشمندانه تصمیم گیری ، نقش آن را در نمایش داده های مربوطه ضمن حفظ قضاوت انسانی برای ارزیابی پویایی بین فردی برجسته می کنند. با ساده تر کردن وظایف تکراری ، AI تیم های HR را قادر می سازد تا پتانسیل ها را پرورش دهند ، و اطمینان حاصل می کند که فناوری عنصر انسانی HR را تقویت می کند.

ضروریات اخلاقی و شفافیت

تصویب هوش مصنوعی در منابع انسانی باید با انصاف ، شفافیت و پاسخگویی هدایت شود. نوور آپتاب هشدار می دهد که بدون نظارت دقیق ، تعصب در الگوریتم ها می تواند نابرابری ها را تقویت کند. Rajarshi T. طرفداران الگوریتم های آگاه از انصاف و حلقه های بازخورد مداوم برای اطمینان از تصمیمات قابل شنیدن و فراگیر هستند. Shailja Gupta بر تعبیه توضیح در هر مرحله از فرآیندهای هوش مصنوعی برای حفظ اعتماد تأکید می کند. حسابرسی های منظم و طراحی اخلاقی ، همانطور که Deepa Pahuja خاطرنشان می کند ، برای کاهش تبعیض و اطمینان از عدالت ضروری است.

آموزش متخصصان منابع انسانی در سواد هوش مصنوعی برای تقویت همکاری بین انسان و ماشین بسیار مهم است. سامارت نرو تأکید بر نیاز به چارچوبی که در اولویت اطلاعات تقویت شده قرار دارد ، و اطمینان از ملاحظات اخلاقی در صدر باقی می ماند. این اکوسیستم همزیستی ، مانند Srinivas Chippagiri نکات برجسته ، تضمین می کند که تصمیمات محور AI نه تنها آگاهانه بلکه عادلانه است و همدلی را به جای قربانی کردن آن ، همدلی می کند.

جریان های کار ساده ، غنی سازی نقش ها

توانایی هوش مصنوعی در خودکار سازی وظایف در مقیاس بزرگ ، تبدیل عملیات HR است. Flor Laorga به نقش AI در تسریع در استخدام و ساده سازی کارهای اداری اشاره می کند. Dmytro Verner توضیح می دهد که چگونه ابزارهای بازخورد با قدرت AI خلاصه می کنند و مدیران را قادر می سازد که پیگیری های فردی را ارائه دهند. رام کومار ن. می افزاید: تجزیه و تحلیل احساسات و چارچوب های AI قابل توضیح ، اعتبارسنجی سریعتر و شفاف تر تصمیمات استخدام و عملکرد را امکان پذیر می کنند. این ابزارها با کاهش بارهای اداری ، به متخصصان منابع انسانی اجازه می دهند تا روی کارهای استراتژیک و متمرکز بر مردم ، مانند تقویت تراز فرهنگی تمرکز کنند.

این تغییر نقش HR را غنی می کند ، همانطور که Paras Doshi خاطرنشان می کند ، و آن را در مورد آنچه عملکرد را هدایت می کند ، دقیق تر می کند. با گذشت گردش کار ، رهبران منابع انسانی می توانند زمان بیشتری را به ایجاد فرهنگ های فراگیر و حمایت از پیشرفت شغلی اختصاص دهند و یک محل کار ایجاد کنند که در آن فناوری پتانسیل انسانی را توانمند کند.

چالش در فرزندخواندگی

علی رغم قول خود ، تصویب هوش مصنوعی در منابع انسانی با چالش هایی روبرو است. نور آفتاب مشاهده می کند که بسیاری از سازمانها از ابزارهایی برخوردار هستند اما در تلاش برای تطبیق گردش کار برای استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی هستند. سرعت سریع تحولات تکنولوژیکی نیاز به یک تغییر فرهنگی دارد ، در حالی که تیم های منابع انسانی نیاز به پذیرش روش های جدید کار دارند. Rajarshi T. بر اهمیت حلقه های بازخورد مداوم برای پرداختن به این شکاف ها تأکید می کند ، و اطمینان می دهد که راه حل های هوش مصنوعی فراگیر و مؤثر باقی مانده است. چالش ، همانطور که روحیه سانجی تأکید می کند ، در تهیه HR برای ادغام AI با مسئولیت پذیری ضمن حفظ ارتباط انسانی نهفته است.

آینده کار: یک رویکرد انسان محور

آینده HR در یک رویکرد انسان محور است که در آن هوش مصنوعی و استعداد انسانی در هماهنگی کار می کنندبشر Samarth Neeraw یک اکوسیستم همزیستی را در نظر می گیرد که در آن AI قضاوت انسانی را تقویت می کند و منجر به تصمیمات آگاهانه تر و عادلانه تر می شود. چه از طریق شناسایی استعداد نادیده گرفته شده ، فرآیندهای ساده سازی یا تقویت شفافیت ، هوش مصنوعی قدرت تعریف مجدد HR را به عنوان یک شریک استراتژیک در موفقیت سازمانی دارد.

با تحول در محل کار ، ادغام مسئول AI مهم خواهد بود. سازمان ها باید چارچوب های اخلاقی را در اولویت قرار دهند ، در سواد هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند و نظارت انسانی را حفظ کنند تا از فناوری در خدمت مردم باشد. نتیجه آینده کار خواهد بود که نه تنها کارآمدتر بلکه همدلی تر و همدلی تر و با پتانسیل واقعی هر فرد هماهنگ است.



منبع: https://www.aitimejournal.com/beyond-automation-ais-evolution-in-hr-talent-management/52743/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *