نویسنده(های): ANSHUL SHIVHARE
در ابتدا منتشر شد به سمت هوش مصنوعی.
این داستان فقط برای اعضا در اختیار ماست. برای دسترسی به تمام Medium ارتقا دهید.
پردازش صدا هنر و علم دستکاری صدا برای افزایش کیفیت، عملکرد یا تاثیر احساسی آن است. از ساخت مناظر صوتی همهجانبه بازی گرفته تا بهبود ضبطهای موسیقی در سطح استودیو، پردازش صدا برای تجربههای دیجیتال مدرن ضروری است. این راهنما به اصول کلیدی، کاربردهای عملی و علمی که زیربنای دنیای شنوایی است، می پردازد.
داده های صوتی نمایش دیجیتالی صدا هستند. با تبدیل ارتعاشات مداوم مولکول های هوا به مقادیر عددی، داده های صوتی جوهره صدا را برای پخش، ویرایش و انتقال می گیرند.
نمونه ها: یک نمونه نشان دهنده دامنه (بلندی) یک موج صوتی در یک لحظه خاص است. نمونه برداری صدای آنالوگ پیوسته را به داده های دیجیتال مجزا تبدیل می کند. مثال: یک موج سینوسی نمونه برداری شده در 44.1 کیلوهرتز شامل 44100 مقدار دامنه در ثانیه است.
2. قاب ها:
فریم مجموعهای از نمونهها در تمام کانالهای صوتی در یک نقطه زمانی است. مثال: برای صدای استریو (2 کانال)، یک فریم شامل دو نمونه است.
3. کانال ها:
تعداد پخشهای صوتی مستقل را مشخص کنید. مونو: یک کانال، مانند تماسهای تلفنی یا رادیوهای قدیمی. استریو: دو کانال که امکان درک فضایی صدا را فراهم میکند. صدای فراگیر: تنظیمات چند کاناله مانند 5.1 یا 7.1، مورد استفاده در تئاتر یا بازی مثال: در یک ضبط استریو، کانال سمت چپ ممکن است… وبلاگ کامل را به صورت رایگان در Medium بخوانید.
منتشر شده از طریق به سمت هوش مصنوعی