غلبه بر ترس از در آغوش گرفتن هوش مصنوعی


علیرغم مزایای هوش مصنوعی، برخی از رهبران کسب و کار هنوز در افزودن آن به پشته های فناوری خود مردد هستند. هنوز این تصور غلط وجود دارد که هوش مصنوعی، چه در رباتیک در کارخانه استفاده شود و چه در الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، بسیار پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی است.

اما واقعیت این است که بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی مانند گذشته غیرشفاف نیستند و اکنون شفافیت بیشتری در مورد نحوه عملکرد آنها و سود آنها برای همه سازمان ها وجود دارد.

درک پتانسیل واقعی هوش مصنوعی

این ترس از دیرباز وجود داشته است که هوش مصنوعی جایگزین کارهای انجام شده توسط انسان شود یا با عملکرد مستقل از دخالت انسان، خطرات زیادی را ایجاد کند. اما نوآوری‌ها در هوش مصنوعی بیشتر بر حاکمیت فناوری متمرکز شده‌اند و رویه‌های مسئولانه و سرمایه‌گذاری در برنامه‌های مهارت‌بخشی و ارتقای مهارت کارکنان راه را برای اعتماد و اطمینان بیشتر به این فناوری‌ها هموار کرده است.

البته موفقیت زمانی به بهترین شکل حاصل می شود که انسان و ماشین در کنار هم کار کنند. هوش مصنوعی قابل توضیح بخش بزرگی از چیزی است که این همکاری را ممکن می کند. هوش مصنوعی قابل توضیح از پردازش زبان طبیعی استفاده می کند تا به کاربران هوش مصنوعی توضیحات آگاه از زمینه با زبان ساده و تجسم های مرتبط را برای ایجاد اطمینان در بینش ارائه شده ارائه دهد.

هوش مصنوعی قابل توضیح برای تصمیم‌گیری سریع‌تر بسیار مهم است زیرا حتی مخاطبان غیر فنی را قادر می‌سازد تا با فناوری‌های هوش مصنوعی درگیر شوند و به آن اعتماد کنند. با تقسیم کردن مدل‌های پیچیده به عبارات قابل درک، جعبه سیاه اطراف هوش مصنوعی برداشته می‌شود و هر کسی می‌تواند برای استفاده دقیق و همسو با اهداف و ارزش‌های تجاری از هوش مصنوعی احساس قدرت کند.

مرتبط:باز کردن پتانسیل هوش مصنوعی برای سازمان های غیرانتفاعی ابتدا به تغییر داده ها نیاز دارد

بنابراین چگونه می توان هوش مصنوعی را در یک تجارت معرفی کرد؟ در زیر چهار برنامه کلیدی آورده شده است:

1. تجزیه و تحلیل داده ها

پلتفرم‌های تحلیلی نوآورانه از هوش مصنوعی بهره می‌برند تا به‌طور خودکار بینش‌هایی را برای تحلیلگران کسب‌وکار بیابند و به زبانی ساده پیشنهاد کنند که برای بررسی عمیق‌تر داده‌ها چه کاری باید انجام شود. این فناوری‌ها همچنین گزارش‌های دقیق‌تری ارائه می‌دهند، زیرا برخی از مدل‌ها می‌توانند خطاها را برجسته کنند یا حتی مسائل بالقوه را پیش از وقوع پیش‌بینی کنند.

2. درک مشتریان

هوش مصنوعی به ربات‌های چت و دستیاران مجازی کمک می‌کند که به سؤالات معمول پاسخ می‌دهند، مشتریان را در مسیر خریدشان راهنمایی می‌کنند و مسائل پیچیده خدمات مشتری را به بخش‌های مناسب افزایش می‌دهند. این نه تنها رضایت مشتری را افزایش می‌دهد، بلکه عوامل خدمات مشتری انسانی را آزاد می‌کند تا روی پرسش‌های حیاتی تمرکز کنند. هوش مصنوعی همچنین این قدرت را دارد که جوامع و گرایش‌ها را در پایگاه مشتریان شما پیدا کند و گروه‌هایی را شناسایی کند که احتمالاً به فرصت‌های بازاریابی پاسخ خوبی خواهند داد.

3. بهینه سازی منابع

مرتبط:انفجار هوش مصنوعی مولد به رویکردهای محاسباتی جدید نیاز دارد

بهینه سازی منابع یکپارچه یک رویکرد مبتنی بر داده است که تصویری بزرگ از عملیات تعمیر و نگهداری ارائه می دهد. بهینه‌سازی منابع یکپارچه از هوش مصنوعی برای انجام تجزیه و تحلیل عمیق در مجموعه داده‌های پیچیده و مرتبط با یکدیگر استفاده می‌کند، در حالی که به طور خودکار مهم‌ترین بینش را در هر تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد. این به نگهبانان اجازه می دهد تا زمان و منابع مناسب را صرف اقدامات پیشگیرانه واقعاً استراتژیک کنند، نه اینکه به طور واکنشی سیستم های خراب را تعمیر کنند.

4. تجزیه و تحلیل پیش بینی

یکی از بزرگترین مزایای هوش مصنوعی این است که به کسب و کارها توانایی پیش بینی می دهد. هوش مصنوعی با دریافت و تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی برای شناسایی الگوها و روندها، کار قانونی را انجام می‌دهد که سپس به کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری فعالانه و پیش‌بینی چالش‌های آینده قدرت می‌دهد. این آینده نگری برای برنامه ریزی استراتژیک و کاهش ریسک بسیار مفید است.

ذهنیت هوش مصنوعی یک ذهنیت مشارکتی است

هوش مصنوعی یک قدرت دگرگون کننده دارد که تصمیمات را در سراسر یک تجارت بهبود می بخشد. نه تنها کارهای معمولی و سنگین را انجام می دهد که می تواند افراد را در فرآیند تصمیم گیری غرق کند، بلکه می تواند به طور خودکار بینش ها را آشکار کند و به برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی که اطلاعات ارزشمندی را با عبارات قابل توضیح و قابل درک ارائه می دهد، کمک کند. که به کاربران غیرفنی یا با اطلاعات داده قدرت می دهد تا انتخاب های هوشمندانه تری داشته باشند.

زمانی که هوش مصنوعی نه به عنوان یک تهدید، بلکه به عنوان یک شریک مشارکتی در نظر گرفته شود، آن زمان است که سازمان ها در حال حاضر و در آینده واقعاً موفق خواهند شد.





منبع: https://aibusiness.com/data/conquering-the-fear-of-embracing-ai