نویسنده (ها): دولان جیاویکراما
در ابتدا منتشر شده در به سمت هوش مصنوعیبشر
تصور کنید از خواب بیدار شوید تا از یک دستیار هوش مصنوعی یک سؤال بپرسید – و آن را نقل می کند شما محتوا به عنوان پاسخ این علمی تخیلی نیست ، دنیای آن است بهینه سازی موتور تولیدی (GEO)بشر در گذشته ، ما پست های وبلاگ را برای رضایت الگوریتم جستجوی Google به هم زدیم. سئو مانند تحت تأثیر قرار دادن یک کتابدار سختگیر با کلمات کلیدی و بک لینک بود. امروز ، GEO در مورد تحت تأثیر قرار دادن دستیار هوش مصنوعی به جای آن است. به عبارت دیگر ، SEO محتوای شما را در صفحه نتایج جستجو ذکر می کند ، در حالی که GEO قصد دارد محتوای شما را در یک پاسخ واحد و مفید نقل کند.


GEO چیست؟
GEO مخفف بهینه سازی موتور تولیدی است ، این به معنای ساختار و نوشتن مطالب شما به گونه ای است هوش مصنوعی ابزارها (مانند Chatgpt ، Gemini ، Englexity و غیره) می توانند آن را در پاسخ های خود پیدا و استفاده کنند. به جای اینکه فقط صفحات خود را در موتور جستجو رتبه بندی کنید ، GEO محتوای شما را می سازد قابل خواندن AIبشر به این فکر کنید ، شما در حال سازماندهی اطلاعات هستید تا یک دستیار ربات بتواند به راحتی آن را هضم کند. به عنوان مثال ، کارشناسان توضیح می دهند که GEO “بر روی دسترسی بیشتر محتوا برای خلاصه های تولید شده توسط AI و پاسخ های مستقیم” تمرکز دارد. این در مورد اعتبار و ارتباط است – به اعتماد به نفس هوش مصنوعی می دهد تا مطالب خود را در پاسخ های آن گنجانده باشد.
در قلب Geo ساختار محتوا است. شما می خواهید عناوین روشن ، امتیازات گلوله و زبان ساده را داشته باشید تا هوش مصنوعی بتواند ایده های شما را تجزیه کند. بالاتر از آن ، شما اعتبار (حقایق ، آمار ، نقل قول ها) و ارتباط (پوشش کامل یک موضوع) را نشان می دهید. با هم ، این لایه ها به یک هوش مصنوعی کمک می کنند تا با اطمینان از محتوای شما در پاسخ های خود استفاده کنند. از نظر عملی ، GEO به این معنی است که محتوای شما آماده است تا توسط آن یاور دیجیتال نقل شود ، نه فقط توسط یک جستجوگر کلیک کنید.
SEO در مقابل GEO: تفاوت چیست؟
SEO و GEO هر دو قصد دارند محتوای شما را ببینند ، اما آنها بسیار متفاوت کار می کنند. سئو سنتی در مورد رتبه بندی صفحات است – این بازی کلاسیک کلمات کلیدی و بک لینک برای خوشحال کردن Google است. برای ده ها سال ، “10 پیوند آبی” Google هدف بود. در مقابل ، GEO در مورد پاسخبشر
راه دیگر برای فکر کردن در مورد آن: سئو مانند اجرای مسابقه در برابر وب سایت های دیگر بود تا شماره 1 در Google باشد. GEO مانند زمزمه در گوش ربات است ، “جواب من را انتخاب کنید!”


آماده سازی عملی ساده است. SEO = جذابیت الگوریتم ؛ GEO = به AI کمک کنید.
چرا Geo اکنون اهمیت دارد؟
ممکن است تعجب کنید ، آیا ما واقعاً به یک استراتژی کاملاً جدید احتیاج داریم؟ جواب مثبت است ، زیرا نحوه جستجوی افراد سریع تغییر می کند. جستجوی قدرتمند هوش مصنوعی در حال منفجر شدن است. به عنوان مثال ، Chatgpt توجه گسترده ای را به خود جلب کرده است – تجزیه و تحلیل یادداشت های Chatgpt به تنهایی به آن رسیده است 180 میلیون کاربران ماهانه در اوج خود. در سال 2024 ، Chatgpt حتی از بینگ پیشی گرفت ، 10+ میلیون پرس و جو در روز. سایر ابزارهای هوش مصنوعی مانند Google’s Gemini ، Copilot Microsoft ، Emplexity ، Claude و غیره نیز در حال رشد هستند.
