اگر در صنعت فناوری کار می کنید، احتمالاً به این فکر کرده اید که چگونه هوش مصنوعی بازار را تغییر می دهد. در حالی که این تغییرات هنوز در مراحل اولیه هستند، تأثیر گسترده و عمیق آنها اجتناب ناپذیر است – و کارشناسان صنعت دقیقاً در حال بررسی این سؤال هستند. در حالی که ما شاهد قطعات متحرک متعددی هستیم، یک تغییر عظیم در حال انجام است: هوش مصنوعی در حال تکامل و بازسازی B2B است. چرخه عمر مشتری.
در ماهها و سالهای آتی، انتظارات خریداران در مورد نحوه خدمترسانی شرکتها به مشتریان و مشتریان بالقوه به یک رویکرد دیجیتالی تبدیل خواهد شد که با تراکنشهای سادهتر، پیادهسازی آسانتر و موفقیت محصول با نظارت الکترونیکی مشخص میشود.
اول، ما باید درک کنیم و بپذیریم که فناوری از تمرکز رشد با تمام هزینه به اولویتبندی شیوههای تجاری سودآور در حال تکامل است. برای اینکه شرکت های فناوری از این تحول جان سالم به در ببرند، بهبودهای قابل توجهی در کارایی و ارزش اقتصادی بیشتر از هر کارمند مورد نیاز است. حل این چالش جایی است که هوش مصنوعی جایگاه اولیه خود را به دست آورده است.
اذعان به اینکه چرخه حیات مشتری اول دیجیتال مفهوم جدیدی نیست ضروری است. ما چندین دهه است که آن را به عنوان مصرف کننده پذیرفته ایم. ظهور آمازون یک مثال ساده است. زمانی که غیرممکن تصور می شد، موفقیت فروش های پیچیده تر، مانند اتومبیل، نشان می دهد که چگونه اتوماسیون و کارایی این امر را ممکن می کند.
نکته کلیدی در اینجا این است که هوش مصنوعی پیچیدگی های داخلی حتی پیچیده ترین شرکت های B2B را یاد می گیرد و ساده می کند.
صنعت فناوری B2B با پیشرفت سریع هوش مصنوعی در آستانه یک تغییر تحول است. برای دههها، این صنعت بر اساس یک مدل با لمس بالا و کار فشرده عمل کرده است، که در آن نمایندگان فروش و خدمات مشتریان را در کل چرخه عمر راهنمایی میکنند. با این حال، ظهور هوش مصنوعی نوید آن را می دهد که این رویکرد سنتی را متحول کند و عصر جدیدی از کارایی و اتوماسیون – و در نهایت – آینده ای روشن تر را آغاز کند.
شکوه هوش مصنوعی توانایی این فناوری برای مصرف، مدیریت و پردازش مجموعه داده های گسترده در مدت زمان کوتاه است و این به ابزار اجازه می دهد تا بر هر جنبه از چرخه عمر مشتری تأثیر بگذارد. در مراحل اولیه، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند جستجوگری را شخصیسازی کنند، نمایشهای محصول را خودکار کنند و حتی مکالمات فروش را انجام دهند. همانطور که مشتریان به سمت اجرا و پذیرش حرکت می کنند، هوش مصنوعی می تواند محصولات خود پیکربندی، ادغام های خود تولید و پشتیبانی مشتری مستقل را فعال کند.
آیا این روزهای اولیه است که ماشین ها جایگزین انسان می شوند؟ واقعا نیست; این توابع به ابزارهای هوش مصنوعی اجازه می دهد تا کار ساعتی انسان را ارزشمندتر کند. روزهایی که یک فروشنده ساعتهای بیشماری را صرف ساختن یک رده فروش میکند، یا یک مدیر موفقیت مشتری که دادهها را برای پیشبینی و جلوگیری از ریزش میریزد، کاهش مییابد. در عوض، این متخصصان وقت ارزشمند خود را صرف فعالیت هایی می کنند که ارتباط با مشتری را به جلو می برد.
این انتقال نه تنها کسب و کار را تغییر می دهد، بلکه به نفع مشتریان بالقوه و مشتریان نیز خواهد بود. رویکرد دیجیتال اول به مشتریان این امکان را میدهد تا با پیادهسازیهای خودکار، تراکنشهای سریع و آموزشی انجام دهند. در نتیجه، شرکتها فواید یک محصول را سریعتر متوجه میشوند و این فناوری به شناسایی زمانی که از محصول بهطور کامل استفاده نمیشود کمک میکند. در مجموع، این رویکرد منجر به پذیرش و ثبات بیشتر برای هر دو طرف ارتباط با مشتری خواهد شد.
بنابراین، این برای شرکتهای فناوری که تلاش میکنند تا امروز این تغییرات را تغییر دهند چه معنایی دارد؟
مزایای پیشبینیشده چرخه عمر مشتری اول دیجیتال واضح است: کاهش هزینهها، پیچیدگی کمتر، تحقق سریعتر ارزش و بهبود تجربیات مشتری. با این حال، انتقال به این مدل دیجیتال اول چالشهای خود را دارد. شرکتها ابتدا باید با پیچیدگیهای ادغام هوش مصنوعی در جریانهای کاری موجود و تأثیر بالقوه بر نیروی کار خود دست و پنجه نرم کنند.
در اصل، ظهور هوش مصنوعی نیازمند بازنگری در مدلهای کسبوکار است.
همانطور که هر متخصص مدیریت تغییر تأیید می کند، اجرای این تغییرات دشوار خواهد بود. شرکت ها باید از خرید کارمندان اطمینان حاصل کنند و نوآوری را به یک ارزش تجاری اصلی تبدیل کنند. و، زمان شروع آن سفر هوش مصنوعی فرا رسیده است.
برای عبور از این چشمانداز نامطمئن، کسبوکارها باید فعالانه انقلاب هوش مصنوعی را بپذیرند. این به معنای سرمایه گذاری در فناوری هوش مصنوعی، ارتقای مهارت کارکنان و پرورش فرهنگ نوآوری است. همچنین به معنای مشارکت با سازمان ها و شرکت های همفکر برای شناسایی بهترین شیوه ها و کمک به تکامل صنعت است.
از آنجایی که فضای B2B به هوش مصنوعی و این تغییر تبدیل میشود، درک این نکته مهم است که کسانی که رویکرد انتظار و دید را انتخاب میکنند، در معرض خطر بالای عقب ماندن هستند، در حالی که رقابت آنها کارایی و سودآوری را به دست میآورد. در مقابل، کسانی که تصمیم میگیرند یک دنباله هوش مصنوعی جدید ایجاد کنند ممکن است اشتباهات غیرضروری مرتکب شوند. کلید این تکامل این است که رهبران تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، از یکدیگر بیاموزند، از بینش کارشناسان تحقیق و مشاوره استقبال کنند، و در نهایت، چرخه حیات مشتری جدیدی ایجاد کنند که به نفع همه باشد.
منبع: https://www.aitimejournal.com/the-launch-of-b2bs-digital-first-customer-lifecycle/50045/