یک نظرسنجی جدید توسط شرکت فناوری حقوق و دستمزد Yellow Canary نشان داد که فقط 22٪ از مشاغل استرالیایی از فناوری پیشگیرانه مطابقت با حقوق و دستمزد استفاده کرده اند. با این حال، ممکن است موارد بیشتری دنبال شود زیرا آنها به دنبال کاهش ریسک قانونی و تجاری ناشی از دستمزد کمتر کارکنان هستند.
پس از اصلاحات قانون کار منصفانه استرالیا، پرداخت های کم عمدی به کارمندان در 5 ژانویه به عنوان یک جرم کیفری شناخته شد و افراد و شرکت ها اکنون مسئول هستند. در حالی که اشتباهات غیرعمدی جریمه های کیفری را به دنبال نخواهد داشت، قناری زرد تخمین می زند که پرداخت های ناقص بین 1 تا 3 درصد از کل هزینه های سرشماری در سراسر بازار را شامل می شود.
قناری زرد نظرسنجی از 533 رهبر انطباق در استرالیا دریافتند که خطر افزایشی در مورد کمپرداختها وجود دارد سوق دادن خریداران فناوری بیشتر به سمت ابزارهای پیشگیرانه مطابقت با حقوق و دستمزد:
- 23 درصد قصد دارند در یک تا دو سال آینده فناوری ها را به کار گیرند.
- 21 درصد از کسب و کارها قصد دارند این ابزارها را در 12 ماه آینده پیاده کنند.
- 17 درصد گفتند که از فرآیندهای انطباق دستی راضی بودند.
- 15٪ در مورد فن آوری های حقوق و دستمزد فعال تر کنجکاو بودند اما هیچ برنامه ای برای اجرای آنها نداشتند.
مارکوس زلتزر، مدیر عامل Yellow Canary در این گزارش گفت: «معرفی قوانین راهحلهای بسته، از جمله جرمانگاری دزدی دستمزد، لحظهای مهم برای کسبوکارهای استرالیایی است.
تحقیقات ما نشان میدهد در حالی که بسیاری از کسبوکارها رعایت حقوق و دستمزد را در اولویت اصلی خود قرار میدهند، تعداد قابل توجهی هنوز به فرآیندهای دستی ناقص تکیه میکنند یا بررسیهای کاملی انجام ندادهاند.
ببینید: بهترین شیوه ها برای حفظ انطباق با حقوق و دستمزد
تیم های حقوق و دستمزد نگران هستند که حقوق کارکنان را به درستی پرداخت نمی کنند
تقریباً نیمی (48٪) از کسانی که توسط موسسه تحقیقاتی Lonegran Research به نمایندگی از Yellow Canary مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که در حال ساخت بوده اند. رعایت حقوق و دستمزد اولویت اصلی قبل از قانون شکاف های بسته است.
با این حال، 93 درصد از مشاغل محلی با حداقل 50 کارمند همچنان اظهار داشتند که با اجرایی شدن این قانون، حداقل یک زمینه نگرانی در مورد کم پرداختی کارکنان در سازمان خود دارند. علاوه بر این، 17 درصد نسبت به پرداخت صحیح حقوق کارکنان خود تردید داشتند، در حالی که 19 درصد مشکوک بودند ممکن است مشکل کمپرداخت وجود داشته باشد اما آن را تأیید نکردهاید.
چندین عامل کلیدی نگرانی های کم پرداختی حقوق و دستمزد در گزارش تحقیق شناسایی شدند:
- 39٪ از پاسخ دهندگان نگرانی هایی در مورد حفظ قوانین و تعهدات داشتند که نشان دهنده پیچیدگی تطابق باقی ماندن در یک محیط نظارتی در حال تحول است.
- 37 درصد به نگرانیهای مربوط به کمبود ارتباطات داخلی اشاره کردند و خاطرنشان کردند که همکاری و جریان اطلاعات در بخشها باعث کاهش خطاها و ناهماهنگیها میشود. فرآیندهای حقوق و دستمزد.