طبق تحقیقات GWI ، تقریباً 31 ٪ از کاربران اینترنت ژنرال Z و هزاره اکنون در کنار جستجوی سنتی از ابزارهای AI استفاده کنید. با تعداد زیادی از افراد به جای گوگل ، سؤالاتی را به هوش مصنوعی می پرسند ، مارک هایی که فقط پیوندهای آبی را تعقیب می کنند ممکن است عقب بمانند. در حقیقت ، تحلیلگران پیش بینی می کنند که یک تغییر بزرگ به دور از جستجوی کلاسیک – گارتنر پیش بینی کند 25 ٪ کاهش در حجم جستجوی سنتی تا سال 2026 به عنوان AI به دست می آید.
به عبارت دیگر ، GEO اهمیت دارد زیرا ماشین های پاسخ در اینجا هستند. اگر محتوای شما برای AI ساختار یافته نیست ، خطر محو شدن را دارید. برای مشاهده ، به محتوای خود نیاز دارید تا هم در Google و هم در آن پاسخ های تولید شده AI بدرخشد.
نکاتی برای تهیه محتوا GEO دوستانه
آماده نوشتن برای آینده هستید؟ در اینجا برخی از نکات عملی (بدون ژارگون گیج کننده) وجود دارد تا بتوانید از نظر جغرافیایی نوشتاری خود را دوست داشته باشید.
- ارزش جلو را با ارزش-چیزهای خوب را دفن نکنید. لازم نیست جواب کامل خود را در اولین جمله مانند این یک مسابقه قرار دهید … اما خوانندگان (یا روبات ها) را برای همیشه پیمایش نکنید تا نکته خود را پیدا کنید. برای تنظیم واضح موضوع و شروع به ارائه ارزش ، از اولین پاراگراف استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر موضوع شما است “بهترین نکات بازاریابی برای سال 2025 ،” با یک پشت پرده شخصی شخصی شروع نکنید. شروع با ، “بازاریابی در سال 2025 همه چیز در مورد شخصی سازی ، اتوماسیون و فیلم کوتاه است. در اینجا نحوه ناخن هر سه …”
- از عناوین روشن و نقاط گلوله استفاده کنید. محتوای خود را با عناوین توصیفی ، پاراگراف های کوتاه و لیست ها ساختار دهید. مدل های هوش مصنوعی به دنبال اطلاعات خوب سازمان یافته برای جلب پاسخ هستند. یک لیست گلوله یا مراحل شماره گذاری شده ، یافتن و نقل قول نقاط خود را برای هوش مصنوعی آسان می کند. (جایزه: همچنین وبلاگ شما را برای بازدید کنندگان انسانی قابل خواندن تر می کند!)
- با لحنی طبیعی و مکالمه بنویسید. از پر کردن کلمات کلیدی یا زبان بیش از حد فنی خودداری کنید. برای یک سبک دوستانه هدف بگیرید ، گویی که برای یک همکار توضیح می دهید. هوش مصنوعی محتوایی را که روان می خواند ترجیح می دهد. به عنوان مثال ، به جای نوشتن ، “از هوش مصنوعی برای بهینه سازی محتوا استفاده کنید ،” تلاش “استفاده از ابزارهای AI می تواند به شما در نوشتن مطالب بهتر سریعتر کمک کند.” جملات ساده به هم هوش مصنوعی و هم به انسان کمک می کند تا شما را درک کنند.
