استارتاپ خودران Nuro مجوز فناوری خود را به خودروسازان و ارائه دهندگان حمل و نقل آغاز خواهد کرد.
شرکت سیلیکون ولی در اقدامی که تغییر قابل توجهی در استراتژی دارد، Nuro Driver را در دسترس قرار خواهد داد.
این تصمیم می تواند این فناوری را در موارد مختلف استفاده کند، از خودروهای سواری و تاکسی های سواری گرفته تا ربات های حمل و نقل و توسط این شرکت به عنوان توسعه عمده مدل تجاری خود مورد استقبال قرار می گیرد.
اما پس از چند سال سخت، که شامل دو دور از از دست دادن شغل این اقدام که صدها نفر را شامل می شود، یک طرح بازسازی و کناره گیری نورو از توسعه برنامه ریزی شده گران قیمت خودروی تحویل R3 خود با شرکت چینی BYD، ممکن است توسط برخی به عنوان زاییده احتیاط مالی تلقی شود.
با این حال، این شرکت ادعا می کند که در وضعیت سالمی قرار دارد.
پیش از این، تمرکز نورو روی توسعه و ارائه بود ربات های تحویل خودکارو با امضای قراردادهایی در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است Uber Eats و FedEx، در میان دیگران.
اما اکنون احساس می کند فناوری آن به اندازه کافی بالغ شده است تا در جاهای دیگر از جمله در وسایل نقلیه مسافربری که اتوماسیون ارائه می کنند استفاده شود. سطح 2 تا سطح 4، همانطور که توسط انجمن مهندسین خودرو تعریف شده است. در حالی که اولی تعدادی از ویژگی های کمک راننده را پوشش می دهد، دومی زمانی در نظر گرفته می شود که یک وسیله نقلیه کنترل رانندگی در یک منطقه عملیاتی خاص را در دست دارد.
Nuro Driver یک سیستم رانندگی خودمختار (ADS) است که توسط آن طراحی شده است درایو ثور انویدیا تراشه و پردازندهی مرکزی Arm’s Neoverse، که سختافزار درجه یک خودرو را با نرمافزار خودران مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب میکند و در کنار پلتفرمی از ابزارهای توسعه برای هوش مصنوعی ارائه میشود. می توان آن را برای موارد استفاده خاص طراحی کرد.
Nuro میگوید این استفاده از هوش مصنوعی امکان مقیاسگذاری سریع و عملیات ایمن در جادههای عمومی، هم در بزرگراهها و هم در محیطهای شهری را فراهم میکند و به سابقه بیش از یک میلیون مایل خودکار تکمیل شده توسط ناوگان خودروهای تحقیق و توسعه این شرکت اشاره میکند. بدون هیچ گونه تصادف خطا، به عنوان مدرکی که قابلیت اطمینان آن وجود دارد.
علاوه بر این، Nuro Driver با سیستمهای اضافی و یک پشته مستقل موازی پشتیبانی میشود.
جیاجون ژو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Nuro، گفت: «مسئله این نیست که آیا خودمختاری L4 چه زمانی فراگیر خواهد شد. ما معتقدیم که نورو نقش مهمی در این آینده خودمختار دارد که در آن جابجایی افراد و کالاها آزادانه است.”
محور Nuro به دنبال افرادی مانند Wayve انگلستان است که اخیراً اعلام کرده است یک مشارکت با اوبر برای توسعه خودروهای خودران. اگرچه Nuro در این فضا تنها نیست، اما اشاره می کند که از نظر تجاری مستقل است، که امیدوار است برای خودروسازان جذاب باشد.
در میان شرکتهای پیشرو در توسعه فناوری خودران، Waymo متعلق به آلفابت مادر گوگل، Zoox توسط Amazon و Cruise توسط جنرال موتورز است.
با این حال، اخبار گسترش تجارت Nuro هنوز با جزئیات هیچ گونه مشارکت تایید شده با OEM همراه نشده است.
این مقاله برای اولین بار در نشریه خواهر AI Business ظاهر شد IoT World Today.