32 درصد دیگر در مورد محدودیت های زمانی و منابع برای ممیزی حقوق و دستمزد و بررسی های تاریخی نگرانی داشتند. در همین حال، قابل اعتماد بودن نرم افزار حقوق و دستمزد در حصول اطمینان از انطباق برای 31% نگرانی بوده است.، همانطور که همراستایی فهرست بندی یا فرآیندهای حضور و غیاب بود که اغلب از طریق یکپارچه سازی سیستم مدیریت می شوند.
ببینید: 8 بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد برای مشاغل استرالیایی
تنها 7 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هیچ زمینه نگرانی در مورد پرداخت های ناقص بالقوه وجود ندارد. با این حال، Yellow Canary گفت مشخص نیست که آیا این نشان دهنده اطمینان واقعی است یا عدم آگاهی، با توجه به اینکه 100٪ از مشتریان در کار خود در مورد بررسی 70 میلیارد دلار دستمزد متوجه عدم انطباق شده است.
انطباق فعال و هوش مصنوعی می تواند کارت امتیازی حقوق و دستمزد را بهبود بخشد
استرالیا در بسیاری از موارد به دلیل سیستم پیچیده جوایز پرداخت استرالیا، مشکلات گسترده ای را در زمینه پرداخت های ناچیز تجربه کرده است – که بر سازمان های بزرگ بخش خصوصی و دولتی تأثیر می گذارد.
گزارش زرد قناری نشان میدهد که بسیاری از کارفرمایان هنوز به روشهای «کمتر قابل اعتماد» متکی هستند:
- 31٪ هنوز ممیزی دستی را با صفحات گسترده انجام می دهند.
- 32٪ تنظیمات کد پرداخت را بررسی می کنند.
- 37 درصد از نمونه گیری برای چک های حقوق و دستمزد استفاده می کنند.
ببینید: راهنمای گام به گام انجام حقوق و دستمزد (روش صحیح)
در این گزارش آمده است: «در حالی که کسبوکارها ممکن است در روشهای دستی خود احساس اطمینان کنند، این فرآیندها ناقص هستند، مستعد خطا هستند، مقیاسپذیری محدودی دارند و نمیتوانند با پیچیدگی فزاینده انطباق همگام شوند.
انتظار میرود که اتخاذ فناوریهای پیشگیرانه مطابقت با حقوق و دستمزد با جایگزینی فرآیندهای بازبینی دستی بیشتر با ممیزیهای منظم دادههای حقوق و دستمزد نیروی کار با پشتیبانی فناوری، به کاهش مشکل کمک کند.
ادغام هوش مصنوعی میتواند از این تلاشها حمایت کند – اما برخی از کسبوکارها در این مورد تردید دارند
بیش از نیمی (59%) از مشاغل استرالیایی با 50 کارمند یا بیشتر نسبت به پتانسیل معرفی خوشبین هستند. هوش مصنوعی به چارچوب های انطباق حقوق و دستمزد خود در آینده.
هوش مصنوعی هنوز به طور معمول در انطباق با حقوق و دستمزد در استرالیا مورد استفاده قرار نمیگیرد، اما این گزارش میگوید که تکامل فناوری «پتانسیل بزرگی برای ادغام در فرآیندهای موجود» را نشان میدهد.
برای مثال می توان از هوش مصنوعی استفاده کرد تجزیه و تحلیل الگوهای داده های حقوق و دستمزدو ناهنجاریها را شناسایی کنید – مانند کدهای پرداخت نادرست، کارمندان با دستمزد کمتر یا طبقهبندی اشتباه – برای ارائه اطلاعات بیدرنگ به تیمهای حقوق و دستمزد.
با این حال، 27 درصد از پاسخ دهندگان یا نسبت به توانایی هوش مصنوعی برای بهبود انطباق با حقوق و دستمزد تردید دارند یا اعتقاد بر این است که هوش مصنوعی چالش های بیشتری را معرفی می کند و فرآیندهای حقوق و دستمزد را پیچیده می کند در آینده
«کسب و کارها باید قبل از پذیرش گسترده، چالش هایی مانند مسائل یکپارچه سازی، نگرانی های حفظ حریم خصوصی داده ها و مقاومت در برابر تغییر را بررسی کنند. [of AI]”، در این گزارش آمده است.
منبع: https://www.techrepublic.com/article/new-payroll-compliance-penalties-tech-adoption-australia/