- موضوع کامل را پوشش دهید (نه فقط یک کلمه کلیدی). به هدف کاربر فکر کنید – چه سؤالات مرتبط با آنها ممکن است داشته باشند؟ این پاسخ ها را نیز درج کنید. به عنوان مثال ، اگر در مورد “بازاریابی ایمیل” می نویسید ، همچنین زیرنویس هایی مانند خطوط موضوعی ، ساختمان لیست و بهترین ابزارها را لمس کنید. جستجوی AI می فهمد مترادف و متن ، بنابراین با استفاده از اصطلاحات مرتبط (مترادف، عبارات گسترده تر) به طور طبیعی کمک می کند. این نشان می دهد که شما یک اقتدار در کل موضوع هستید.
- شامل حقایق ، آمار و نقل قول ها. با افزودن داده های واقعی و نقل قول های متخصص ، اعتبار را تقویت کنید. این فقط روزنامه نگاری خوب نیست – موتورهای تولیدی به دنبال سیگنال های اعتماد هستند. یک مطالعه جدید در مورد بهینه سازی موتور تولیدی توسط محققان دانشگاه پرینستون به نقل قول های مربوطه اشاره می کنند ، و آمار می تواند شانس شما برای مراجعه به 40 ٪ پوند در پاسخ های هوش مصنوعی را افزایش دهد.
- قالب برای اسکن قابلیت. در بخش ها ، از خطوط خلاصه مختصر یا مواد غذایی کلیدی که در آن ایستاده است استفاده کنید. تعاریف مختصر یا نکات کلیدی بولت شده به پاسخ های “میان وعده” می پردازد تا از آن بکشید. به عنوان مثال ، اگر نکاتی را لیست می کنید ، هر گلوله را با نوک شروع کرده و با یک توضیح مختصر دنبال کنید. AI Grabbers مانند لیست های کوتاه یا نمودارهای کوتاه برای پاسخ AI در پاسخ آن آسان تر است.
- با هوش مصنوعی آزمایش و اصلاح کنید. کنجکاو است که چگونه ممکن است محتوای شما در پاسخ AI ظاهر شود؟ سعی کنید از هوش مصنوعی سوالی مشابه موضوع خود را ابزاری کنید – سپس محتوای خود را با آنچه تولید می کند مقایسه کنید.
پایان
بهینه سازی موتور تولیدی (GEO) سئو جدید برای دوره AI است. این در مورد رها کردن آنچه می دانیم نیست – محتوای خوب و مفید هنوز برنده است – بلکه در مورد اضافه کردن کمی لهستانی دوستانه AIبشر به یاد داشته باشید ، SEO در مورد رتبه بندی پیوندها برای انسان بود ، Geo در مورد محتوا است که AI برای پاسخ خود انتخاب می کند. با نوشتن پاسخ های روشن ، مختصر ، ساختار اطلاعات و استفاده زبان طبیعی (به علاوه برخی از آمار و نقل قول ها برای اعتبار) ، اطمینان حاصل می کنید که کار شما توسط افراد و رباتها مورد توجه قرار می گیرد.
غذای اصلی: محتوای خود را به خوبی سازماندهی کنید ، موضوعات را کاملاً پوشش دهید و مانند هوش مصنوعی فکر کنید. در عمل ، این به معنای استفاده از پاراگراف های کوتاه ، عناوین و لیست ها ، پاسخ دادن به سؤالات مستقیم و از جمله جزئیات قابل اعتماد است. دفعه بعد که یک وبلاگ یا مقاله را تهیه می کنید ، یک دستیار هوش مصنوعی را در حال خواندن آن تصور کنید. آیا پاسخ شما را درک خواهد کرد و می خواهید آن را نقل کنید؟ اگر بله ، شما در مسیر درست قرار دارید.
به طور خلاصه ، Geo یک حیله نیست – این یک تغییر اجتناب ناپذیر است. بنابراین دفعه بعد که محتوا می نویسید ، با هوش مصنوعی و همچنین Google دوست شوید. آن را روشن نگه دارید ، آن را مفید نگه دارید ، و به جای اینکه فقط در لیستی از پیوندها نشان دهید ، محتوای شما ممکن است همان چیزی باشد که AI در واقع به عنوان جواب ارائه می دهد.


منتشر شده از طریق به سمت هوش مصنوعی